Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Pawlik ford escort 1.6 EFi Pabianice | 2004-11-29 10:42:10 wiem ze niektorzy wstawiaja jakies kartony przed choldnice, ale czy nie lepiej jakas cienka blacha..... |
![]() mazzi19 Sympatyk FEFK Escort XR3i Rzeszów | 2004-11-29 11:34:34 a po co blacha? karton wystarczy. poza tym ona nie powoduje szybszego nagrzewania sie samego silnika. dopiero jak termostat pusci plyn na duzy obieg to jak masz zasnanieta chlodnice to ona bedzie mniej studzona (np powietrzem ktore ma -10)
ja zaslonilem i jestem zadowolony. nie narzekal na szybkosc nagrzewania sie silnika bo wskazowka sie podnosila. ale jak termostat puscil obieg na chlodnice to po nagrzaniu ![]() |
![]() Rick_3 Leon 1.9 TDI 2001 Bielsko-Biała | 2004-11-29 12:05:36
nie kombinuj jesli ci sie silnik wolno grzeje to poprostu wymien mu termostat. A na pewno szybko ci sie auto nagdzeje. Jeszcze jedno niedomaganie to zapchane kanaliki lub nagrzewnica obiaw jest taki ze ogrzewanie nie działa poprawnie. Pamietaj masz dwa obiegi chlodzace mały i duzy jak sie maly nagrzeje do odpowieniej temp. ok 85-90 stopni to termostat otwiera wtedy duzy obieg czyli chłodnice. Jesli temp w obiegach spadnie ponizej pewnej temp to wtedy termostat zamyka duzy obieg i wszystko idzie na małym. Jesli padniety jest termostat to z reguly jest on otwarty i od poczatku masz właczony maly obieg i duzy dlatego nagrzanie auta czasem graniczy z cudem wtedy pomaga karton na chlodnicy ale to nie jest rozwiazanie problemu . Przy dobrze dzialajacym termostacie oraz dobrym przepływem cieczy w układzie chłodzenia zatykanie chłodnicy czym kolwiek mija sie z celem a czasami moze nawet zaszkodzić. Takze rozejrzyj sie na forum a na pewno znajdziesz watek zmiany termostatu i korzysci jakie sie z tym wiazą Pozdrawiam |
![]() Darek Ford Mondeo Ghia, au ... Turek | 2004-11-29 12:17:31 Jak pisze Rick3 tak zrób termostat wymień i zbędne kartony. |
![]() mazzi19 Sympatyk FEFK Escort XR3i Rzeszów | 2004-11-29 12:38:06 twierdzicie ze jak termostat pusci plyn na duzy obieg to silnik bedzie mial taka sama temperature w lecie przy +35 jaki i w zimie przy -10?
powodzenia zycze |
![]() rob_cox Ford Escort Mk7 Białystok | 2004-11-29 12:44:17 Przy układzie chłodzenia sprawnym w 100% dokładnie powinno tak być, termostat nie otwiera się odrazu na maksa, lecz w taki sposób aby nie dopuścić do gwałtownego ochłodzenia silnika. |
![]() mazzi19 Sympatyk FEFK Escort XR3i Rzeszów | 2004-11-29 13:02:06 ja o chlebie a Ty o niebie.
nie twierdze ze karton spowoduje szybsze nagrzanie sie silnika. Spowoduje to ze temp po puszczeniu obiegu na chlodnice bedzie mogla sie bardzoej podniesc. zalezy jeszcze kto jakie trasy pokonuje. jesli sa to kilkukilometrowe podjazdy to nie widze przeszkod. na trasie moze byc inaczej. poza tym nie zaslania sie chlodnicy szczelnie i calkowicie (mozna ale wtedy obserwuje sie wskaznik temp) poza tym gratuluje Koledze wskaznika gdyz w polowie zalcza sie juz wentylator (w wiekszosci escortow) natomiast Koledze wskazowka wedruje do O czyli ponad polowe. |
![]() rex Sympatyk FEFK Ford Escort RST Cabrio Warszawa | 2004-11-29 13:04:40 no a ja wymienilem termostat, nagrzewnice, plyn 3 razy bo jak zmienialem za pierwszym razem to syf polecial. Potem zmienialem nagrzewnice to poelcial czarnawy, zalalem woda, spuscilem i zalalem plynem. Tyle ze nadal musze z kartonem jezdzic!! Co jeszcze moge zrobic?? Zanzcazam ze odpowietrzalem uklad. |
![]() Pawlik ford escort 1.6 EFi Pabianice | 2004-11-29 13:30:22 termostat mam nowy, w tym tygodniu chce wymienic plyn w chlodnicy razem z czyszczeniem ukladu chlodzacego a jak narazie to moja wskazowka dochodzi max pomiedzy RM ale to rzadko, przewaznie jest pod M (teraz zima) a jezdze raczej na krotkich odcinkach |
![]() Darek Ford Mondeo Ghia, au ... Turek | 2004-11-29 14:20:38 Cykl mieszany trochę miasto trochę za miasto. Poprostu jak założyłem termostat tak mam nagrzewa mi się ładnie i utrzymuje temp. dokładnie pomiędzy O a R ze zbliżeniem na O pózniej załącza się wentylator. |
![]() marcin_op MKV, 1,8D - 1991 - s ... Opole | 2004-11-29 23:25:02 A powiedzcie mi, jak spuszczacie płyn z chłodnicy to spuszczacie też z bloku ??
chodzi mi konkretnie o 1,8D '91 bo w instrukcji jess pokazana śróba do spuszczenie płynu, ale niestety bardzo zapieczona i nie chciałem za bardzo ni siłę jej ruszać, a poza tym dostęp do niej jest utrudniony. I jeszcze jedno pytanie. czy może jak spuszcza się płyn to po spuszczeniu można odpalić silnik na chwilkę i może wtedy z ukłądu wyceci cały płyn ?? |
![]() rex Sympatyk FEFK Ford Escort RST Cabrio Warszawa | 2004-11-30 00:37:37 ja tak zrobilem. jak zauwazylem to mi szybciej pocieklo. Wiesz napewno nic sie nie stanie poki sie nie nagrzeje wiec na kwile wlaczyc nie zaszkodzi |
![]() Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2004-11-30 12:14:38 Co do zakrywania chłodnicy to jak to było już wielokrotnie poruszane należy zakrywać do max. 80% powierzchni chłodnicy i ja tak właśnie robię (steropian 2 cm, pomalowany na czarno ![]() Jeśli chodzi o efekt to w mieście może nie za wielki ale na trasie na pewno trudny do przecenienia - na trasie mrożne powietrze bywa jeszcze bardziej.......lodowate ![]() ![]() |
![]() Rick_3 Leon 1.9 TDI 2001 Bielsko-Biała | 2004-11-30 14:02:09
Taki obiaw własnie jak napisałeś ze w trasie spada znacznie temp silnika swiadczy o tym ze masz termostat do wymiany lub poprostu otwiera sie przy zbyt niskiej temp albo wogule go nie masz. Pamietaj termostat uchyla sie i zamyka stopniowo przy odpowiedniej temp i jesli jedziesz w trasie np: na piatym biegu z predkoscia ok 100 km/h przy tem powietrza -15 stopni to jesli wychlodzisz silnik ponizej ok 85 stopni to wtedy termostacik odcina ci duzy obieg (czyli chodnice) i ciecz wtedy krazy w małym obiegu czyli nagrzewnica i silnik i a wiec karton na chlodnicy jest zbyteczny jedynym odbiornikiem ciepła jest wtedy nagrzewnica przez ktora wtłaczane jest powietrze do środka auta przy pomocy dmuchawy. Po chwili jednak temp cieczy sie podnosi bo mały obieg nie jest w stanie dobrze wychłodzoc silnika i znowu stopniowo termostat sie otwiera i ten proces trwa tak w kółko. Nawet jesli nawiew ustawisz na maksa to nagrzewnica raczej nie ma takiej mozliwosci(zbyt mała powierzchnia ) aby wychłodzic silnik do minium no chyba ze bedzie z -30 lub 40 stopni. Cała ta zabawa z otwieraniem i przymykaniem powinna sie dziać w okolicach srodka skali na wskazniku i podczas jazdy zskazówka nie powinna spadać ponizej literki M nawet w trasie. chyba prosciej juz sie nie da tego wyjasnić |
![]() Maks Sympatyk FEFK Focus 2.5 Warszawa/NDM | 2004-12-01 00:11:20 Rick_3 dobrze gada. Przy SPRAWNYM termostacie stosowanie jakichkolwiek przesłon mija się z celem. Nie wychłodzimy silnika nawet przy -30 ponieważ termostat zareaguje na spadek temperatury wody zamknięciem dużego obiegu.
Jeśli chodzi o jazdę z prędkością constans ![]() ![]() |
![]() rex Sympatyk FEFK Ford Escort RST Cabrio Warszawa | 2004-12-01 00:17:26 no dobrze to skoro jest jak piszecie to czemuy ja musze z kartonem jezdzic?? Mam nowy termostat, nagrzewnice i uklad odpowietrzony |
![]() chasmo Ford Escort 5d Kraków | 2004-12-01 07:39:39
Masz inny silnik ode mnie ![]() ![]() Chodzi mi o obudowę termostatu - wymieniałem termostat (bo na poprzednim rura do chłodnicy robiła się trochę ciepła sporo przed 90 stC) i na nowym to samo. Jak się zaglądnie do obudowy termostatu wszystko robi się jasne... A właśnie - czy ktoś wymieniał obud. termostatu w 1.4i ? na nową ? Pozdr |
![]() RBproof Escort '97 kombi Slupsk | 2004-12-01 08:59:54
poniżej M????? jesssssu a ja na trasie tylko do O dochodze ![]() |