[OGÓLNE] Termostat - jak sprawdzić czy działa prawidłowo?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Escort kombi '96 1,6 16V

temat termostatu poruszany ostatnio wiele razy był na tym forum, niestety wiele cennych informacji które otkryłem nie mogę zastosować w praktyce, bo nie wszystko mi sie tu zgadza, a jeszcze te opinie miejscowych fachowców w warsztatach co to każdy co innego mówi UFF .. po kolei :

- wskazówka temperatury leży cały czas i wychyla się jakieś 2-3 milimetry czasem ?sytuacja od lipca br.
- przeczytałem porady na forum i OŚWIECENIE ! - termostat do wymiany i po sprawie (doskonałe porady szczegółowe forumowiczów)
- w sklepie Pan zapytał czy szybko robi się ciepło w samochodzie? bardzo szybko, jest cieplutko i miło w zasadzie po kilku min. jazdy, więc TO NIE TERMOSTAT !
- może to zły czujnik - ale jak to sprawdzić?

chciałbym uniknąć niepotrzebnych zakupów i kosztownych badań bo wszyscy nieźle sobie za wszystko krzycza
Będę wdzięczny za wskazówki i opinie, bo widzę że wiele użytecznych rzeczy można sie tu dowiedzieć - wręcz jestem zaskoczony profesjonalnym podejściem do spraw technicznych na tym Forum
pozdrawiam i dziękuję za porady


[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2010-01-13 00:15:44 ]
[ powód edycji: dostosowanie tematu do nowego regulaminu ]
  
 
Witam,jako ,ze ostatnio zrobilo sie zimno wiec najprosciej teraz bedzie sprawdzic czy termostat dziala tak:przejedz na zimnym silniku z 2km i sprawdz czy chlodnica i weze ktore do niej dochodza zaczynaja byc cieple.Po tak krotkim odcinku drogi silnik nie bedzie mial jeszcze tem.przy ktorej powinien otworzyc sie termostat.Wiec jesli beda sie juz nagrzewac termostat jest do bani.Tak samo mialem w swoim essim.pozdrawiam
  
 
W obudowie termostatu masz dwa czujniki, jeden od góry drugi od dołu skosem, za wskazanie temperatury na desce rozdzielczej odpowiada ten od dołu, skoro piszesz, że dobrze ci się nagrzewa i szybko to właśnie w jego uszkodzeniu widziałby przyczyne takiego wskazywania temperatury. Jak się mylę niech mnie ktoś poprawi.
PZDR
  
 
Rob ma rację - przeczyść styki tego pod skosem i może pomoże. Żeby zobaczyć, czy to oby nie wskaźnik zewrzyj styki w ząłczce - nie będzie oporu i wskazówka powinna się moco wychylić. Wtedy będziesz wiedział, że walnięty jest czujnik a nie wskaźnik.
  
 
Mimo też się robiło ciepło, a termostat był walnięty. Nagrzewnica jest w małym obiegu, a nie w dużym, więc nawet przy walniętym termostacie będziesz miał ciepłe powietrze (choć po wymianie jest cieplejsze).

Sprawdź czy gruba rura odchodząca od obudowy termostatu do dmuchawy jest ciepła po 3-4 minutach jazdy. Jeśli ciepła to termostat na pewno out.

Pzdr
  
 
no i udao się - silnik cieplutki - samochód jak nie ten! i na nic tłumaczenia że jak ciepło w samochodzie to na pewno nie termostat

przytomna uwaga kolego SKOLMIEGO o nagrzewnicy w małym obiegu ucieła wszelka dyskusję

termostat - 30 zł
wymiana - 20 min

efekt - 100 % zadowolenia

i pomyśleć - co by było gdyby tego FORUM nie było !

  
 
Nie ma to jak satysfakcja z własnej naparawy Prawda ???

Taki mały drobiazg a tyle radości potrafi sprawić włascicielowi