Jaki akumulator do 1.8 TD?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktos wie jakie parametry powiniem miec akumulator do 1.8 TD?
  
 
... he .... z tego co kojarze to chyba 65 Ah albo 70 Ah .....
  
 
Cytat:
2004-11-24 23:05:38, darmcdoman pisze:
Czy ktos wie jakie parametry powiniem miec akumulator do 1.8 TD?

w ksiązce znalazłem ze do 1,8 D potrzeba akumulator o pojemności 63Ah i prądzie rozruchu 650A wiec do TD bedzie podobnie.
Diesle potrzebuja zawsze większy prad rozruchu bo musza sie nagrzac swieczki zarowe a potem dopiero zakrecic rozrusznikiem i temu prad rozruchu musi być wiekszy niz w bezyniakach.

pozdrowka

  
 
Dzieki za blyskawiczna odpowiedz. Jutro chyba czeka mnie zakup.

Pozdrowienia
  
 
Ja mam 72Ah. Katalogowo powinno być do 1.8TD 71Ah. Zwróć uwagę przy zakupie akumulatora, że do naszych aut idą niskie akumulatory...
  
 
ja też mam 72Ah, i prąd maks. powyżej 650, dobrze jest jeszcze zwrócić uwagę czy plus jest po lewej czy po prawej stronie aku i czy masz klemy fordowskie czy "normalne"
  
 
A nie ma problemu z ladowaniem sie podczas jazdy takiej pojemnosci jak 72Ah? W swoim aucie mialem 65Ah, ale tylko przez miesiac od zakupu, bo okazalo sie, ze akumulator by juz bardzo stary i czeka mnie teraz zakup nowego.
Uwagi o rozmieszcznie klem i wysokosci akumulatora sa bardzo przydatne, zmierze, obejrze, zapisze. Dzieki.

  
 
Oczywiście że nie ma. Skoro katalogowo ma być 71Ah, więc 1Ah różnicy nie robi BTW., teraz się pojawiły akumulatory (np. Centra Futura), które mają prąd rozruchowy 680A (tyle co mój FiveStar), ale pojemność 65Ah. Zastanawiałem się swego czasu nad zakupem, ale w kontekście zimy każdy Ah pojemności się liczy, prąd rozruchowy z gwiazd się nie weźmie, jeśli na mrozie wydajność akumulatora spadnie. Wtedy to Ah się liczą, a nie prąd rozruchowy...
  
 
A co jeśli podłączę akumulator większej mocy
(czytaj więcej Ah)
czy mogę takowy założyć do mojego essiego 1.8 D
  
 
można się posłuzyć - wymiar = pojemność




abo łoo Ford



Central dobra i tania







[ wiadomość edytowana przez: Sinuspi dnia 2004-11-26 16:57:49 ]
  
 
Za dużo Ah to ryzyko chronicznego niedoładowania akumulatora, w konsekwencji zasiarczenia i skrócenia życia nawet wielokrotnie...
  
 
Ja mam w 1.8D 72 Ah i prąd rozruchu 680A
  
 
Według mnie to nie jest tak, że większy akumulator, to zawsze będzie nie doładowany. Chodzi o to, że w samochodzie bilans elektryczny musi być dodatni w tym sensie, że alternator generuje więcej mocy niż samochód zużywa z włączoną CAŁĄ możliwą elektryką (inaczej każdy akumulator by siadał). Dodatkowa moc ładuje po mału akumulator. (Dlatego pomału, że np w Mitsubishi potrzeba 6h bez żadnego włączonego użądzenia elektrycznego aby naładować całkiem akumulator, nie wiem jak w fordzie ale pewnie podobnie). No więc z tego wynika, że jak mamy większy akumulator to on się też doładuje, tylko to dłużej zajmie. Ale jakby co to mamy większy zapas energii elektrycznej.
Pozdrawiam
  
 
Oczywiście, że nie musi się sprawdzić mój scenariusz. Zależy to wyłącznie od wydajności alternatora i zapotrzebowania na tę wydajność. Zwróć jednak uwagę, że aq o większej pojemności będzie się dłużej potrzebował ładować do umownych 100%. Przy eksploatacji auta na krótkich odcinkach aq o większej pojemności będzie po prostu dłużej niedoładowany, niż ten o mniejszej, szybciej się więc będzie zużywał...
  
 
Cytat:
2004-11-28 17:44:35, hepos pisze:
Ja mam w 1.8D 72 Ah i prąd rozruchu 680A



tez taki mam w benzynie 1,6 i alternator laduje go bez problemu.
Jezeli cala instalacje el. jest sprawna to mozesz smialo wlozyc nieco wieksza pojemnosc akumulatora
  
 
Tylko jest jeszcze jeden mały problem Nie każdy akumulator o tej większej pojemności zmieści się tam, gdzie się ma zmieścić