Parownik Tomasetto

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanko. Przegladalem archiwum i nic nie znalazlem. Na parowniku sa dwie sruby regulacyjne. Jedna wyzej druga nizej. Do czego one sluza??? Poza tym, czy to normalne, ze tuz za silniczkiem krokowym, jest takze zawor mechaniczny. W moim poprzednim aucie, byl tylko silnik krokowy i teraz jestem zdziwiony takim rozwiazaniem. Moze mi ktos to objasnic? Bede wdzieczny za wszelkie uwagi.

Instalacja jest II generacji, auto to Astra F.

Pozdrawiam,
  
 
Cytat:
czy to normalne, ze tuz za silniczkiem krokowym, jest takze zawor mechaniczny


no nieeeeeee

mój instraktor pan St....... (taki tam malinowy cieć )wywnioskował że mu silniczek krokowy za dużo dawał gazu i za miast nie go zamontował tą śróbkje...przy spranym kompie i takie tam.........co za debbbbil.........

a u ciebie poprzedniemu właścicielowie coś sie spartoliło i zamontowaniem śróby najtaniej go naprawił na sprzedaż

pozdr
  
 
No nie do konca, gdyz to ja gazowalem samochod i tak mi odrazu zainstalowal mechanik - Silnik krokowy + regulacja mechaniczna..... Niestety wtedy go o to nie pytalem, ale przy najblizszej regulacji nie omieszkam tego zrobic....
  
 
Są silniki krokowe z registrem (zespolone razem). edna sruba na reduktorze to czyłość membrany II stopnia, a druga śruba to niezaleźny układ wolnych obrotów. Wszystkie wspólczesne parowniki to mają
  
 
Dzieki za wytlumaczenie.... A jesli jeszcze moglbys ujac to bardziej po ludzku Co sie stanie jak pokrece jedna, a co jak druga? Rozumiem, ze ta druga jest do regulacji wolnych obrotow, a ta pierwsza??? Poza tym, po co jest to rozwiazanie silnika krokowego z registrem???

Z góry dzieki za kolejne podpowiedzi.
  
 
Cytat:
2004-11-27 14:13:25, Arapaho pisze:
Dzieki za wytlumaczenie.... A jesli jeszcze moglbys ujac to bardziej po ludzku Co sie stanie jak pokrece jedna, a co jak druga? Rozumiem, ze ta druga jest do regulacji wolnych obrotow, a ta pierwsza??? Poza tym, po co jest to rozwiazanie silnika krokowego z registrem??? Z góry dzieki za kolejne podpowiedzi.



witam.
obie sruby sluza do regulacji mieszanki i wprawny montazysta kozysta z tych srub.
gorna sluzy do regulacji stalego przejscia gazu pomiedzy 1 i2 komora reduktora czyli pomiedzy komora wysokiego i niskiego cisnienia.
ta nizej to regulacja napiecia sprezyny na zawoze popuszczajacym gaz pomiedzy tymi komorami w zaleznosci od zapotrzebowania na paliwo silnika w pelnym zakresie obrotow.
  
 
Przeczytałem kilka postów na temat regulacji gazu i chcialem sie upewnicz czy wszystko dobrze zrozumiałem. Gorna sróbka to regulacja wolnych obrotów natomiast dolna to regulacja składu mieszanki. Nie wiem tylko który to zawór główny. któryś z tych dwóch czy może zawory na mikserze?