MotoNews.pl
  

Swap jak to jest w kwesti prawnej?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
chodzi mi kto przy rejestracji decyduje czy to jeszce maluch czy juz sam?
jak wyglada rejestracja potwora?
-w przypadku kiedy dalej jest jako maluch
-jak w przypadku jako sam
chodzi mi o sprawdzone wiadomosci nie domysly
dziex za odpowiedzi
  
 
Cytat:
2004-12-05 13:49:55, kania_ pisze:
chodzi mi kto przy rejestracji decyduje czy to jeszce maluch czy juz sam? jak wyglada rejestracja potwora? -w przypadku kiedy dalej jest jako maluch -jak w przypadku jako sam chodzi mi o sprawdzone wiadomosci nie domysly dziex za odpowiedzi



dużo na ten temat widziałem na 126fan
  
 
Cytat:
2004-12-05 13:49:55, kania_ pisze:
chodzi mi kto przy rejestracji decyduje czy to jeszce maluch czy juz sam? jak wyglada rejestracja potwora? -w przypadku kiedy dalej jest jako maluch -jak w przypadku jako sam chodzi mi o sprawdzone wiadomosci nie domysly dziex za odpowiedzi



u mnie zarejestrujesz wszystko jako maluch, pod warunkiem że np zawieszenia są wspawane całe a nie jakieś własne konstrukcje, no i wszystko musi być zrobione bezpiecznie i z głową żeby sie np zaraz po otrzymaniu dopuszczenia do ruchu od rzeczoznawcy auto nie rozkraczyło.
czyli po prostu wykorzystujemy całe elementy innych samochodów, albo żeby na to wyglądało
  
 
czymam cie za slowo bo walsnie nabylem kaszelka
  
 
jak już zbudujesz coś skontaktuj sie ze mna i zgadamy sie z rzeczoznawcą w katowicach
  
 
tak jakby mam ten sam problem
bylem wczoraj u rzeczoznawcow - stare pierdzistolki po 60
widac ze tylko kase chca ciagnac

arti masz zalatwic jakas opinie rzeczoznawcy?
  
 
tylko że trzeba przyjechać do katowic........... trwa to około 1-2 godzin i kosztuje około 250 pln cokolwiek by to nie było
  
 
To ja sie jeszcze "podomyślam" wbrew życzeniu autora .
IMHO Maluch zostaje Maluchem dopóki układ napędowy pozostaje w fabrycznym ułożeniu. Chodzi mi o umieszczenie silnika i skrzyni tak jak w serii, czyli właściwie tylko "flanszo-swap'y", ewentualnie podmiana na silnik ze skrzynią o podobnej konstrukcji (próbował ktoś z Subarynką? ). Jeżeli robimy centrala, gdzie musimy rzeźbić całe podwozie w tylnej części lub wykorzystać fragmenty zawieszenia/nadwozia innego auta to moim zdaniem to juz sie kwalifikuje pod SAM'a. Gdyby było tak jak ja to widzę, to najprostszym sposobem na rejestracje potwora byłby...
...mały przekręt . Montujemy docelowy silnik na flanszy ze skrzynią maluchową, robimy wszelkie przeglady, badania itp., rejestrujemy i...
...mamy w dowodzie nowy silnik, ale nic o jego miejscu i sposobie jego montażu ani układzie przeniesienia napędu . Przy pierwszym przeglądzie już z centralem prosimy tylko o dokonania korekty liczby miejsc, bo przy zmianie silnika diagnoście/rzeczoznawcy musiało to umknąć w natłoku innych badań, papierów itp. . Generalnie na wszystko jest sposób, ale zaprzyjaźniona lub chociaż taka "do rzeczy" (w sensie pracowników) OSKP na pewno będzie tu pomocna .
  
 
jeżeli wspawasz całe zawieszenie jak ma to np kaza czy rafał to nie będzie to sam

wogóle głównym zainteresowanym moge podać w zaufaniu numer do p.Marka Bukowskiego licencjonowanego rzeczoznawce PZM.
Można go wypytać grzecznie rozwiewając wszelkie niejasności-tylko grzecznie bo to super facet z którym załatwić idzie legalą drogą wszystko

Nawet pomagał prawnie rozwiązać problem jaki miał stratos ze swoim potworem

[ wiadomość edytowana przez: _Arti_ dnia 2004-12-09 09:56:38 ]
  
 
Cytat:
2004-12-09 09:53:16, _Arti_ pisze:
jeżeli wspawasz całe zawieszenie jak ma to np kaza czy rafał to nie będzie to sam
(...)


Jeśli jest jak piszesz to tylko się cieszyć, ale mnie się wydaje, że skoro zamontowane zawieszenie nie jest obliczone do tego auta to jak najbardziej jest się czego czepiać. Rafał jak pamietam ma z tyłu w miejscu oryginalnej płyty podłogowej hołm-mejd rame (Kaza też musi mieć ostrą rzeźbe), co już jest ingerencja na tyle poważną, że auto w pewnym sensie zbudowane jest przez właściciela, przynajmniej częściowo. Ale skoro czepiają sie o felgi od CC/SC (i zabierają za to dowody), kubły, klatki czy nawet przeniesienie tablicy rejestracyjnej to chyba na prawde trzeba mieć spore znajomości i/lub duuużo szczęścia żeby zarejestrować centrala
  
 
Cytat:
2004-12-09 09:50:02, Race_D pisze:
To ja sie jeszcze "podomyślam" wbrew życzeniu autora . IMHO Maluch zostaje Maluchem dopóki układ napędowy pozostaje w fabrycznym ułożeniu. Chodzi mi o umieszczenie silnika i skrzyni tak jak w serii, czyli właściwie tylko "flanszo-swap'y", ewentualnie podmiana na silnik ze skrzynią o podobnej konstrukcji (próbował ktoś z Subarynką? ). Jeżeli robimy centrala, gdzie musimy rzeźbić całe podwozie w tylnej części lub wykorzystać fragmenty zawieszenia/nadwozia innego auta to moim zdaniem to juz sie kwalifikuje pod SAM'a. Gdyby było tak jak ja to widzę, to najprostszym sposobem na rejestracje potwora byłby... ...mały przekręt . Montujemy docelowy silnik na flanszy ze skrzynią maluchową, robimy wszelkie przeglady, badania itp., rejestrujemy i... ...mamy w dowodzie nowy silnik, ale nic o jego miejscu i sposobie jego montażu ani układzie przeniesienia napędu . Przy pierwszym przeglądzie już z centralem prosimy tylko o dokonania korekty liczby miejsc, bo przy zmianie silnika diagnoście/rzeczoznawcy musiało to umknąć w natłoku innych badań, papierów itp. . Generalnie na wszystko jest sposób, ale zaprzyjaźniona lub chociaż taka "do rzeczy" (w sensie pracowników) OSKP na pewno będzie tu pomocna .



niestety tak kolorowo nie jest rzeczoznawca wykonuje kompletna dokumentacje pisemna jak i foto calego pojazdu przynajmniej ja tak mam z ta dokumentacja udajesz sie na przeglad wiec jesli bedziesz mial w dokumentacji "flanszo-lacznikowego" a pojedziesz z centralem mimo iz bedzie to ten sam silnik to niestety legalnie to nie przejdzie
a co do sam'a to podobno przeciez juz nie mozna zarejestrowac pojazdu jako SAM ze wzgledu ze jestesmy w Uni tam nei ma czegos takiego jak SAM jesli sie myle niech ktos poprawi
jesli konstrukcja jest naprawde dobrze i bezpiecznie wykonana( w granicach rozsadku) to u nas nie ma problemu nasz rzeczoznawca jest pasjonata rajdow itp i bardzo chetnie podejmuje sie wystawienia opini jesli jest to konstrukcja bezpieczna wszystko legalnie , okregowa stacja diagnostyczna tez jest przychylna do tego rodzaju przerobek poniewaz prowadza ja mlodzi ludzie a nie jakies stare zramolone pryki dla ktorych wszytsko co inne jest zle
  
 
ok ale racea pomysł nie do końca jest zły , dlatego że niektóre malce ludzie rejestrowali bez wizyty u rzeczoznawcy , wtedy to już pikus zrobic central swapa jeśli wszystko masz wbite w dowodzie , wydaje mi sie że nawet jeśli jest rzeczoznawca , wyda opinie , a my sobie wstawimy centrala to tylko najwazniejsza rzecza bedzie przeglad który w polsce można zrobic nie wjeżdżajać na stacje , papierów od rzeczoznawcy nie musimy wozić przy sobie , drobne oszustwa są czasami wskazane
  
 
Cytat:
2004-12-09 11:08:49, lukaszc pisze:
ok ale racea pomysł nie do końca jest zły , dlatego że niektóre malce ludzie rejestrowali bez wizyty u rzeczoznawcy , wtedy to już pikus zrobic central swapa jeśli wszystko masz wbite w dowodzie , wydaje mi sie że nawet jeśli jest rzeczoznawca , wyda opinie , a my sobie wstawimy centrala to tylko najwazniejsza rzecza bedzie przeglad który w polsce można zrobic nie wjeżdżajać na stacje , papierów od rzeczoznawcy nie musimy wozić przy sobie , drobne oszustwa są czasami wskazane



pod warynkiem ze nie zdazy sie nieszczescie bo jak sie zdazy to rzeczoznawca ma opisy, zdjecia itp. Przeciez on tez musi sie zabezpieczyc przed takimi cffaniakami.
pzd c.
  
 
a ja mam 2 pytania

podobno mialo wejsc cos takiego ze silnik jest czescia zamienną jak to jest w praktyce? weszło?

czy tyczy sie to tylko takich samych silników czy także wiekszych/z innego auta?

jezeli nie to jak dokładnie wyglada sprawa swapa ? nie centrala, tylko normalnego w malcu z tyłu w kancie za przodu. najpierw wizyta u zeczoznawcy, (250zł) pozniej na przegladzie (92) i w uzedzie komunikacji miejskiej?(???) .
  
 
Cytat:
2004-12-09 11:02:28, beneq pisze:
niestety tak kolorowo nie jest rzeczoznawca wykonuje kompletna dokumentacje pisemna jak i foto calego pojazdu przynajmniej ja tak mam z ta dokumentacja udajesz sie na przeglad wiec jesli bedziesz mial w dokumentacji "flanszo-lacznikowego" a pojedziesz z centralem mimo iz bedzie to ten sam silnik to niestety legalnie to nie przejdzie


Ale jeśli przegląd robisz w jakiejś innej stacji niż ten "pierwszy swap'owy" to siłą rzeczy owej dokumentacji tam mieć nie mogą. Jedziesz normalnie jak każdy z samym DR, do którego wbijają Ci przegląd. Skąd mogą wiedzieć jak wcześniej był ten silnik zamontowany?


Cytat:
a co do sam'a to podobno przeciez juz nie mozna zarejestrowac pojazdu jako SAM ze wzgledu ze jestesmy w Uni tam nei ma czegos takiego jak SAM jesli sie myle niech ktos poprawi (...)


Hmmm... Przecież to właśnie na zachodzie (i ogólnie w Europie) powstawały najpierw tzw. kit-car'y (nie mające nic wspólnego z tymi rajdowymi ), czyli gotowe zestawy do samodzielnego montażu, co miało wyeliminować koszty drogich badań homologacyjnych itp. Jeśli ja sie myle to tez może mnie ktoś poprawić .
  
 
aha czyli mowisz "o teoretycznym " zarejestrowaniu swapa normlanie z rzeczoznawca 1 przeglad legal itp , a potem oczywiscie teoretycznie rozwazamy zrobic na tym samym silnku centrala i jechac na przeglad juz norlmany 2 okresowy tak to by przeszlo poniewaz dokumentow od rzeczoznawcy nie musisz pokazywac na kazdym przegladzie teoretycznie jest to nie do wykrycia nawet podczas normalnej kontroli drogowej czy swapowales i robiles opinie na flanszowym czy centralu
chyba ze w DR wbijaja ci ze masz centrala ale tego to nie wiem tu musieli by sie chlopacy wypowiedziec ktorzy maja

ale co do tego SAMA to juz nie wiem wkoncu mozan jeszcze czy nie mozna wiem ze kosztowalo to cos okolo ~1500 chyba trzeba by zadzwonic do jakiegos urzedu i sie spytac
  
 
ja rejestrowalem bez rzeczoznawcy, bylem tylko w SD. i nie ma w zadnym papierze czy silnik jest zamontowany z tylu, na dachu w bagazniku czy pod fotelem. tym samym moge se silnik ktory mam wlozyc centralnie i jest nadal zalegalizowany
  
 
Cytat:
2004-12-09 15:44:55, ZoLt4R pisze:
ja rejestrowalem bez rzeczoznawcy, bylem tylko w SD. i nie ma w zadnym papierze czy silnik jest zamontowany z tylu, na dachu w bagazniku czy pod fotelem. tym samym moge se silnik ktory mam wlozyc centralnie i jest nadal zalegalizowany



ha czyli pomysł idealny na zrobienie centrala
  
 
Cytat:
2004-12-09 16:31:57, lukaszc pisze:
ha czyli pomysł idealny na zrobienie centrala



cos jakby
  
 
za 2-3 miechy jeden kumpel skończy swapa centtralnego 1.1 skrzynia zastava a drugi powinien za kilka tyg skończyć 0.9 centralnego więc sieprzekonacie że to nie będzie sam tylko nadal normalny malec tyle że 2 osobowy z półką na brovarki