| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Abdull F&F Sympatyk 126p Bielsko - Biała | 2004-11-24 21:54:24 Witam Ps słyszałem tez ze obcina sie tzw Listki tłoków (czy to nei spowoduje ze tłok bedzie się "przewracał?". Ktoś mi coś tak kiedys mówił. Planuje połaczyć to równiez z lekkim, korbowodami. Aha i jeszcze jedno, co z wywazeneim? przeciez to całkowicie zmieni rozkład mas. Tłoki i korby będą lżejsze a przeciwwaga pozostanie bez zmian. |
Parnel F&F Sympatyk 126 p /CC KRAKOW | 2004-11-24 23:10:51 dobry pomysl ja mam tloki ztoczone o 1mm kazdy i do tego mam poprostu bardziej doplanowana glowice a masa nie ma sie co przejmowac , co to podcinania pletw to mozna ale nie do przesady bo tlok bedzie sie wantowal w cylindrze ,korba ze srobami 360g i silnik przy wyzszych obrotach pracuje tak rowno jak by go nie bylo ,polecam !!! |
widynek F&F Sympatyk 700k Kraków | 2005-01-30 01:00:56 Dobrze ci się wydaje. |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2005-01-30 08:08:13 Parnel dobrze mówi, dać Mu wódki.... tłok można liznąć 0.5-1.0mm, ale nie więcej, a z płaszczem delikatnie...Na początku silnik może brać troszkę więcej oleju, ale to przez 5 kilometrów. Tylko pamiętaj o podkładkach pod cylindry![]() |
rafalmaxi F&F Sympatyk maluch maxi ruda śląska | 2005-01-30 11:03:21 co wy chłopaki z tym planowaniem tłoków turbo montujecie czy co?
według mnie to bezsens po to sie planuje głowice zeby dopręzyc silnik ,a planowanie tłoka odpreza i jestescie na zero chyba nie o to tu chodzi .dam wam rade lepiej zrobic naciecie na brzegu tłoka czyli kołnierzu ogniowym, jakies mikro iles w celu tworzenia sie banki powietrznej ,która to ogranicza przegzewanie sie całego tłoka. do tego wywazenie ich i tyle kombinacji .jak sie pojawi problem stycznosci tłoka z zaworami, to wyzłobienia w tłokach pod same zawory trzeba zrobic i juz, a najlepiej to tłok powinien byc wypukły dopasowany do komory spalania w głowicy i wtedy tylko nitrometan hyh |
mitrok F&F Wolny Słuchacz :) nestor, cadillac, mo ... Warszawa | 2005-01-30 11:19:00 rafalmaxi: do malca pasuje tlok od garbusa 1200 i on jest wlasnie wypkly ![]() |
Parnel F&F Sympatyk 126 p /CC KRAKOW | 2005-01-30 13:14:25 jezeli sie sklada motor bez uszczelki pod glowica to tloki musza byc podtoczone tak jak w moim przypadku ,inaczej tlok walil by o glowice |
Abdull F&F Sympatyk 126p Bielsko - Biała | 2005-01-30 14:32:29
Cyzli jak tro z tym tłokiem mozna obciąć te listki na końcu płaszcza czy nie ? aha i po co podkłądki pod cylindry? |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2005-01-30 16:16:34 no własnie po to są podkładki , kolego "RAFAŁMAXI", aby nie było efektu odprężenia po liźnięciu tłoków. Ja zawsze zdejmowałem z tłoka 0.5mm, albo 1mm !!! i o takiej grubości dawałem podkładki. Przy mocno obniżonej głowicy i nawet podebraniu po zaworki istnieje szansa udeżenia tłoka w głowicę(szczególnie jak się składa bez uszczelki)!!!! |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2005-01-30 16:17:34 Parnel ma rację!!!!!!!!!!!!!!!! |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2005-01-30 16:19:51 Dajcie spokój z tymi tłokami od Garbusa. ONE SĄ za CIĘŻKIE!!!!!!!!!!!!! Chyba że obetniecie kołnież na maxa!! Są katalogi firm które robią tłoki lekkie i trzeba tylko dobrać odpowiedni!!!!!
Nie kumam ? dlaczego tak robić, jest łatwiej? [ wiadomość edytowana przez: Gregor125 dnia 2005-01-30 17:06:32 ] |
maskekk F&F Wolny Słuchacz :) Pzn | 2005-01-30 16:47:46 Gregor taka mala sugestia przy kazdym twoim poscie masz przycisk edytuj jak chcesz cos dopisac to urzywaj tego przycisku pozdro |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2005-01-30 17:07:37 Nie kumam ? dlaczego tak robić, jest łatwiej?
|
maskekk F&F Wolny Słuchacz :) Pzn | 2005-01-30 18:33:01 Nie tylko watek wtedy kmniej stron zajmuje latwiej sie go przeglada. bez sensu jest walenie kilku postow jeden pod drugim ![]() |
Abdull F&F Sympatyk 126p Bielsko - Biała | 2005-01-30 19:03:10
czekaj czekaj bo zwariowałem w tej chwili. przeca dając podkładki pod cylindry jeszcze bardziej odpręzamy silnik a nie doprezamy, wiec w jaki sposób to ma likwidowąc efekt odpręzenia??? chyba coś tu jest nie tak, albo jo juz jest głupi ![]() |
Jesion128 F&F Sympatyk Łódka Bols Szuflandia | 2005-01-30 19:10:14 Podejżewam że kolega Gregor źle się wysłowił. No chyba że w instyttucie lotnictwa tak robili
No offence |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2005-01-30 20:37:13 sorki za mały błąd, przy składaniu bez uszczelki planuje się delikatnie cylinder, dorabia się pierścionki stalowe i WTEDY daje się podkładki pod cylindry, no i delikatnie 0.2-.0.5 stacza się tłoki. szczególnie jeżeli chlastamy mocno głowicę ponad 6mm.
poszukam jeszcze troszkę innych tłoków, od czego pasują i mają przesunięcie sworznia.
[ wiadomość edytowana przez: Gregor125 dnia 2005-01-30 20:39:22 ] A tak a pro -po konia, winklował ktoś z was kiedyś korbowody? bo tak czytam i czytam i nikt o tym nie pisze? [ wiadomość edytowana przez: Gregor125 dnia 2005-01-31 00:34:17 ] |
sFiatowiec F&F Sympatyk 125p; 126p Częstochowa | 2005-01-31 11:49:56 odpręzysz przez załozenie podkłądki pod cylinder... ale podkładkę mozesz zawsze ząłozyc cienszą (i doprężyć)... siądzie cylinder i głowica... czemu bawić się z podkąłdka POD cylindrem a nie miedzy głowica i cylindrem?? ta druga pracuje w trudniejszych warunkach podadto dwie powieżchnie styku to dwa razy wiecej szans na nieszczelność... ta na dole moze być z BELEczego |