Skracanie drążka zmiany biegów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy ktoś wie jak to zrobić w podnoszonym wstecznym?
  
 
A czemu chcesz go skrócić
Krótszy skok lewarka wcale nie musi spowodować szybszej zmiany biegów, bo będziesz tracił więcej czasu na przełożenie ręki z kiery na lewarek - przemyśl to.
  
 
MAG....nie zgodze się z Tobą w tej kwestii...skróciłem sobie drażek i naprawdę dużo przyjemniej i szybciej miesza sie biegami....jednak droga prowadzenia ręki jest dużo krótsza....a jak chcesz bardzo szybko zmienić biegi i nie chcesz tracić czasu na przekładanie z kierownicy na gałkę to sobie połóż rękę na ręcznym albo nie zdejmuj jej z gałki
  
 
Ja mam skrócony o 7 cm i nie widze zadnej róznicy przy zmianie biegów pozostał tylko ładniejszy efekt wizualny
  
 
No to najwidoczniej nie bedziesz cul roznicy masz pecha i tyle... Micab ma racje tez mam skrocony i o niebo lepiej dzialaja biegi
  
 
No cóż, najwidoczniej konstruktorzy autek rajdowych się nie znają.

Widziałeś kiedyś jak blisko kierownicy znajdowały się lewarki zmiany biegów (nie mówię oczywiście o skrzyniach sekwencyjnych).
Skrócenie dźwigni zmiany biegów daje krótszy ruch ręki, ale może spowodować zmniejszenie dokładności działania i w efekcie jedynie zmianę wizualną
  
 
Cytat:
2004-11-28 23:32:25, MAG pisze:
No cóż, najwidoczniej konstruktorzy autek rajdowych się nie znają. Widziałeś kiedyś jak blisko kierownicy znajdowały się lewarki zmiany biegów (nie mówię oczywiście o skrzyniach sekwencyjnych). Skrócenie dźwigni zmiany biegów daje krótszy ruch ręki, ale może spowodować zmniejszenie dokładności działania i w efekcie jedynie zmianę wizualną


Ty przywołujesz auta rajdowe.....a ja przywołam auta sportowe, ale nie jakieś wyścigowe tylko cywilne.....zobacz jakie mają małe lewarki ja nie opieram mojej opini na wymysłach tylko na tym, że jeździłem na drążku długim seryjnymi, skróciłem go i teraz jeżdżę na skróconym...mam więc dobre porównanie i wiem że dużo przyjemniej się zmienia biegi.....na początku jest to dziwne uczucie....ale jak sie przywyczaisz to jest o niebo lepiej niż na tym długim lewarze....
  
 
chłopaki chce skrócić lewarek a potem spedzic tydzien w garazu aby skonstruowac "short shifter" bo jeszcze nie wiem jak to bedzie z tym pechowym podnoszonym wstecznym.....w zwykłym to nie problem
  
 
Spoko MAG masz racje aa w rajdowce masz chyba sekwencyjna skrzynie wiec up up down down i dlatego jest wlasnie dluga zeby zmniejszyc do minimum ruch reki... ale to rajdowka czyli keirowca trzyma obydwie rece drogi Macku na kierwonicy aa my mowimy o realiach normalnych i szybciej zmienie bieg krtoka palka jak mam reke na podlokietniku niz taka locha bo i tak dwie rece na kierowajce mam na siakiejs drodze z duza iloscia zakretow wiec lozz.... Po to sie skraca drazek i montuje short shifta ale coz
  
 
a widzieliscie drazek w a6 lub a8??? sama galka i nic wiecej. ja tez moge potwierdzic ze lepiej zmienia sie biegi ktotszym lewarkiem. zupelnie inaczej niz na seryjnej dlugosci.. jedynie 5 bieg moze byc dla niektorych problemem... kwestia przyzwyczajenia
  
 
nie wiem jak wam ali i wydaje sie ze do krotszego drazka trzeba uzyc wiecej sily aby wciepic jakis bieg
  
 
Poczytajcie TU .... i stanie się jasność
  
 
Ja mam skrocony drazek o 5cm i jest o wiele przyjemniej i wcale nie zmienia sie ciezej biegow... Niedlugo skroce go jeszcze z 4 cm
  
 
Jeśli chodzi o sex to polecam skrócenie drążka nie będzie przeszkadzał ale jeśli chodzi o jazdę
  
 
Bertonez a zaklad ze teraz dwa razy szybciej zmienie bieg niz na seryjnym drazku?? to ze mam short shifta to inna para kaloszy ale ogolnie...
  
 
no to dobrze wspaniale ćwicz dalej tylko sobie nie urwij
  
 
Bertonez od dluzszego czasu Cie obserwuje czytam co piszesz i wynika z tego ze jestes wogule czlowiek pelen luzz debesciak co kupuje rs po 5 tys ma wszystko soczewki od golfa 3 chyba z ksiezyca dokladki po 150zl od cossiego ktorych nie chcesz sprzedawac ani zdjec pokazywac przerabiasz wszystko na rajdowki i podajesz adres do strony z ktorej nic nie wynika i nawet o Tobie nic nie wspominaja i nic mi nie napisali ze biora od Ciebie spoilery... Sluchaj ogolnie to nie chce byc niemily ale zanim napiszesz cos znowu to poszukaj czy masz to albo daj fote bo takie twoje gadanie mam a potem nie mam albo wykrecanie sie to gowno daje... nie mysl ze to pisze przez ten topic bo tu akurat masz racje ze sporowe auta z sekwencja czy tez normalna skrzynia w rajdach maja dlugi drazek zeby szybciej bieg zmeiniac to jest niezaprzeczalne i masz racje zgadzam sie ale jezdzac torowo nie trzymajac keirownicy dwoma lapkami tylko siedzac wygodnie i tryzmajac lape na podlokeitniku lepiej sie zmienia biegi krotszym....
  
 
zeby zakonczyc watek

ktos kiedys powiedzial ze auto to przedluzenie meskosci faceta


a drazek - jaki ktos sie lubi bawic malym to ma maly
  
 
Puniu bez komentarza... ale ja za to mam najszybszy...
  
 
to tez nie jest dobra cecha