MotoNews.pl
  

Pedał sprzęgła

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś wie coś na temat za wysoko położonego pedała sprzęgła? Czy to jest oznaka zużycia całego sprzęgła, bądź też tylko tarczy lub docisku?
  
 
sprecyzuj troszke dlaczego uwazasz ze pedał jest za wysoko położony
a o zużyciu sprzegla jezeli juz cos moze świadczyc to raczej tylko wysokość na jakiej sprzegło zaczyna "brać" anie wysokość połżenia pedalu

pozdr DRUŚ
 
 
sprecyzuj troszke dlaczego uwazasz ze pedał jest za wysoko położony
a o zużyciu sprzegla jezeli juz cos moze świadczyc to raczej tylko wysokość na jakiej sprzegło zaczyna "brać" anie wysokość połżenia pedalu

pozdr DRUŚ
 
 

W samochodach Opel Omega nie wystupuje luz jałowy pedału sprzęgła. I W miarę zużywania się okładzin ciernych pedał "wędruje" do góry.
Długość czynną linki sprzęgła reguluje się w sposób następujący.

Zmierzyć linijką odstęp od środka pedału sprzęgła do koła kierownicy i zapisać wymiar "A".
Wcisnąć całkowicie pedał sprzęgła i zmierzyć wymiar ,,B" Obliczyć różnicę wymiarów "A" i ,,B". Różnica powinna wynosić
142...149 mm. I W przypadku otrzymania innej wartości obrócić odpowiednio nakrętkę regulacyjną na końcówce gwintowanej linki
Prawidłowo ustawiony pedał sprzęgła powinien wystawać nad pedał
hamulca.
Tekst zaporzyczony z książki Omega A.
  
 
Pedały gazu oraz hamulca znajdują się na tej samej wysokości, natomiast wspomniany pedał sprzęgła jest o ok. 4 cm wyżej.
  
 
Dzięki ale u mnie to nie przejdzie bo to Omega B i sprzęgło jest hydrauliczne.
  
 
wczesniej pisałem jako anonymous bo nie moge sie zalagowac na jednym z kompów w pracy -nasz wspanialy informatyk od siedmiu bolesci tak narobil

co do wysokosci pedalu u mnie tez tak jest jak napisales mimo to ze mam Ome A ale tez mam hydrauliczne sprzeglo i wymienialem je w zeszlym roku i odrazu po zmianie tez tak było
szukalem czy niema jakiejs regulacji wysokosci pedalu sprzegla bo tez mi to przeszkadzalo na poczatku tzn bardziej zonie niz mi bo mowila ze musi noge podnosic zeby wcisnac pedal ale nic nie znalazlem

czyli nie swiadfczy ta wysokosc o zadnym zuzyciujedyne co mozesz sprawdzic to czy nie slizga sie sprzegło właczajac 3 bieg i puszczajac sprzeglo na wcisnietym hamulcu silnik powinien gasnac jesli nie zgasnie sprzeglo sie slizga morzesz sprubowac jeszcze roboc to tak przy 1500 obrotów

pozdro Druś
  
 
Dzięki, sprawdzę to!
  
 
No to już wszystko wiem (152 kkm przejechane) i sprzęgło do wymiany. To dużo czy mało według Was?
  
 
Witam,

150kkm na sprzęgło w Omedze z X20XEV to chyba dobry wynik, ja mam 110kkm i sprzęgło szarpie przy ruszaniu. Może tu urban legend ale wielu mechaników twierdzi, że to wada konstrukcyjna tj. za małe sprzęgło w stosunku do masy samochodu i z reguły pada po 100-150kkm.

Pozdrawiam,
Jacek
  
 
ja mam przebieg 198000km na fabrycznym sprzęgle i nic nie zapowiada padaki zależy to od tego czy jeżdzi sie za miastem ,po autostradach czy tylko w mieście.ja mam auto po 62 letnim dziadku który ganiał po autobanach, ps trafiła mi sie perełka na pełnym wypasie. pozdro
  
 
No to całkiem fajnie.
A teraz, jeśli chodzi o wymianę tegoż - to czy 300 zł to OK?
  
 
Witam,

gregos: można znależć taniej, ja znalazłem za 150PLN przy czym nie jest to pan Henio w stodole.

Z kolei ja zapytam - czy niecałe 650PLN za kompletne sprzęgło LUK to dużo? Może gdzieś można taniej/lepiej?

Pozdrawiam,
Jacek
  
 
Jak za LUK'a to mniej więcej w normie, ale da się też znaleźć za 600 zł.
Pozdrowienia!
  
 
Witam,

Mam problem i pilnie szukam odpowiedzi!

Kupiłem więc kompletne sprzęgło LUK za 620PLN. Nawiasem mówiąc w polecanym (jako najtańszy i bezpośredni importer) na forum sklepie we Wrocławiu krzykneli 680

Otwieram pudełko a tu ZONK! Na tarczy nie ma sprężynek!!
zdjecia

W EPC na rysunku tarcza sprzęgła ma 4 sprężynki a ta moja nie. Wg numerów katalogowych jest to zestaw do X20XEV ale czy taka tarcza będzie amortyzowała moment obrotowy? Czy też funkcję tę przejmą poduszki pod silnikiem itd.?

Pozdrawiam,
Jacek
  
 
Sprzęgło jest jak najbardziej OK.To sie nazywa sprężyna talerzowa,nowy wymysł LUKa
  
 
Podczepię się do tematu - jeśli dobrze rozumiem, to zjawisko "jakby wał napędowy był z gumy" , czyli kangurki przy puszczeniu gazu lub gwałtownym wciśnięciu to oznaka zużytych sprężynek na sprzęgle ?

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-01-14 23:14:42, salmon pisze:
Podczepię się do tematu - jeśli dobrze rozumiem, to zjawisko "jakby wał napędowy był z gumy" , czyli kangurki przy puszczeniu gazu lub gwałtownym wciśnięciu to oznaka zużytych sprężynek na sprzęgle ? Pozdrawiam


EXACTYLY Spężynki są po to żeby wytłumić powstające drgania.
  
 
Witam,

Wymieniłem, przyczynę szarpania przy ruszaniu widać na fotkach.

Mechanik się dziwił, że to w ogóle przenosiło napęd a dla mnie jedym dyskomfortem było szarpanie przy ruszaniu i trudniejsze wciskane 3 biegu powyżej 60-70km/h

Pozdrawiam,
Jacek
  
 
O w morde ,nie wiedziałem ze tak można tarcze dojechać że aż się całkiem okłądzina zetrze,masakra.No ale widac tak to jest jak sie lubi gwałtownie sprzęgło puszczać.