MotoNews.pl
  

[Polonez] - [deska] - wymiana żarówek

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Prosze o pomoc jak wymienic spalone żarówki w desce - kupiłem i się do tego zabieram, a juz zauważyłem, ze nastepna padła teraz do podswietlania lewej cz.predkościomierza, przedtem padła ta od swiateł mijania boję sie ze będzie moment... .Ps.pozdrawiam Was i zarazem wszystkiego naj w Nowym roku.!!!



[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2008-03-20 00:48:23 ]
[ powód edycji: modyfikowałem tytuł ]
  
 
A wiec odkrecasz daszek, nastepnie odkrecasz dwa wkrety ktore mocuja zegary do deski (latwo zobaczysz je odrazu po zdjeciu daszka) no i to by bylo na tyle. Jesli chcesz aby bylo wygodnie to mozesz wyjac calkiem zegary (nie jest to konieczne wystarczy odciagnac lekko do siebie) to odlacz linke predkosciomierza i kostki.
  
 
Sprawa jest prostsza niż myślisz - rozumiem że 94 to juz okrągłe zegary.

Potrzebny jest imbus (nie znam wymiaru dokładnie) odkręcasz zewnętrzną obudowę zegarów (tą na kokpicie), następnie same zegary (wkrętak krzyżakowy) od tyłu masz dostęp do kilkunastu żarówek (zawsze mam ochote policzyć dokładnie - ale jest ich sporo) - wymieniasz na nowe (mocowanie na "kołeczkach" czyli obrót żaróweczki i do siebie )

to na tyle - robota na 5 minut a jaka satysfakcja, tez nie lubię jak mi jakas nie świeci

-------------
POLONEZA CZAS ZACZĄĆ - rzekła rdza do rdzy
  
 
A ja mam taka co lubie jak nie swieci Dla ulatwienia dodam ze jest przy wskazniku paliwa
  
 
Czyli tzw. "księgowy" ale ta żaróweczka chyba nie jest zwykłą żarówką jaką stosuje się w pozostałej częsci zegarów?

najlepszy sposób na "nieświecenie" się jej to - TANK FULL
  
 
GDA sam wiesz ze na TANK FULL trzeba wziac kredyt
A zaroweczka jest dokladnie taka sama jak inne

Pozdrawiam, Dominik


Jazda samochodem - nauka przez cale zycie

[ wiadomość edytowana przez: Dominik dnia 2003-01-06 13:30:29 ]
  
 
...
ale rozumiem ze te zarówki to dobre kupiłem tzn 1,2 Watt tak?Bo coś GDA pisałeś ,ze odkrecasz czy coś o ile pamietam to to jest zarowka na wcisk???Pozdrawaim a zarazem dziekuje za pomocne odpowiedz.
  
 
1,2 bo innych chyba nie ma lub nie pasuja , sa na wcisk tzn wciskasz bezcokolowa zaroweczke w taki czarny plastik i calosc wkladasz w dziurke i przekrecasz jakies pol obrotu
  
 
Dzięki za odp.ide swiecić
  
 
Cytat:
2003-01-06 13:10:10, GDA pisze:
... tez nie lubię jak mi jakas nie świeci


Ja też nie lubię jak się nie świeci a zdaża się to zbyt często.Trwałość tych żaróweczek jest znikoma

FSO Polonez 1.6 GLi+LPG"Platynowy Orzeł" 1996
Pozdrowienia z 3miasta

Ludzie zejdźcie z drogi bo listonosz jedzie!

Polonezem!
  
 
, piszesz Dominik:
"1,2 bo innych chyba nie ma"
a ja u siebie w motoryzacyjnym kupiłem żaróweczki o mocy 2,3W/12V o identycznych rozmiarach jak te 1,2W/12V.
Świecą trochę lepiej po deską z niebieskim podświetleniem
  
 
A czy się za bardzo nie nagrzewają?
  
 
Kordek4, nie orientowalem sie, bo sam szukalem mocniejszych do kombinacji z oswietleniem zegarow, ale facet w sklepie powiedzial ze nie ma innych niz 1,2W. Bardzo mnie ucieszyles ze masz takie, Jeszcze dzis rozpoczne poszukiwania po sklepach mocniejszych zarowek,
  
 
No właśnie sam będe kombinował ze zmianą żarówek przy oświetleniu zegarów, bo u mnie świecą jakby chciały a nie mogły. Dodam że mam stare zegary i będe chciał też zmienić kolor podświetlenia. Jak już coś wykombinuje to napewno to opisze. Ale w związku z tym właśnie mam pytanie jak zachowają się silniejsze żaróweczki? Czy nie będą się za często przepalać, czy coś w tym stylu? Czy może trzeba będzie zmienić bezpieczniki na silniejsze? Czy może jeszcze inne przeróbki?
  
 
Może to głupie pytanie: ale czy to nie może być spadek napięcia na regulacji jasności podświetlenia?
  
 
Regulacja jest ustawiona na maksa, a ostatnio wymieniałem regulator napięcia, bo na wolnych obrotach wszystko przygasało. Nie wiem czego one tak świecą, jeszcze tam nie zaglądałem (może to być nawet to, że są dosyć zakużone, jeszcze tam w ogóle nie zaglądałem) moje pytania wynikają z tego, że zanim się wezmę za zmianę (chciałbym mieć kolor pomarańczowy nie zielony, bo mi z radyjkiem fajnie się zgra) to chce się coś dowiedzieć na ten temat. Może rzeczywiście tylko wymiana ich pomoże albo jeszcze co, nie wiem. Ale spadek napięcia na regulacji ?? Najprawdopodobniej szybciej by w ogóle przestały działać.
  
 
Może być jeszcze pare powodów: często stare żaróweczki świecą gorzej, mogą być zwyczajnie brudne, (u mnie niektóre były troszkę zalepione - nie wiem którędy kurz się tam dostał), może masz żaróweczki o mniejszej mocy - ludzie z braku oryginalnych wkładali takie od sprzetu RTV: 12V/30mA czyli 0,36W
  
 
Mam takie pytanko, jak wymienic żarówki podświetlające zegary? Co trzeba po kolei wykrecać zeby nic nie uszkodzic. I jeszcze jedno ile jest wszystkich żarówek podświetlających zegary w polonezie atu plus rok 98
  
 
Cytat:
2005-05-15 14:38:03, Atu_Gsi pisze:
Mam takie pytanko, jak wymienic żarówki podświetlające zegary? Co trzeba po kolei wykrecać zeby nic nie uszkodzic. I jeszcze jedno ile jest wszystkich żarówek podświetlających zegary w polonezie atu plus rok 98



Tu opis !!!
  
 
ech jak czytam ten opis to jestem zadowolony że mam starą dechę