| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Pawlik ford escort 1.6 EFi Pabianice | 2004-12-03 11:29:54 czy zimny nie rozgrzany silkik jest przyczyna tego ze auto na gazie nie chce za bardzo jezdzic?? czyli szarpie nie ma sily strzela z rury, czyli dzieje sie tam wszystko na raz, a moze to przez cos innego??? |
rex Sympatyk FEFK Ford Escort RST Cabrio Warszawa | 2004-12-03 11:32:31 po mojemu to jak jest zimny silnik i za malo plynu w chlodnicy to wtedy reduktor moze sie nie ogzrewac i dlatego awto jest zamulone i generalnie nie tak. Mialem tak w mkIII i kolega w clio. Sprawdz najpierw plyn. |
chasmo Ford Escort 5d Kraków | 2004-12-03 11:43:17 Ja nie mam kompa LPG, jak jest zimno to zanim się silnik ciut nie zagrzeje gazu jest zamało, szarpie itp. Jak w tych warunkach ustawię by było ok, to jak się rozgrzeje jest o wiele za bogato.
Problem w tym, że membrany w parowniku na zimnym silniku są za sztywne i jest ogólnie mniejsza jego wydajność. Dlatego przy kompie LPG przełączenie na LPG robi się przy iluś tam stopniach C. Pozdr |
rex Sympatyk FEFK Ford Escort RST Cabrio Warszawa | 2004-12-03 12:44:58 tu bym sie nie zgodzil bo przelaczenie nastepuje u mnie prz 2tys obrotow i raczej temp nie gra roli przy przelaczaniu. |
chasmo Ford Escort 5d Kraków | 2004-12-03 13:07:50
Oj mówię o konkretnej ! istalacji. Ja nie mam kompa LPG, a tylko centralkę, ona też przełącza przy 2000 |
rex Sympatyk FEFK Ford Escort RST Cabrio Warszawa | 2004-12-03 14:25:09
No chyba ze tak. JA tylko wiem ze takie objawy wystepuja przy niedoborze plynu w chlodnicy. |
Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2004-12-03 15:12:00 Chodzi tu o nidogrzany parownik. Przemiana gazu ze stanu ciekłego w lotny jest reakcją endotermiczną - reakcja z pobraniem ciepła. Jeżeli płym chłodniczy przepływający przez parownik jest zimny, to nie ma z czego pobrać tej energii i trudno mówić o jakimkolwiek ustawieniu mieszanki.
Co do temperatury przejścia, to zależy to od funkcjonalności komputera, a dokładnie centralki przełączającej Pb<->LPG. Te nowsze (od mojej) mają wejście na sygnał temperatury a to dlatego, żeby nie uszkodzić parownika, a dokładniej jego membran, które jak sa zimne, to sa twarde i moga popękać. I to jest cała rola termometru. |
rob_cox Ford Escort Mk7 Białystok | 2004-12-03 21:02:11 Moim zdaniem Kielek troche namieszał z ta reakcją endotermiczną. Ona zachodzi kiedy substancje reagując ze sobą pobierają ciepło z otoczenia. To prawda. Ale gaz rozprężając się nie wchodzi z niczym w reakcję, on tylko zmienia stan kupienia i w tym miejscu następuje spadek jego temperatury( nawet do -40 C). Dlatego tak ważne jest aby silnik osięgnął choć jakąś minimalną temperaturę aby zapewnic jak nawyższą sprawność tego procesu i ochronę elementów parownika przed uszkodzeniem. Myślę, że nie warto za wcześnie przełaczać na gaz przy sterowaniu obrotami silnika a przejechać te ze 2 km
To tak dla wyjaśnienia, nie jest moim celem nikogo krytykować. PZDR |
Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2004-12-03 22:00:47 No dobra, z chemi jakiś kiepski byłem - fakt: zmiana stanu nie jest reakcją. Ale tą endotermiczną to mi się należy uznanie - dziw żę jeszcze taki rzeczy pamiętam. No i co że pomieszałem fizykę z chemią |
rob_cox Ford Escort Mk7 Białystok | 2004-12-03 22:21:49 Spoko, wyrazy uznania, wiadomo, że intencje są zawsze najlepsze. |
Pawlik ford escort 1.6 EFi Pabianice | 2004-12-05 14:20:09 plynu mam na max. |
Henryk Kraków | 2004-12-05 14:46:56 A ja mam "komp do LPG" i przełącza mi się samoczynnie przy 2500 obr niezależnie od temp silnika. |
toradek Sympatyk FEFK Ford Escort XR3i 1.8 ... Łódź | 2004-12-05 15:36:19 Ale zwazyc nalezy na to, ze pomimo tego, iz rozprezanie gazu nie jest reakcja, to jest procesem endotermicznym.
Henryk - widocznie gazownik oszczedzil i nie zalozyl termistora, lub w ogole wylaczyl te funkcje. |