MotoNews.pl
  

Zabezpieczenie pompy paliwa przed pracą na sucho

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Może byśmy wspólnymi siłami zaprojektowali jakieś "mądre" zabezpieczenie pompki paliwa?
Przyda się to zarówno użytkownikom instalacji gazowych z odcięciem i bez pompy paliwa oraz tym co nie jeżdzą na gazie. Sytuacja gdy pompa paliwa pociągnie powietrze może się przytrafić każdemu, a wiadomo czym to grozi
  
 
Mojemu bratu własnie kilka dni temu padła pompa w BMW E30 mimo iż zawsze miał w baku benzyny powyżej połowy podziałki... koszt nowej = 800pln...
Ja też juz raz pompę straciłem u sibie w Espero... z jakieś 2 lata temu... nowa kosztowała mnie wtedy coś około 600? ...dokładnie już nie pamiętam... ale wiem że przepłaciłem...

Wiem że taki numer z odcięciem można sobie zrobić chyba u każdego pierwszego lepszego elektryka samochodowego... ile taka przyjemność może kosztować?
  
 
ŁUKASZ_GAJER Znalazłem dla Ciebie na artykuł -
odcięcie pompy przy przejściu na gaz nie jest większym problemem. Tu opisane jest pokrótce jak to zrobić.
Tu z kolei jest opis zazady działania pompy paliwa.
Mam na myśli takie urządzenie które wyłączy pompę gdy ta choćby na chwilę zassie powietrze. Coś takiego może mieć miejsce gdy samochód jest przechylony a paliwa jest niewiele, bądź po prostu zapomnimy o zatankowaniu.
  
 
no ja zrobilem w drugim samochodzie odciecie pompy..nie ma zadnego problemu..jeden przekaznik sprzezony z elektrozaworem gazowym..jak otwiera sie zawor to wylacza sie pompa..w espero olewam jezdze z wlaczona pompa
  
 
Ten link o pompie paliwa... pokazuje pracę dyplomową jakiegoś typka. toż to zwyczajny plagiat. Cykl artykułow z Auto świata - gość nawet tekstów nie zmieniał... pewnie zeskanował wszystko i potraktował ocr-em...
  
 
Ja takie odłączanie pompy przy przechodzeniu na gaz mam od prawie 2 lat. Jednak gdyby było dodatkowo zabezpieczenie przed suchoobiegiem
  
 
no to jest do zrobienia..ale potrzebny bylby cos w rodzaju przeplywomierza...tylko po co?? skoro pompa nie dziala na gazie bo ci odcina to na benzynie na sucho tez nie ma szans bo...zgasnie ci silnik a jesli chodzi ci o dodatkowe zabezpieczenie gdyby np wylaczanie pompy nie zadzialalo to przeciez wystarczy wtedy w ten obwod pompy dac jakas diodke na deske
  
 
Cytat:
2004-12-05 22:10:03, qbaj pisze:
no to jest do zrobienia..ale potrzebny bylby cos w rodzaju przeplywomierza...tylko po co?? ...


Ba, to jeden ze sposobów tyle że od teorii to projektu praktycznego długa droga. Ja myślałem racej o pomiarze prądu ale Twój pomysł też jest dobry. Tyle że nie wiem gdzie taki przepływomierz dostać i jak jego wskazania wykorzystać do wyłącznia pompy?

Cytat:
...skoro pompa nie dziala na gazie bo ci odcina to na benzynie na sucho tez nie ma szans bo...zgasnie ci silnik ...


Ten kto spalił pompę tego nie potwierdzi. Zanim silnik zgaśnie już jest po pompce (ale nie jest to regułą)

Cytat:
...a jesli chodzi ci o dodatkowe zabezpieczenie gdyby np wylaczanie pompy nie zadzialalo to przeciez wystarczy wtedy w ten obwod pompy dac jakas diodke na deske


Możesz to rozwinąć?
  
 
hmm rozwinac...no nie wiem moze nieprecyzyjnie sie wyrazilem..mowimy o zabezpieczeniu polegajacym na tym zeby pompa byla zawsze odlaczona kiedy nie jest nam potrzebna..robiac instalacje z przekaznikiem z zaworu gazowego ktory wylacza pompe otwierajac zawor gazowy..mozemy w ten sam obwod wpiac diode ktora umiescimy gdzies na desce..w momencie kiedy pompa pracuje (czyli dla zagazowanego auta sytuacja anormalna ) dioda sie pali..w momencie gdy zadziala przekaznik odcinajacy pompe dioda gasnie...to prymitywne zabezpieczenie czsto wizualne sygnalizujace nam kiedy pompa pracuje ale chyba wystarczajace..

hmm ale wlasnie mi cos nowego do glowy przyszlo...z tego na ile znam fizyke to zacierajaca sie pompa powinna pobierac wiecej pradu mozna wiec pokusic sie tez o wskaznik napiecia na pompie (oczywiscie umieszczony w kabinie) albo ewentualnie jakis bezpiecznik..

ale piotrze naprawde..czy sadzisz ze gra jest warta swieczki? przeplywomierz odpada bo to za drogie urzadzenie..nowa pompa kosztuje 250 zl i spalila mi sie po 5 latach tylko dlatego ze mialem pusto w baku..jesli to ci spedza sen z powiek to kombinuj...ale rownie dobrze moznaby myslec o pomiarze cisnienia w oponach bo jak spadnie za bardzo to mozna uszkodzic gume ktorej cena jest porownywalna z cena pompy
  
 
ja sobie zrobilem normalny wylacznik dla pompy bo mi sie spalila jak braklo paliwa mam gaz i w trakcie podrozy na gazie pompa pracyje ja ja wylaczam podczas jazdy normalnie bardzo prosto to podlaczyc ale ja szlag trafia jak pracuje na sucho i jest juz zdezelowana a tak zapale wylacze i heja w sumie to duzo jezdze na dluzszych trasach i wtedy tylko wylaczam ale napewno automatyczne wylaczanie jest lepsze
  
 
Szkoda, że temat nie spotkał się z zainteresowaniem. Co "dwie głowy to nie jedna". Może kiedyś jeszcze o tym pomyślę. Tak swoją drogą to myślę, że na takim wynalazku można by nawet zarobić.
Seryjny koszt wyprodukowania byłby nieporównywalnie niższy od i tak niewielkiej sumy zakupu.
"Snu z powiek" ten problem mi nie spędza, musiałbym się leczyć gdyby coś takiego miało miejsce
Co do pomiaru ciśnienia w oponach to jak wiadomo są już i takie wynalazki choć jak na razie w drogich autach. Może pojawi się coś takiego w 3 czy 4 wcieleniu Espero
Diody świecącej nie muszę montować, bo pompa odłącza się automatycznie przy przejściu na gaz a to już robię świadomie. Jak gaśnie dioda "od gazu" to znika zasilanie pompy - Full wypass - Full automatt
Apropos zacierania się pompy i większego wówczas poboru prądu. Ja do takiej sytuacji w swoim projekcie nie chcę dopuścić!! Chcę pompę wyłączyć jak tylko się zachłyśnie „świeżym powietrzem z baku”. Myślę, że jak pompa się „zapowietrzy” to pobór prądu spadnie, ale to trzeba by sprawdzić organoleptycznie