Hamulce

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, w najbliższym czasie muszę wymienić klocki hamulcowe, i zastanawiam się kiedy wymienia się tarcze, od jakiegoś czasu czuję pulsujący pedał hamulcapodczas hamowania czy to jest oznaka pokrzywionych tarcz hamulcowych, może ktoś się orientuje jaka jest dopuszczalna grubość tarcz wentylowanych w MK7 1,4 bez abs samochód z końca 95 roku. Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.
  
 
jesli tarcza bedzie krzywa poczujesz to na kierownicy(drgania) a do wymiany sie kwalifikuje kiedy rant na brzegu jest bardzo gruby wtedy i tarcza jest cienka a na jej powierzchni jest mnustwo nierownosci...
  
 
... tarcza mesz do wymiany jak grubość spadnie poniżej 18 mm ..... ja sie przyznam że zjechałem tarcze do 16,5 mm ..... ale to juz nie jest hamowanie ...... nie polecam ....
  
 
wczoraj rozebrałem koło i po zmierzeniu tarcz wyszło mi 19mm jest rant z zewnętrznej strony od wewnątrz jest dużo mniejszy. Ale zdziwiły mnie klocki klocek od strony cylinderka ma ok 11 mm w tym 7 mm okładziny a klocek z zewnętrznej strony ma tylko 1 mm okładziny , dlaczego tak nierówno zebrało czy tak ma być. Może te wibracje podczas hamowania są spowodowane tym cieniutkim klockiem, może ktoś ma w tym temacie jakieś zdanie, może spróbować narazie wymienić same klocki
  
 
Cytat:
klocek od strony cylinderka ma ok 11 mm w tym 7 mm okładziny a klocek z zewnętrznej strony ma tylko 1 mm okładziny


Też tak miałem przy wymianie swoich klocków. Podsmarowałem zacisk - prowadnicę po której się zacisk przesuwa.
Wilku mówił że warto po 100kkm wymienić też zacisk, przejechałem już 160kkm i muszę się przymierzyć do wymiany.
  
 
Cytat:
klocek od strony cylinderka ma ok 11 mm w tym 7 mm okładziny a klocek z zewnętrznej strony ma tylko 1 mm okładziny



U mnie dokładnie tak samo było. Od strony cylinderka było jeszcze pół klacka, a zewnętrznej był zjechany do blachy.
  
 
Należy dokładnie wyczyścić (wyskrobać) i przesmarować pastą miedzianą prowadnice po których przesuwają sie klocki i zacisk bo w nich gromadzą się osady powodujące blokowanie i nie odbijanie klocka od tarczy przez co szybciej się ściera. A, żeby usunąć ranty na tarczy polecam podeprzec samochód z jednej strony zdjąć koło (drugie opiera się o nawierzchnię) przykręcić tarcze dwiema śrubami, wrzucić 1 bieg i za pomocą pilnika lub noża tokarskiego ostrożnie opierając o zacisk hamulca usunąć rant.( w przodonapędowcach) Powodzenia.
  
 
Pozwólcie że się przyłącze do pytania.
Tarcze mam grube jeszcze, klocki też. A drgania występują jak hamuję ale z prędkości powyżej 100km/h. Czy to wina tarcz/klocków??.
Dzieje się tak na oponach i letnich i zimowych (dopiero co wyważonych)
  
 
Cytat:
Tarcze mam grube jeszcze, klocki też. A drgania występują jak hamuję ale z prędkości powyżej 100km/h. Czy to wina tarcz/klocków??.
Dzieje się tak na oponach i letnich i zimowych (dopiero co wyważonych)


Za twarde klocki - na 90%
Czy przy okazji masz też taki dziwny chuczący dźwięk , bo jeśli tak, to na 100% klocki
  
 
Cytat:
2004-12-04 11:38:02, MAG pisze:
Czy przy okazji masz też taki dziwny chuczący dźwięk , bo jeśli tak, to na 100% klocki



Masz namyśli takie ostre dudnienie przy ostrym hamowaniu np z 150 km/h ? Ja tak miałem... To raczej klocki, prawda ?
  
 
Cytat:
2004-12-04 11:38:02, MAG pisze:
Za twarde klocki - na 90% Czy przy okazji masz też taki dziwny chuczący dźwięk , bo jeśli tak, to na 100% klocki



to może być to!! dzięki wielkie