Zużycie oleju w E-34 - pytanie.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jakie zużycie oleju można uznać za "normalne" w silniku 2,5 24V jakiego rzędu są to ilości, a po jakim zużyciu można poznać że do roboty są np. uszczelniacze zaworów???
  
 
zużycie oleju jest bardzo indywidualną sprawa i zależy od wielu czynników między innymi od średnich obrotów silnika jeżeli jeżdzisz i niema wycieków to powinieneś dojeżdzić od wymiany do wymiany oleju bez jego uzupełniania a jeżeli dolewasz 1 litr na 1000 km to silnik kwalifikuje sie do remontu i nielicz że wymiana uszczelniaczy coś pomoże
  
 
Moje pytanie było czysto teoretyczne w przyszłym tygodniu jade zmienić olej i będę obserwował co sie dzieje czy go ubywa a jeśli tak to w jakich ilościach, choć koleś mówił mi, że te silniki lubią olej i przy ostrej jeździe potrafia brać spore ilości nie wiem ile w tym prawdy...
  
 
kazdy silnik spali więcej oleju na wysokich obrotach
  
 
dla mnie wlasciwe zuzycie to jest takie ze nie widze od wymiany do wymiany roznicy na bagnecie podczas sprawdzania oleju... przynajmniej u mnie tak jest. moze nie zrobilem jeszcze 13 tys ale z 8 napewno i nie ma zmiany poziomu oleju, nic nie ubylo. tak moim zdaniem powinno byc, jakbym zauawzyl zuzcyie chocby 0,1 L na 1000km to mocno bym sie zmartwil
  
 
Dzięki za podpowiedzi, zmienie olej i będę obserwował co i jak mam nadzieję, że wszystko będzie ok
  
 
Cytat:
2004-11-20 16:26:53, hz10 pisze:
kazdy silnik spali więcej oleju na wysokich obrotach



jaczesto wciskam i mam wysokie obroty podczas jazdy a spalnie oleju nie jest wieksze bo nie ubywa go wcale wiec chyba zle napsiales piszac "kazdy silnik" ;]
  
 
ta a jeżdzisz często w rajdach że trzymasz obrotomierz ciągle na czerwonym polu . jak pisze kazdy to każdynie ma idealnie szczelnych silników silnik musi zużywać olej i go zużywa czy tego chcesz czy nie
  
 
wcale źle nie napisał. każdy silnik pali olej, wynika to ze sposobu uszczelnienia tłok cylinder.
zuzycie oleju w ilosci 1 litr na 1000 km nie musi oznaczać remontu silnika. w instrukcji od e-28 podają maksymalne dopuszczalne zuzycie oleju silnikowego na poziomie 0,15 litra na 100 (sto) km, więc 1,5 litra na tysiąc. zreszta jak tu juz pisano zależy to od danego silnika, od sposobu jazdy i od samego oleju również.
na koniec zagadka: od czego olej staje sie ciemny nawet w nowym silniku i czemu w dieslach olej zawsze jest bardziej zabrudzony?
pozdrawiam
  
 
to zużycie oleju podawane przez serwisy jest dlatego tak duże bo oni nie chcą naprawiać nowych aut na gwarancji i TYLKO dlatego podają zawyżone dane a olej w dieslu jest dlatego czarny bo produktem spalania ropy lub leju opałowego jest sadza która przelatuje przez nieszczelne tłoki do skrzynki korbowej a że jest koloru czarnego to go na takowy zabarwia . filtr oleju tego nie wyłapie bo cząstki sadzy są zbyt małe i dlatego w dieslach ekspoatowanych w miastach zalecana jest częstrza wymiana oleju
  
 
Cytat:
olej w dieslu jest dlatego czarny bo produktem spalania ropy lub leju opałowego jest sadza która przelatuje przez nieszczelne tłoki do skrzynki korbowej a że jest koloru czarnego to go na takowy zabarwia


brawo! zadałem to pytanie po to by uświadomić laikom że skojarzenie tcp (tłok-cylinder-pierścień) nie jest idealnie szczelne.
pozdrawiam
  
 
a co do spalania oleju to nie do końca masz rację. jakby przyjąć że za każdym suwem do komory spalania dostaje się 0,000001 litra oleju i gdyby to przeliczyć na 1000 km, przyjmując średnią prędkość obrotową na poziomie np 2000 obr/min i mnożąc to przez liczbę cylindrów to wyjdzie całkiem pokaźna ilość tego oleju. juz kiedyś to wyliczałem.
pozdrawiam
  
 
zreszta łatwo sprawdzić prawdziwy stan pierścionków mierząc ciśnienie sprężania. jeśi ono jest ok a w silniku ubywa oleju to albo wycieka gdzieś albo musi tyle palić.
  
 
te obliczenia nie można brać na poważnie bo skąd wziołes wartość 0.000001 a nie np. 0.00000001 ol na suw
  
 
całkiem hipotetycznie napisałem jedną milionową litra. myslisz że mniej ucieka przez pierścionki? to miał byc tylko przykład dający ogólne wyobrażenie o ilosci suwów potrzebnych na przejechanie np 1000 km. to ogromne ilosci i nawet najmniejsza ilość oleju puszczana przez pierścionki daje tu wcale niebagatelną ilość, szczególnie w powiązaniu z np sześcioma czy ośmioma cylindrami. mozna zreszta zrobic to odwrotnie. przyjąć za normalne zużycie oleju np ilość 0,1 litra na 1000 km i przeliczyc ile oleju dostaje się do komory spalania podczas jednego suwu. wiadomo przeciez że nie tylko niedokładność wykonania pierścieni i cylindrów ma na to wpływ, ale także i wartość luzu zamka pierścienia oraz ich ilość na tłoku. oj ale się zagłębiliśmy. swoja drogą ciekawe czy gdzies takie informacje mozna uzyskać.
pozdrawiam
  
 
jestem pewien że nikt tego nie sprawdził w praktyce ile tego oleju znika na jeden suw
  
 
hehe, trzebaby miec kosmicznie dokładne wagi. jednak poszperam i moze coś wyszukam. jestem ciekaw na jakim poziomie szacuje się to przepuszczanie oleju na jeden suw.
  
 
dla mnie brak zuzycia oleju jest wtedy gdy na bagnecie jest ciagle ten sam poziom od wymiany do wymiany. wiadomo ze jest to tylko szacowanie na oko ale mi taka dokladnosc starczy w tym przypadku, bo co do mililitra to i tak nie sprawdze i nikt inny pewnie tez nie ;]
  
 
No i wywiązała się piękna dyskusja
Według mnie normą jest, że silnik bierze coś oleju zastanawiałem sie tylko jak jest w waszych betkach, ja mam swoją zbyt krótko aby móc to ocenić, w przyszłym tygodniu wymienię olej i będę bacznie obserwował co się dzieje i mam nadzieję, zakładając że mój przebieg 174 kkm jest oryginalny (a wszystko na to wskazuje) nie będzie brał znacznych ilości oleju
  
 
Cytat:
zreszta łatwo sprawdzić prawdziwy stan pierścionków mierząc ciśnienie sprężania. jeśi ono jest ok a w silniku ubywa oleju to albo wycieka gdzieś albo musi tyle palić.


samo ciśnienie sprężania nic nie powie o stanie pierścieni bo może być tak że zetrze sie tylko pierścionek smarowy co jest częstym zjawiskiem dzięki oszczędnością na oleju ciśnienie będzie dobre a olej będzie znikał