I jeszcze raz termostat

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wszyscy piszą o termostacie do 1.8 i 2.0, a jaki termostat do 1.5 16V (48 mm). Czy też jest zamiennik inny niż koreański ?

Krzysztof
 
 
Witaj. Jestem tutaj nowy ale śledzę forum od tygodnia i gdzieś widziałem że pono do 1,5 pasuje z Kadeta. Poszukaj.Pozdrowienia.
  
 
nullPisałem już o tym na Forum, ale zacytuję się jeszcze raz :

Jest ratunek, żeby w Espero 1.5 GLX 16V było cieplej !!

Właśnie wymieniłem termostat we własnym Esperaku.
Oczywiście jest inny niż w 1.8 !
Zrobiłem to trochę na zasadzie eksperymentu, bo termostat który miałem w aucie nie ma żadnych oznaczeń co do skali temperatur w jakich działa.
Jedyny napis jaki na nim znalazłem to na elemencie termicznym T D 0 2. Nie wiem co to oznacza, ale w aucie było zimno przy jego działaniu. Wskazówka temperatury osiągała co najwyżej najniższą działkę, tą zaraz powyżej zera !
Termostat, który wyjąłem, na pewno działa, bo sprawdzałem go później we wrzątku (zamyka i otwiera) tylko według wskazań termometru zaczynał otwierać już przy 82 stC

Termostat który teraz mam zamontowany, jest produkcji francuskiej F-my Calorstat VERNET S.A. i ma wyraźne oznaczenie na korpusie co do temperatur działania. 92 - 105 stC.
Kosztował mnie 20 zł, a wymiana (bardzo prosta) już we własnym zakresie.

Efekt jest wyraźnie odczuwalny i widoczny na skali temperatury. Wskazówka utrzymuje się w okolicach połowy skali, a temperatura w aucie poprawiła się odczuwalnie

Termostat ten oczywiście pasuje również do Nexii 1.5 16V.

Tak więc reasumując. Nie tylko posiadacze 1.8 czy 2.0 mogą sobie poprawic komfort jazdy w zimie.

Pozdrawiam .O.O.
 
 
Ja tylo chcialem zauwazyc, ze termostatu w swoim silniku nie ruszalem a temperatura jest odpowiednia tzn ciut ponizej polowy skali i nadal optuje ze termostaty poprostu sie Wam uszkadzaja a nie sa zle dobrane.
  
 
U mnie też działa OK. Po około 2-3 km (-15 st.) leci już cieplutkie powietrze, a po jakichś 5-8 gorące. Po 12-14 muszę przykręcać ogrzewanie. Wskazówka utrzymuje się dokładnie w połowie. Za to na postoju mógłbym go grzać i ze 2 godziny.
  
 
Cytat:
2003-01-06 11:41:27, Anonymous pisze:

Termostat który teraz mam zamontowany, jest produkcji francuskiej F-my Calorstat VERNET S.A. i ma wyraźne oznaczenie na korpusie co do temperatur działania. 92 - 105 stC.
Kosztował mnie 20 zł, a wymiana (bardzo prosta) już we własnym zakresie.




Czyzbys wymienil tylko wklad do termostatu ? Przeciez za 20zl mozna kupic tylko wklad .

A moze do silnika 2.0 mozna dokupic tylko wklad do termostatu od tych Calorstat VERNET S.A. ?
Moze ktos juz probowal ?
  
 
Też o tym już na Forum pisałem jaka jest różnica pomiędzy termostatem do 1,5 i 1.8/2.0.
Różnica jest zasadnicza !
W 1.5 wystarczy wymienić tylko wkład, ponieważ sam zawór odcinający przepływ wody jest konstrukcyjnie w obudowie wkładu termostatu, a nie w postaci "grzybka" na zewnątrz termostatu jak w 1.8/2.0.
Co do wymiany termostatu w 1,8/2.0 było już tyle postów (nawet ze zdjęciami) że nie będę już tego powielał, tym bardziej, że ja jeżdżę 1.5 GLX .

Pozdrawiam
---------------
.O.O.