MotoNews.pl
  

Co oznacza świecenie tej kontrolki (żółta od pompy) ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć

Przedwczoraj skończył mi się gaz podczas jazdy, przełączyłem na paliwo, i po kilku km zaświeciła mi się żółta kontrolka pompy, za chwilę znowu zgasła i dojechałem, a wszystko chodziło normalnie.
Po godzinie odpaliłem, spokój, po kilku km znowu się paliła na kilka minut i znowu zgasła, wszystko z autem ok jedzie normalnie.
Paliwo mam w normie - pół zbiornika, zatankowałem gaz, już się nie pali (zrobiłem 20km), ale co robić jak znowu zacznie, to coś poważnego ? I co ta kontrolka w ogóle oznacza, trzeba jechać na diagnostykę komputerową czy to zostawić.
Dodam że wcześniej miałem problemy z jazdą na benzynie jak silnik był zimny (chyba woda była), ale już niby jest ok.
Na forum nic na temat tej kontrolki nie znalazłem, ani w książce o Espero serwisopej też nie.

HELP ?
  
 
Jakiej pompy?
Chyba chodzi Ci o kontrolkę serwisową silnika.

Skoro się zapaliła to musisz sprawdzić błędy.
No i później wykasować wszystkie z pamięci.
Poszukaj na foru jest tego sporo.

Ale jeśli sobie nie poradzisz, to mogę Ci przesłać kilka skanów na e-maila.
  
 
Hmm... kontrolka pompy? Moze kontrolka poziomu plynu w spryskiwaczu jak masz zbiorniczek w nadkolu... Z zoltych kontrolek masz jeszcze Check engine i Rezerwe w baku.
  
 
Ej, no jak to jest przecież taka kontrolka

Żółta, obok kontrolki ABS, nic na niej nie pisze jest tylko taki dziwny rysunek który przypomina właśnie pompę,
jak włączycie zapłon to ona się świeci, i normalnie od razu gaśnie po zapaleniu silnika.
Nie wiem zaraz sprawdzę w Esperaku, ale wydawało mi się że kontrolka "check engine" jest czerwona i jest na niej napis "check Engine" właśnie.
No ale jeśli ta zółta z rysuneczkiem to jest właśnie tzw "check engine" to przepraszam za zamieszanie
  
 
Cytat:
No ale jeśli ta zółta z rysuneczkiem to jest właśnie tzw "check engine"


Tak... to jest właśnie kontrolka "sprawdź silnik"
  
 
Witam
pjacek26 nieprzejmuj sie tym. Jest to drobny błąd sondy lambda zdarza sie nieraz tak przy gazie. Przejedzi jakeis 10 km na beznynie i zobacz czy bedzie sie teraz palic jak nie to luz olac to, jak sie zapali to moze masz cos z lamda ale wątpie zeby takie extreemum sie pojawilo....
  
 
Znowu się nie zgodzę
"Check engine" nie ma prawa się zapalać jak jest wszystko oki - bez żadnych argumentów że w aucie jest gaz....
U mnie zaświeciła się dwa razy - jak miałem sławetne problemy z softem gazowym - obroty spadły poniżej normalnego poziomu i poszło
Reset kompa plus wgranie softu załatwiły sprawę.
  
 
Zgadzam się z DeeJay-em
Nie ma prawa zaświecać się i świecić kontrolka silnika.

Jeśli gaz jest prawidłowo wyregulowany i komp. gazowy ma prawiłowe parametry to nie możę zaświecać się kontrolka silnika.

Tłumaczenie, że w Espero tak już jest - to jakaś pomyłka
Panowie tak mówią gasssownicy którzy ptrafią tanim kosztem założyć instalkę, odpalić silnik, coś pokręcić i dobra jest. A jak później przyedzisz na kontrolę i mówisz, że coś nie tak to rozkłada ręce i mówi Ten typ tak ma
Na 100% ten typ tak nie ma.
A na pewno u mnie tak nie ma.

Pajacek26, sprawdź kody błędów i napisz co Ci wyszło.
Jeśli będziesz miał problemy z odczytaniem kodów pisz na priva.
  
 
Zgadzam się z kolegami.
Kontrolka Check Engine ni powinna się świecić, ani przy jeździe na benzynie, ani przy jeździe na LPG. Ja mam b. dobrze dobraną i wyregulowaną instalację gazową i kontrolka nigdy nawet nie mignęła w czasie jazdy, a nie jest odcięta jak to robią niektórzy gazownicy-partacze.
Może zanim pojedziesz do ASO wykasować błedy ECU najpierw jedź na przegląd i wyregulowanie inst. gazowej do dobrego warsztatu, ale nie tego w którym zakładali ci instalację.
Regulacja inst. gagowej kosztuje ok. 30zł, a kasowanie błedów ECU ok. 70zł. Jeżeli więc najpierw nie wyeliminujesz inst. LPG jako potencjalnego sprawcy awarii, kasowanie błedów ECU nie ma sensu.
  
 
Cytat:
2004-11-23 09:05:59, tommi-j pisze:
..., a kasowanie błedów ECU ok. 70zł. Jeżeli więc najpierw nie wyeliminujesz inst. LPG jako potencjalnego sprawcy awarii, kasowanie błedów ECU nie ma sensu.



Kasowanie błędów z komp nic nie kosztuje.
Zrobisz to sam.
Po prostu odłanczasz na chwilę akumulator i po problemie.
Tylko Uwaga niektóre komputerki gazowe nie lubią tego (problem z pamięcią parametrów).
Ja mam AL-700 i u mnie mie ma problemu z odłączenim aku.
  
 
... a bardzo mozliwe ze masz to co ja mialem...

przez takie jezdzenie na gazie do konca wypalila sie sie od wewnatrz kopulka od przewodow wys napiecia...

polecam sprawdzic... ja to mialem i tez wszyscy rydzili takie bajery jak reset kompa i tak dalej... a to byla wina dupiatej kopulki...

pozdrawiam

ETomek