MotoNews.pl
11 Pomocy !! Espero nie zapala (71656/26)
  

Pomocy !! Espero nie zapala

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć.

Musze zgłosić sie do Was z prośbą, bo żadna przyczyna nie przychodzi mi do głowy. Otóż sprawa wygląda tak, że rano, kiedy chciałem miałem jechać do pracy samochód sie poddał. Rozrusznik kręci, pompa paliwa "piiiiiczy", paliwo jest, świece nowe (ok 2000 km), odłączenie akumulatora nie pomogło, przebieg 127 tyś km wiec przy 120 filtry wymieniane wraz z rozrządem.
Co prawda ostatnio czasem zdarzało sie jeździć na rezerwie, ale w porę odwiedzałem stacje. No ale poradźcie ostatecznie ... jeżeli jest charakterystyczny odgłos pompy przy przekręceniu kluczyka, to powinna byćsprawna, prawda?
Kręcąc rozrusznikiem co jakiś czas tylko tak zatelepie, jakby juz już miał odpuścić i zapalić, ale to taka zmyłka, bo zaraz ponowny strajk.

Wielka prośba o pomoc, o jakieś pomysły i sugestie. Samochód to moje narzędzie pracy i jak jest unieruchomiony to dzieje sie katastrofa.

Gazu nie posiadam

Pozdrawiam.
Paweł.
  
 
Witam,
sprawdź czy masz iskrę jak kręcisz. Jeżeli nie to rozrkęć aparat zapłonowy i przyjrzyj sie cewce indukcyjnej, czy nie ma sladow ze izolacja zeszla z niej lub cos podobnego. Przynajmniej u mnie tak bylo, tzn padl mi modul zaplonowy i cewka byla nadpalona, a i palec rozdzielacza byl do du...y. troche mnie to kosztowało ale na razie działa.
pozdr
  
 
Mi też się wydaje, że to coś z zapłonem. Jak mi padł moduł zapłonowy(zalałem przy myciu silnika ) to miałem podobne objawy.
Cewkę impulsatora można profilaktycznie wymienić bo jest niedroga. Gorzej jeżeli padł moduł elektr. bo kosztuje ok. 250zł.
  
 
Wykręć jedną świecę , podłączabel , dotkinij gwintem silnika i zakręć silnikiem . Ma iskrzyć. Wykluczysz w ten sposób cewkę i parę gratów dookoła. Moze woda w paliwku?

Jesli nie iskrzy to idz dalej tzn. podłącz świeczkę bezpośrednio ro cewki przy czym nie wkładaj wtyku na cewkę a zostaw sczelinę kilka mm. Będziesz widział iskry na świecy i słyszał strzelanie pod kapturkiem. Wten sposób wykluczysz rozdzielacz



[ wiadomość edytowana przez: pawol dnia 2004-11-25 12:21:37 ]
  
 
No i jestem po cieżkiej walce z samchodem na mrozie, w śniegu i wietrze. Niestety, jak samochód nie działał, tak nie działa.
Sławna cewka impulsatora aparatu wymieniona. Nie miałęm warunków do rozebrania jej z aparatu, wiec auto elektryk zrobił to za 20 zł. Iskra na świecach jest, wiec zupełnie nie mam pomysów czego sie jeszcze czepiać. Jak pokręce rozrusznikiem, to we wnętrzu śmierdzi benzyną, wiec tak jakby pompa działała, jednak wieczorkiem z Tomkiem Mydłowkim jeszcze będziemy sie przy niej dłubać.

W każdym bądz razie dziekuję za dotychczasowe podpowiedzi. Jakoś nie przyszło mi wcześniej do głowy z tą cewką, choć niedawno chyba Bogdan1 bardzo dobitnie opisał jakie skutki może za sobą nieść jej awaria. Mimo, że okazało sie że to nie w niej tkwi problem, to dobrze że ją wymieniłem, bo rzeczywiście izolacja była w kiepskim stanie.

No ale cóż ... może ktoś jeszcze ma jakieś typy? Powiedzmy, że nagrodą będzie grzane piwo kiedyś tam w przyszłości
Wieczorkiem, po dłubanienie z Tomkiem, postaram sie dać znać, czy to rzeczywiście pompa paliwa.

H E L P !!

Pozdrawiam.
Paweł.
  
 
Sprobuj wymienić cewke zaplonową to ze iskra jest nie oznacza ze jej wydajnosc jest na tyle zadawalajaca żeby uruchomic silnik.Mialem kilka przypadków z rannym uruchomieniem silnika i za kazdym razem winna byla cewka zaplonowa.To jest dosc kosztowna czesc wiec najlepiej bylo by gdybys mial mozliwosc ,,pozyczenia od kogos cewki" po pierwsze upewnisz sie czy to jej wina a po drugie masz pewnosc ze w innym aucie dziala bez zarzutu,gdyz nowe nie oznacza dobre a juz napeno jesli idzie o czesci elektryczne.Sprawdz też stan przewodów zaplonowych w szczególnosci aparat-cewka.
Pozdrawiam
  
 
Niestety, ale to ze po przekreceniu kluczyka pompa buczy (pracuje) to jeszcze nie dowod ze dziala. Ja wymiane pompy juz przerabialem po tym jak zepsula mi sie kontrolka rezerwy paliwa. Koszt znaczny. Tyle ze samo jezdzenie na rezerwie nie moglo jej uszkodzic, musi zassac powietrze po tym jak sie paliwo skonczy w baku.
Jest przy tym charakterystyczna nieregularna praca silnika przez jakas chwilke po czym ten gasnie a w raz z nim pompa umiera ;-(
Jak tak miales to zacznij sie rozgladac za nowa pompa.

Jesli nie to moze byc kilka innych przyczyn o ktorych wspominali przedmowcy, komputer, swiece, itp...
  
 
pompa
  
 
Zeby sprawdzić pompę musisz znależć przewód powrotny nadciśnienia do baku. Odłącz go i skieruj do dużej butleki. Zakręć. Jak będzie sikało do flachy to znaczy ze ciśnienie jest na tyle dyże ze działa regulator ciśnienia paliwa tzn. Oddaje nadmiar z powrotem do zbiornika. JAk sucho to nie ma ciśnienia. Teść miał tak w POldku z tym ze tam jest kumowa rurka łącząca pompę z króccem wylotowym ze zbiornika. Zparszywiała i ciśnienie było - ale w zbiorniku
  
 
Cytat:
2004-11-25 21:40:14, Tomek-Mydlowski pisze:
pompa



No i wcale nie musi to być pompa

Dziś wymieniłem wkońcu pompkę i cóż ... jak nie odpalał, tak nie odpala. Efekty są takie, że pracuje ciszej niż poprzedniczka i dlatego na samym początku jej nie syszałem, wiec podejzenia były takie, że albo pompa wadliwa, albo jakiś przekaźnik czy inny bezpiecznik. Dopiero jak sie wsłuchałem bawiąc sie w próby rozruchu przy zamkniętych drzwiach, usłyszałem i przekaźnik i pompkę wiec trzeba by szukać innego tropu.

Czyżby imobilaizer? Sam nie wiem ... iskra jest. No a skoro iskra jest, to i chyba cewka oraz moduł są dobre.

Może macie jeszcze jakieś sugestie?


Pozdrawiam.
Paweł.
  
 
zapchany filtr powalczymy jutro
  
 
Moim zdaniem to czujnik Halla, czyli cewka w aparacie zapłonowym.

Wymień ją, koszt 30 zł. (chyba) a i tak co pewien czas nie zaszkodzi jej wymienić (powiedzmy co 100tyś km), zwłaszcza że jej usterka moze spowodować rozkraczenie się samochodu w trasie.
  
 
Cytat:
2004-11-28 02:50:56, -JACO- pisze:
Moim zdaniem to czujnik Halla, czyli cewka w aparacie zapłonowym.



Jaco, chodzi o to, że ta cewka była wymieniona na samym poczatku. Nie pomogło
Jak dziś nic nie wskuram, to jutro czeka mnie wizyta w warsztacie :|

Paweł.
  
 
Przepraszam Kufel, nie przeczytałem dokładnie postu i nie zauwazyłem ,że wymieniłes już czujnik Halla

Jeszcze jedno przychodzi mi na myśl - wtryskiwacze.......
  
 
Cytat:
2004-11-28 11:22:01, -JACO- pisze:
Przepraszam Kufel, nie przeczytałem dokładnie postu i nie zauwazyłem ,że wymieniłes już czujnik Halla Jeszcze jedno przychodzi mi na myśl - wtryskiwacze.......



Myślisz, że tak z dnia na dzień wszystkie wtryskiwacze poszły ? Mam nadzieje, ze to jednak nie to
  
 
Cytat:
2004-11-28 11:37:46, Kufel pisze:
Myślisz, że tak z dnia na dzień wszystkie wtryskiwacze poszły ? Mam nadzieje, ze to jednak nie to



Może nie wszystkie ,ale nawet przy jednym rozruch będzie utrudniony.....

Trudno powiedzieć, zoabaczymy na zlocie....
  
 
wtryski dobre. Auto pomimo przekładania gratów z mojego, strzeliło focha i nie zapaliło

Ja obstawiam cewke zapłonową, w połączeniu z palcem - już połamanym by paweł , i kopułke.