MotoNews.pl
  

Jak sprawidzc czy wymienione sprzeglo jest faktycznie nowe?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Odbieram zaraz samochod od mechanika po wymianie sprzegla (slizgalo sie). Jak sprawdzic czy faktycznie zostalo wymienione na nowe?

Pozdrawiam
Jimmi
  
 
im bardziej zużyte sprzęgło to wędruje do góry...........powinneś mieć go wiec teraz niżej..........sprawdź regulacje.bo mogą Ci to zrobić na odpierdol........

pozdr
  
 
Dzieki, omegafan. Czyli powinna "brac" zaraz od samego dolu? Ale sprawdizc czy jest nowe wizualnie sie nie da? (na wypadek czy mi nie kupili np. uzywanego a ja zaplace za nowe).

Pozdrawiam
Jimmi
  
 
na skrzyni powiniem być wziernik na wysokości sprzęgła. to gumowa zaślepka przez którą można "zbadać" sprzęgło
  
 
robert_kraków - ogladajac podniesiony pojazd od dolu? co tam widac ja jest nowe sprzeglo? ze jest czysty metal - sorry, ze az tak pytam ale pojecia nie mam.
Pozdrawiam
Jimmi
  
 
jakąś tam zaślepke masz zdjąć i zlookać to sprzęgło.ile dałeś i cowymieniałeś.kompletne sprzęgło czy jak??

pozdr
  
 
jeśli nie ma zaślepki to jest kawałek blachy który należy odkręcić i zaglądnąć do sprzęgła. na pierwszy rzut oka można odróżnić docisk uzywany od dopiero co zamontowanego.
  
 
co prawda tak trochę z boku tematu, ale...
już zajebiście mnie wku..ia ta polska rzeczywistość, człowiek oddaje samochód do mechanika i głowi się jak później sprawdzić czy ten go przypadkiem nie zrobił w balona, ja pie..lę toż to koszmar
  
 
Całkowicie się z tobą zgadzam Diro . I moja rada jak chcecie mieć całkowitą pewność co wam wymieniają w autku to bądźcie przy wymianie i nie dajcie się robić w balona. Uczciwy mechanior nie będzie miał nic przeciwko temu abyś mu zerkał na ręce, a oszust wiadomo będzie kręcił i kombinował abyś nie był przy wymianie.
W końcu wszyscy wiedzą jakie są czasy i jak każdy kombinuje jak zrobić, aby nic nie robić, a dobrze zarobić .
  
 
już nic nie mówcie..............tak mi mechanior oczyścił wszytkie cylinderki hamulcowe.wogóle całe hamulce powymieniał i wszystko porobił , że następnego dnia pod Łodzią musiałem rozbierać cały przedni zacisk...dobrze, że mój starszy wozi skrzynke z narzędziami.....z wymianą oleju w moście i skrzyni tez pewno mnie oszukali.

brak słówna tych skur***********

ja teraz takjak było np. z końcówkami,drążkami.poprostu już wszystko próbuje zrobić sam.najwyżej później bede biegał po osiedlu w poszukiwaniu mechaniora

pozdr
  
 
moja rada- przy wymianie uczciwy mechanior odda ci ( lub poproś) starą ( wymienioną )część w twoim przypadku tarcza, docisk, łozysko itp. ale radzę popytać kumpli o sprawdzonych uczciwych mechaników gdyby ktoś chciał to na lubelskie polecam swojego zaufanego speca ( konkrety na priv.)
  
 
Koledzy, niestety mylą wam się omy, w "A" od biedy coś może obejrzysz, w "B" nie, sprzęgło jest hydrauliczne, do skrzyni dochodzi tylko przewod zasilający od pompy, nie ma żadnej regulacji.
Jedyna kontrola, to stwierdzenie, czy nie ślizga się. Jak się nie wierzy mechanikom, trzeba stać i pilnować swojej kasy, teraz musztarda po obiedzie
Pozdr, Janusz
  
 
swiete slowa Janusz, swiete



P.s przepraszam za brak polskich literek
  
 
sorki ze tak sie podpinam pod temat ale apropos sprzegla to jaki docisk wybrac do omy A. Mam teraz LUK ale on dosc ciezko chodzi (moze juz padniety) Poza tym wysoko bierze i na zimnym silniku jak szybko puszcze sprzeglo to czyje na pedale jakby tarcza odbijala docisk a potem to ustaje. Wiem ze powinienem pewnie wymienic calisc i nawet z tuleja ale to koszt ponad 1000zl czyli 1/12 wartosci omy
  
 
Cytat:
2004-11-24 15:22:03, michal_uaz pisze:
....czyli 1/12 wartosci omy


No coś Ty!. W moim przypadku to jakieś 25% całości - o gazie nie wspomnę. Jak zatankuję do pełna to może będzie ze 20%
  
 
Dzieki za odpowiedzi, no wlasnie w B jest sprzeglo hydrauliczne i nic nie widac. Ale wymienione bierze zaraz od dolu wiec chyba jest ok. Mechanika mam poleconego ale zawsze lepiej byloby sprawdizc.
Pozdrawiam
Jimmi
p.s. za calosc zalplacilem ~1440zl