Znowu mi się spaliła żaróweczka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
ta od oświetlenia regulacji poziomu świateł. Co zrobić, żeby się nie przepalała, a mimo to jasno świeciła?? Koszta jak na taką pierdołę duże, bo żaróweczka zielona chyba 6PLN kosztowała i do tego rozkłądanie tego badziwia i spowrotem do kupy. I co za 3 m-ce powtórka? Buuu....
  
 
A jak się wymienia tą żaróweczkę? Bo u mnie też nie świeci!
  
 
Ja bym wmontował LED-a z większym oporniczkiem. Jak dobrze polutujesz to przeżyje resztę essinki
Żarówki mam już tylko w reflektorach
  
 
Cytat:
2004-11-21 21:23:01, Pokakulka pisze:
A jak się wymienia tą żaróweczkę? Bo u mnie też nie świeci!


Trzeba wyciągnąć cały regulator, rozebrać --> poodpinać zatrzaski, wylutować starą żaróweczkę i wlutować nową, złożyć, włożyć i ma świecić..

A z tą diodą to niezły pomysł. Jaki opornik do jakiej diody żeby w miarę równo świeciło z pozostałymi ??
  
 
... he ... to musisz potestować troche ..... cieżko tak powiedzieć .....
  
 
No dobra, no to jakieś zbliżone wartości, hmmmm???
  
 
Policzmy - dioda bierze okolo 35 mA, czyli 0,035A. Podczas pracy silnika mamy okolo 13,7V, ale liczmy dla troszke wiekszego - 14,5V (najbezpieczniej). Z prawa Łoma: R=U/I wychodzi, ze R=14,5V/0,035A, wiec R=414,3 Ohma. Czyli jak wlozysz jakies 420 Ohma powinno byc oki ::


Aha, wtedy swieci na max, moze sie okazac, ze trzeba ja troszke sciemnic, wtedy mozesz dac jakies 600 ohmow.

[ wiadomość edytowana przez: toradek dnia 2004-11-21 23:15:11 ]
  
 
No i własnie poboru diody mi brakowało Thx.

A poza tym to ze mnie elektronik jak z koziej....
  
 
Do tego co napisał kol. toradek, pozwolę sobie wtrącić swoje trzy grosze. Maksymalny dopuszczalny prąd diody to 20 mA. Poza tym od napięcia akumulatora, powiedzmy 14 V należy odjąć spadek napięcia na diodzie (od ok. 1,5 do 3V) i dopiero tą wartość podzielić przez prąd diody.
  
 
Cytat:
2004-11-23 16:23:07, wojtek_s pisze:
Do tego co napisał kol. toradek, pozwolę sobie wtrącić swoje trzy grosze. Maksymalny dopuszczalny prąd diody to 20 mA. Poza tym od napięcia akumulatora, powiedzmy 14 V należy odjąć spadek napięcia na diodzie (od ok. 1,5 do 3V) i dopiero tą wartość podzielić przez prąd diody.



Miałem coś w tym stylu napisać, ale ... zależy jakiego leda się wstawi

Ogólnie można przyjąć dla czerwonej 1,5V, zielonej/żółten koło 1,8V, białej/niebieskiej 3V. Prądy 20-30mA.

Czyli np. dla białej mamy (14,5V-3V)/0,02A = 575om co nie zmienia faktu, że od rezystor pomiędzy 470- 680 będzie ok
Pozdr