MotoNews.pl
  

Fabryczny szyberdach w DF-ie???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, o zdrowie pytam.

Od pewnego czasu frapuje mnie jedna rzecz, a mianowicie czy w 125p były fabryczne szyberdachy??? Słyszałem o nich parę razy, kiedyś widziałem też w necie skan prospektu takiego fiaciora(klasyka), no i w końcu wylookałem też(ale z 10 pietra)) kombiaka właśnie z szybrem - to kombi to było chyba zwykłe auto do przewożenia czegoś tam więc wniosek: kolo nie robił z miłości do swojej fury zaj...stego, wsuwanego szyberdachu tylko miał go po prostu...

Kurczę blade, było coś takiego fabrycznie???
Słyszałem też o wycieraczkach reflektorów - bez kitu, te auta zadziwiają mnie coraz bardziej, hehe!

Jeżeli temat był już poruszany to sorka, ale lookałem i o tym chyba dokładnie nie było...

Pozdr
  
 
Cytat:
Słyszałem też o wycieraczkach reflektorów - bez kitu, te auta zadziwiają mnie coraz bardziej, hehe!


tak były w wersjach exportowych na skandynawię.ok 1972/4
  
 
Cytat:
2004-11-24 16:28:45, automatic pisze:
tak były w wersjach exportowych na skandynawię.ok 1972/4


A w MR-ach były? W jednej z moich instrukcji obsługi jest na schemacie deski rozdzielczej taki klawisz na konsoli...

[ wiadomość edytowana przez: Jendreq dnia 2004-11-24 17:46:00 ]
  
 
schemat jest opcjonalny /zaklada full opc./
jak byś zdobył mechanizm miał byś jak podłączyć
maluchy tak miały:
schemat full a jak sprawdziłeś to wisiały puste kostki
  
 
Cytat:
2004-11-24 16:28:45, automatic pisze:
tak były w wersjach exportowych na skandynawię.ok 1972/4


Generalnie w wersjach eksportowych - najwięcej poszło na Francję. I nie był to szyberdach tylko staldach czyli dach stalowy, wsuwany pod dach recznie , nie elektrycznie. Jesli chodzi kombi to raczej wątpię aby miał fabryczny dach stalowy. Szklany i owszem , ale to juz było montowane na miejscu za granica (np. Anglia, Holandia...)
  
 
serio? wrzucam foto do profilu, zdjecie nr 4
specjalna wersja dla kolarzy, real foto
sam skanowalem z kroniki robionej przez Pana Karola Madaja :]
  
 
Można samemu zrobić, idziesz na giełde/szrot/złom i kupujesz dach od jakiejś fury i przeszczep, ale ile to wytrzyma.
  
 
Cytat:
2004-11-24 18:59:42, nikusss pisze:
serio? wrzucam foto do profilu, zdjecie nr 4 specjalna wersja dla kolarzy, real foto sam skanowalem z kroniki robionej przez Pana Karola Madaja :]


Kombi widzę pierwszy raz. Sedana z dachem otwieranym na żywo widziałem w Grudziadzu w latach 80 tych. Co do MRa z takim dachem... to w serialu DOm w drugiej serri jeździ dość często biały MR75 z takim dachem jako taxi (akcja filmu dzieje sie w 1968...) , ale czy to klasyk przerobiony na MRa czy czysty MR ???
  
 
Cytat:
2004-11-24 21:30:13, Mebig pisze:
Można samemu zrobić, idziesz na giełde/szrot/złom i kupujesz dach od jakiejś fury i przeszczep, ale ile to wytrzyma.



Bez przesady ja poprzednie bryczki zawsze miałem z szybrem i nigdy nie było problemów z nadwoziem. Z zakładów montażowych nigdy za mojej kadencji nie zszedł żaden PF ani PN z szyberdachem. Na zlecenie montowane one były w Dziale Akwizycji Wystaw i Targów. Po 89 roku każdy klient kupujący samochód mógł sobie u nas zamówić montaż szyberdachu według gustu ręczny lub elektryczny i nie tracił z tego powodu gwarancji. Montowaliśmy dachy FARMONT, VALCO i Webasto. Dachy były uchylne z wyjmowaną szybą lub uchylno-odsuwane. W sumie zamontowaliśmy ponad tysiąc szyberdachów w samochodach FSO.
  
 
Wow! Dzięki za odpowiedzi! Pytałem z ciekawości bo to raczej pewne, że taka fura dzisiaj jest już nie do wyrwania, a szkoda. Albo jak się uprę to pojadę szukać takiego "kredensa" np w Reichu, a w zamian wcisnę moją kryzysówkę: "Panie, wersja C - rarytas".
  
 
Cytat:
2004-11-25 12:49:49, Jendreq pisze:
a w zamian wcisnę moją kryzysówkę: "Panie, wersja C - rarytas".


Ooo - a może byś tak zdjęcia do swojego profilu wstawił bardzo lubię tą wersje PN-a
  
 
No właśnie.
Też lubuję w C .
Kiedyś na Żubardzkiej w Łodzi stała tak biała w bardzo dobrym stanie,ale dawno jej nie widziałem
  
 
Spox, może niedługo nabedę drogą kupna cyfrówkę to wtedy zapodam.
  
 
Cytat:
2004-11-25 15:57:26, GDA pisze:
Ooo - a może byś tak zdjęcia do swojego profilu wstawił bardzo lubię tą wersje PN-a

A skąd wiecie,że koledze chodziło o Poldka C a nie 125p C??Bo w profilu pustki.
  
 
Hej, mam fiaciora ofkors, fakt - w profilu puchy, ale nadrobię to.

Właśnie padła mi pompa paliwa, kurna olek...
  
 
Cytat:
2004-11-25 16:12:09, Jendreq pisze:
Spox, może niedługo nabedę drogą kupna cyfrówkę to wtedy zapodam.



Napisz gdzie bywasz bo ja sporo kręcę się po W-wie a cyfrówkę zawsze mam przy sobie to cykniemy i przerzucimy np. na dyskietki. Codziennie jestem w okolicach ul. Grochowskiej.
  
 
Grochów to raczej nie moje rejony, mieszkam na Bielanach, a bywam...bardzo różnie, chociaż na razie nie wiem jak będzie z bywaniem bo sqbaniec nie chce odpalić...może to jednak cewka, zaraz idę z nim walczyć!
  
 
Cytat:
2004-11-24 22:16:42, JerryP pisze:
...Po 89 roku każdy klient kupujący samochód mógł sobie u nas zamówić montaż szyberdachu według gustu ręczny lub elektryczny i nie tracił z tego powodu gwarancji. Montowaliśmy dachy FARMONT, VALCO i Webasto. Dachy były uchylne z wyjmowaną szybą lub uchylno-odsuwane. W sumie zamontowaliśmy ponad tysiąc szyberdachów w samochodach FSO.



No tak, zgadza sie, ale w tym wypadku nie masz szybra wsuwanego pomiędzy dach a podsufitke, a mi tylko te sie podobają, te inne jakoś mi się nie widzą.
  
 
Cytat:
2004-11-25 22:46:38, Mebig pisze:
No tak, zgadza sie, ale w tym wypadku nie masz szybra wsuwanego pomiędzy dach a podsufitke, a mi tylko te sie podobają, te inne jakoś mi się nie widzą.



Robiliśmy chyba tylko raz taki szyber ale to pochodziło z warczyburga . Była to naprawa cieknącego dachu montowanego diabli wiedzą gdzie. te dachy powinny mieć inaczej wyprofilowaną krawędź otworu żeby woda nie lała się kierowcy na głowę . W fabryce nie było takich pras więc nie wydaje mi się żeby były takie montowane fabrycznie. Nasze dziury były wycinane nożycami elektrycznymi, zakładana była uszczelka a szyba dociskała się od góry na uszczelkę. szyber w którym pokrywa chowała się pod podsufitkę musiał mieć zupełnie inny system uszczelnienia. W królestwie FSO były dwa księstwa w których mogli się bawić w przeróbki: OBR i DAWiT.
  
 
Cytat:
W królestwie FSO były dwa księstwa w których mogli się bawić w przeróbki: OBR i DAWiT



możesz objaśnić mi drugi skrót?