[OGÓLNE] Wymiana płynu hamulcowego krok po kroku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zamierzam sie dziś zabrać za wymianę płynu hamulcowego i cylinderka tylnego. Jaki płyn zalać do Escorcika z 91 roku 1,4; DOT3 czy DOT4? Może jakieś rady, na co zwracać uwagę?

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2010-01-11 23:09:18 ]
[ powód edycji: dostosowanie tematu do nowego regulaminu ]
  
 
nie gorszy niz 3. Trudno powiedzieć o czym szczególnym, moze o kolejnosci odpowietrzania kół.....
  
 
Ma być Dot 4. Jeżeli odpowietrzasz to zaczynasz zabawę od koła położonego najdalej (prawy tył).Płynu który zlewasz( mozna nałożyć wężyk igielitowy na odpowietrznik i drugi koniec zanurzyć w jakimś naczyniu do którego łapiesz zuzyty płyn) nie powinno się stosować podczas tej operacji do uzupełniania w zbiorniczku.Oczywiście w przypadku zmiany płynu na nowy wogóle nie wchodzi to w grę.Co jeszcze? dobrze jest to robić w 2 osoby( jedna pompuje hamulcem a druga uzupełnia płyn w zbiorniczku i manipuluje odpowietrznikami.Patent z wężykiem jest o tyle dobry ze widać ładnie kiedy idzie juz czysty płyn bez powietrza.(pod warunkiem ze zastosujesz wężyk przezroczysty).Wtedy przenosisz sie do nastepnego kola.Po obskoczeniu wszystkich dobrze jest zrobic sobie chwile przerwy i powtorzyc operacje.Zabawe mozna uznac za zakonczona sukcesem jesli po wszystkim pedal hamulca nie rosnie tzn przy kilkukrotnym naciskaniu jest na takiej samej wysokosci.Sa ponoc w serwisach jakies stanowiska do odpowietrzania hamulcow ale znam to tylko z opowiesci bo nie bylem i stosuje tylko ta amatorska metode.