Pada mi LPG, nie chce się przełącać??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
2 gen Lovato, 1.6 16V
Sytuacja wygląda tak, że włączam zapłona na zimnym silniku i proawidłowo zapala mi się kontrola "odpalenie na benzynie, przejście na gaz przy obrotach xxx". Jadę trochę wyłącam silnik i jak ponownie włączam zapłon to w położeniu "odpal na benzynie przej na gaz przy obrotach xxx" świeci się "odpapanie na benzynie, obroty xxx przekroczone i jesteś już na gazie".
Jakoś tam odpalam na tym gazie - choć nie za dobrze - i jadę. Próbuję przełączać na w położenie "tylko gaz" - OK i "tylko benzyna" - nie przełąca się i pozostaje w stanie "tylko gaz". Po pewnym czasie przebywania w położeniu "tylko benzyna" przłącza się na benzynę i działa poprawnie. Sytuacja jest taka sama jak nie zapalam silnika, a tylko włącam zapłon.
Co to może być?? Tylko przełącznik benzyna-gaz, czy komputer??
Prełącznik wymontowałem i obejrzałem - nie wydaje się wizualnie żeby coś się sfajczyło (przełącznik WR Uzn=12V, dystrybutor MIMAR 30/2)??
Pomocy!!
  
 
a może elektrozawór nie się przycina i nie przełącza
  
 
pukałem w zbója i nic. Ale raczej nie, bo jak się już przełączy na sterowniku to w chwilę PÓŹNIEJ słychac przłączenie elektozaworu. Czyli tak jakby elektozawór nie był wysterowywany z przełącznika (a może jest wysterowywany z kompa, a komp z przełącznika??)
  
 
Może być przełącznik-spore prawdopodobieństwo. Mi w Passacie w czasie jazdy sam się przełączał z gazu na benzynę i odwrotnie. Może też gdzieś się gubić masa. Sprawdź czy ci się żaden kabelek nie odłączył ani nie przeciął gdzieś w okolicach reduktora.
  
 
zadzwon pod numer z dzialu ogloszen (instalacje gazowe) powolaj sie na pawla srebrny escort i pytaj
  
 
Jutro dzownię (thx) - zobaczymy, ale dalej jestem ciekaw Waszych opinii
  
 
ja mialem kiedys tak ze odpalam normalnie na Pb, przalaczalo mnie na LPG przy obrotach natomiast jak sam chcialem przelaczyc na Pb to sie nie dalo przycisk nie dzial. okazalo sie ze odpald jeden kabelek przy centralce
  
 
Miałem taka sytuację w lantrze i wszystkiemu był winien przekaznik gaz /pb po prostu padł. Zaczeły sie problemy przy mrozie jak sie rozgrzał silnik wszystko działało ok ale bieganie i wyłaczanie bezpiecznika od gazu i po kilku minutach ponowne właczanie przestało mnie bawić . Koszt 25-30 zł.W essim nie wiem jak jest mam taki sam silnik i instalke ale za ciemno i za daleko do niego jutro co jest pod maska.
  
 
Pany - można na was liczyć!!
Mazii - tylko, że u mnie działa. Problem, że z opóźnieniem, które jest losowe i zawsze większe od kilku minut
Woj - to może być to??
Jak jest z tymi przełącznikami?? Są jakieś standardowe wyjścia, czy każdy producent sobie rzpkę skobie??
  
 
dzwoniac do Jacka podaj mu symbol tego przelacznika i powiedz ze ja powiedzialem ze napewno wie co jest zepsute
  
 
up up
  
 
No i gościu powiedział, że to raczej komputer .... ale on nie zna tej elektroniki...
  
 
hmm no to nie ciekawie
  
 
Cytat:
2004-11-25 10:36:32, Kielek pisze:
No i gościu powiedział, że to raczej komputer .... ale on nie zna tej elektroniki...



dzisiaj patrzyłem pod maske i byłem u gazowników i w tej generacji II nie ma przekażników i jest emulator lub komp.
i chyba twój info gazownik miał rację.
  
 
No i chyba padł całkowicie - rano wystartowałem na Pb, podgrzałem, przełączyłem na LPG, przejechałem 2km i przełączył się na Pb i już nie chce wrócić....
Woj, ja mam komputer - emulator, moduł emulacji wtrysków i centralkę (przełącznik) i mam nadzieję, że padła tylko centralka, bo inaczej koszt nowego kompa to 350PLN