Pytanie o silnik

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chciał bym się dowiedzieć czym różni się silnik Escorta RS2000 od silnika Escorta RS Cosworth. Konkretnie czy części typu tłoki, korbowody są takie same czy inne. Chodzi o to co trzeba by wyminienić zakładając turbo?? Myślę nad taką inwestycją lecz narazie jest ona tylko w planach wię chciał bym się jak najwięc dowiedzieć na ten temat. A może ktoś robił już coś takiego???
  
 
Generalnie to jest zupelnie inny silnik ... jeden stoi poprzecznie drugi wzdluznie A co do zakladania turbo do RS'a to nie musisz przeciez robic tego tak jak w Cossim.
  
 
Wiem chodzi o to co trzeba by zmienić w silniku?? Bo jeśli różni się tylko tym że jest wzdluznie a środek jest taki sam to wtedy będą mniejsze koszta
  
 
Ja powiem tak - cholera wie Gdyby Wilk byl na forum na pewno by cos powiedzial.
  
 
przeciez Coswoth to zupełnie inna bajka niż RS2000 i nie ma co gadać , że któreś części będa pasowały
  
 
Cytat:
2004-11-27 18:36:49, mss pisze:
przeciez Coswoth to zupełnie inna bajka niż RS2000 i nie ma co gadać , że któreś części będa pasowały



A czemu tak twierdzisz? Oba to silniki 2-litrowe, tylko w Cossim dolozona jest turbinka, na pewno wieksze wtryskiwacze, pasek rozrzadu zamiast lancucha, inny komputer sterujacy. W samym Cossim nie ma kutych wnetrznosci.

Ostatnio z silnika z Focus Zetec 2.0 Promotor wyciagnal 253 km. I tez nie ma kutych tlokow.

Moznaby o to zapytac Rumcajsa lub Eresa.
  
 
Cytat:
2004-11-27 19:04:49, toradek pisze:
A czemu tak twierdzisz? Oba to silniki 2-litrowe, tylko w Cossim dolozona jest turbinka, na pewno wieksze wtryskiwacze, pasek rozrzadu zamiast lancucha, inny komputer sterujacy. W samym Cossim nie ma kutych wnetrznosci. Ostatnio z silnika z Focus Zetec 2.0 Promotor wyciagnal 253 km. I tez nie ma kutych tlokow. Moznaby o to zapytac Rumcajsa lub Eresa.



tak sądzę bo Cosworth to silnik robiony pod rajdy, a RS2000 to silnik cywilny.
Zresztą Radku gdyby róznice były minimalne to użytkownicy RS-1 przerabiałaby go na silnik Coswotha
  
 
sprawa wygląda tak tą są dwa kompletnie różne silniki niemaja nic ze sobą wsplnego h fordach taunusy , capri i taie tam roznea silnikz rs2000 to jest silnik z innej rodziny był montowany podobnie konstrukcyjnie silnik w scorpio i galaxy o pojemnościach 2.0 i 2.3 jak mnie pamięć niemyli, PS.a ten silnik z foki 2.0 to ma kute tłoki
  
 
Co mi zostalo po rozmowach z Rumcajsem i Eresem... Zalezy jakie turbo chcesz wstawić i ile doładowywać. Podobno seryjne graty od RS-a wytrzymują do 1 bar. A zmiany... w dolocie (dodatkowe wtryski), oczywiście miejsce na IC... odprężenie silnika... Zresztą jak już wspomniano więcej do powiedzenia będą mieli Rumcajs i Eres. Oni przećwiczyli to na własnej skórze

BTW witam nowego RS-a z Wawy
  
 
to ile PS i NM będzie mieć taki silnik na 1 barze??
  
 
z tego co wien co widziałem to blok w coswortha jest taki sam jak dohc w rs inna jest głowica i tłoki do korby nie jestem pewien ale wał jest ten sam , inna misk i pompa oleju głowicę coswirtha da się założyć na dohc kumpel miał sierre coswortha i kombinował pozatym ma on serwis forda w krakowie i najlepiej z nim pogadać głowicę coswortha mogę mieć za 500 euro jeśli ktoś jest chętny (zielona wersja kat )
  
 
heh tu bym się spierął blok rs2000 jest inny niż u coswortha blok coswortha to to samo co blok 8 zaworowego pinto !!!!! tą są różne silniki !!
  
 
"Bo prawdę mówiąc chyba nikt tak dobrze nie pomieszał w dwulitrowych DOHC jak Ford. Z tego co pamiętam [a może ktoś zna jeszcze więcej] istnieje conajmniej PIĘĆ rodzin silników Forda posiadających w swym programie motor 2.0 DOHC.
1. Cosworth BD, a więc blok Kenta z głową 16v, formalnie w sklepie występował jako 1.8 16v w Escorcie MkII RS1800 [86.7x77.6mm], ale homologowany był do granicy klasy, czyli 2000, co uzyskiwano na tłokach średnicy 90.0mm. Wałek pośredni napędzany łańcuchem, a z niego dwa rozrządcze napędzane paskiem.
2. Cosworth YB, a więc blok Pinto z głową 16v, stosowany w Sierrach Cosworth i Escortach Cosworth, w serii zawsze tylko z turbiną. Wałki od samego spodu silnika napędzane paskiem. Dłuższy blok i większy rozstaw cylindrów umożliwiły zastosowanie większych tłoków przy krótszym skoku niż w BDA. Wymiary cylindra jak w zwykłym Pinto 2.0 - 90.8x76.9mm.
3. DOHC "milimetryczny", zupełnie nowy blok, wałki napędzane "na mokro" łańcuchem. Stosowany w Sierrach, Scorpio, Galaxy i Transicie jako 8v, a potem w Scorpio i Escorcie MkIV RS2000 jako 16v. Wymiary cylindra 86.0x86.0mm.
4. Zetec 2.0, wałki napędzane paskiem, stosowany w Mondeo MkI i starszym Focusie. Wymiary cylindra 84.8x88.0mm. Ładny moment u dołu, słaby na wysokich obrotach.
5. Duratec 2.0, wałki napędzane łańcuchem, stosowany w Mondeo MkII i nowszych Focusach, a wogóle skonstruowany ptrzez Mazdę. Wymiary cylindra 87.5x83.1mm. " - wypowiedz znajomego na podobny temat