MotoNews.pl
  

POMOCY - Centralny raz nie działa raz sam się otwiera!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pierwszy raz doznałem czegoś podobnego.
- Próbowałem wyjść z auta, wcisnąłem przycisk, aby odblokować drzwi a te same natychmiast się zamknęły - było tak 2x. Dopiero za 3 razem udało się je otworzyć.
- Przy próbie zamknięcia auta okazało się, że centralny zamknął wszystkie drzwi, ale otwarcie drzwi kierowcy nie powodowało otwarcia pozostałych drzwi.
- Po kilku chwilach zamknięty samochód sam się otworzył !!!
- Na wszelki wypadek wyciągnąłem bezpiecznik od zamka centralnego (oraz klaksonu), aby podobna sytuacja się nie zdarzyła.
O co tu chodzi?
Czy ktoś spotkał się już z takimi objawami?
POMOCY
Dodam, że po zakupie auta (2 lata temu) miałem podobne objawy, ale wówczas przyczyna okazał się niewłaściwie działający alarm. Przy okazji rozpierałem i czyściłem styki włącznika (łączącego się z przyciskiem blokady wewnętrznej drzwi kierowcy), choć jak się okazało nie było takiej potrzeby.
  
 
jesli robiles cos ostatnio przy tej wiazce na dole kolo nog kierowcy to sprawdz mase ktora tam wlasnie sie znajduje
jesli masa ok to silownik master odszedl do krainy wiecznych lowow
  
 
Czasem pomaga wysuszenie mastera...ale nie na długo
  
 
Dzięki

Cytat:
jesli robiles cos ostatnio przy tej wiazce na dole kolo nog kierowcy to sprawdz mase ktora tam wlasnie sie znajduje



Dłubałem przy masie robiąc modyfikacje świateł. wówczas powinny mi zaniakać światła, ale sprawdzę ten trop.
Cytat:
jesli masa ok to silownik master odszedl do krainy wiecznych lowow



Cytat:
Czasem pomaga wysuszenie mastera...ale nie na długo



Właśnie o tym pisałem, choć trochę nieudolnie (nie znałem fachowej nazwy tego elementu)

Cytat:
... Przy okazji rozpierałem i czyściłem styki włącznika (łączącego się z przyciskiem blokady wewnętrznej drzwi kierowcy), choć jak się okazało nie było takiej potrzeby.



Proszę o dodatkowe sugestie!
  
 
A moze wiecie co zrobic z takim problemem:

Nie zawsze lapie mi centralny z pilota. Jest to troche denerwujace bo czasami otworzy i z 20 metrow a czasami stoje przy aucie naciskam 5 razy i nic. Styk na przycisku na pewno jest bo w czasie naciskania swieci sie dioda na pilocie. Bateria nowa. Zauwazylem ze jak dusze go przy samych drzwiach kierowcy to zawsze dziala. Wk.... mnie to niemilosiernie... Alarm jest firmy Langeford.
  
 
Niestety z masą jest wszystko w " porządku"
Warunki nie pozwalają na prace przy samochodzie, dobrze przynajmniej, ze nie ma śniegu.
  
 
Nawalił Ci siłownik w drzwiach kierowcy tzw. Master (jak mówił już Cezariusz).

Czsem pomaga poluzowanie śrub, przesunięcie siłownika do dołu (na tyle na ile pozwalają dziury w drzwiach trzymajace siłownik) i zaciśnięcie nakrętek.
Ja taki zabieg przeprowadziłem pół roku temu i wszystko jest OK

Jesli to nie pomoże, to kup siłownik MASTER na allegro za góra 30 zł. (3 kg.) i będziesz miał problem z głowy na conajmniej pare lat.
  
 
To już lepiej kupić cały komplet za 53-55 zł
  
 
Cytat:
2004-12-01 22:01:00, Zoltar pisze:
To już lepiej kupić cały komplet za 53-55 zł



Komu by się chciało te wszystkie boczki zdejmować
  
 
Widzę, że większość obstawia siłownik mastera.
Skoro tak mówicie...
Tyle, że w lecie zeszłego roku rozbierałem (rozcinałem) ten siłownik, czyściłem go choć nie było na nim najmniejszego śladu nalotu. "Na oko" wyglądało, że styki są pozłacane, ale koreańczyków nie podejrzewam o taką rozrzutność
Tak czy owak, jutro mnie znowu czeka zmaganie z tapicerką.
  
 
Z przesyłką dałem 26 zł (sam master).

Jak kiedys wyjołem orginał to miał takie przebicie ze zamykał i otwierał non stop dopóki mu kabli nie wyjołem
  
 
Cytat:
Tyle, że w lecie zeszłego roku rozbierałem (rozcinałem) ten siłownik, czyściłem go choć nie było na nim najmniejszego śladu nalotu.



Piotrze, w Masterze jak i w pozostałych siłownikach same silniczki i styki są praktycznie wieczne. Powodem niesprawności siłownika na 99% jest bezpiecznik polimerowy (automatyczny) zamontowany na płytce ze stykami. Jest to mały element elektron. o kształcie kondensatora.
Ja rozbierałem sił. dwukrotnie zanim doszedłem, że to on jest winowajcą. U mnie siłownik raz działał, a raz nie, szczególnie w zimie były problemy. W lecie działał zawsze.
Niestety sam bezpiecznik ciężko dokupić, ale można go zupełnie wywalić, co też zrobiłem i póki co siłownik od pół roku działa znakomicie.

Cytat:
Widzę, że większość obstawia siłownik mastera.


Ja nie jestem pewien czy to na pewno siłownik. Gdyby rzeczywiście padł, to nie powinien otwierać samoczynnie zamków.
Miałem też takie objawy i okazało się że były za duże luzy na dzwigienkach w zamku drzwi, co powodowało "klapanie" zamka i samoczynne otwieranie.
Zamknij drzwi centralnym, a następnie puknij ręką w drzwi w okolicy klamki zewnętrznej. Jeżeli drzwi się odblokują, to winowajcą jest zamek.
Można to naprawić na 2 sposoby: albo przesunąć siłownik w dół na śrubach (pomaga, ale nie na długo, bo mały jest zakres regulacji), albo zmniejszyć luzy na dzwigienkach w zamku. Jao wymieniłem 1 sprężynkę która była już zardzewiała i pozmniejszałem luzy na ośkach za pomocą młotka. Pomogło w 100%.
  
 
Ja sę szykuje do wymiany mastera.

Jak trzasne drzwiami kierowcy to słysze jak wszystkie silowniki robią takie króciutkie pyk . Zwłaszcza ten w dzrzwiach kierowcy.
Ma przebicie gnojek i po wstrzasie włącza się.

Zamki były czyszczone ok 4 mies temu. Dostały nowy smar, sprężynki spoko, luzów brak.
  
 
moga tez byc kable w wiazce sie gdzies perzetarły i dotykaja masy czasami a wiadomo centralny jest sterowony (-)
  
 
Dzięki
tommi-j o bezpiecznikach polimerowych nie słyszałem. No cóż, człowiek uczy się całe życie.
Trochę za zimno i z ciemno na takie zabawy na świeżym powietrzu. Może przy tak niskiej cenie siłownika master kupię go na wszelki wypadek, jednak mam pytanie
Czy wymiary masterów są znormalizowane?
  
 
Dzięki chłopaki za Wasze starania. W sobotę wykorzystałem przyzwoitę pogodę i rozwiązałem problem.
Problem okazał się prozaiczny, ale jak to często w takich sytuacjach bywa, trudny do namierzenia.
Przyczyną okazało się "lekkie" zwarcie do masy na jednym z przewodow.
Aby namierzyć usterkę dobierałem się do przekaźnika zamka centralnego umieszczonego przy prawej nodze pasazera. Wykonałem trochę pomiarów i problem rozwiązany. Przyznam, ze bez pomocy kolegi z Klubu Fabii było by o wiele trudniej.
Traz juz chyba jestem EKSPERTEM w tej dziedzinie
  
 
maltoron: wymieniłeś już "mastera" ? I pomogło?
Bo mam objawy podobne jak Twoje, tzn po trzaśnięciu drzwiami kierowcy słychać pyknięcia innych siłowników. Raz nawet zdarzyło się, że trzasnąłem drzwiami, a zamki się zamknęły z kluczykami wewnątrz auta Całe szczęście, że to było w garażu.
Piotr_W: uff jak dobrze mieć EXPERTA w pobliżu.

--
Wiesiek Maestro
  
 
Maestro w Twoim przypaku obstawiałbym na to co pisze -JACO-
Cytat:
2004-12-01 21:59:42, -JACO- pisze:
Nawalił Ci siłownik w drzwiach kierowcy tzw. Master (jak mówił już Cezariusz). Czsem pomaga poluzowanie śrub, przesunięcie siłownika do dołu (na tyle na ile pozwalają dziury w drzwiach trzymajace siłownik) i zaciśnięcie nakrętek. Ja taki zabieg przeprowadziłem pół roku temu i wszystko jest OK Jesli to nie pomoże, to kup siłownik MASTER na allegro za góra 30 zł. (3 kg.) i będziesz miał problem z głowy na conajmniej pare lat.

  
 
Maestro : Niestety nie miałem możliwości. Jak zamontuje to zamelduje.