MotoNews.pl
  

LPG i kolektor - jak to do konca z tym jest?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiem, ze podobne tematy byly juz walkowane ale nie dokladnie taki problem jaki tutaj opisuje.
Z tego co wyczytalem na forum wynika, ze po zainstalowaniu lpg 2generacji siada (co to znaczy siada? -peka?) kolektor. Czy po zalozeniu lpg na wtrysku tez wystepuja takie problemy? Chce za dwa tygodnie zainstalowac gaz wlasnie na wtrysku (jedna z tanszych instalacji). Pytam poniewaz jutro wymienam uszczelke pomiedzy kolektorem i silnikem + spawam lekko pekniety kolektor. Zabieg bedzie mnie kosztowac ~380zl (opcja z nowym kolektorem zamiast spawania + 660zl). Czy zakladalisbyscie nowy kolektor czy spawali w takiej sytuacji? Gdybym mial full kasy to bym sie nie zastanawial tylko zmienial a tak to no wlasnie dylemat.

Pozdrawiam
jimmi
  
 
Z tego co się orientuję to chodzi o strzelanie w kolektor(kiedyś się mówiło w gaźnik i życie było prostrze).
No i jak posiadasz super nowoczesny tani pojazd nowej generacji to masz plastikowy kolektor i wtedy BUM - jeden przypadkowy strzał w kolektor i po kolektorze.

A jak zdążyłeś się przekonac przeglądając archiwum silnik na instalce gazu lubi sobie postrzelać i zniszczyć a to kolektor a to potencjometr, przepływomierz i cholera wie co jeszcze

Postrzelanie sobie silnika jest odwrotnie proporcjonale do mania dobrego machera od instalki gazu.
  
 
Jeżeli dobrze się orientuję, to 2 litry 16v miały żeliwne kolektory, więc nie pęknie przy pierwszym lepszym strzale. Te kolektory po prosty pękają, nawet jak nie masz gazu. Chyba większość z nas to przerabiała. Pozatym zostaje używany do kupienia, ja dałem 250 i już 20 tyś zrobił, i cały. Co do mechanika, to prawda - dobry oznacza zero wystrzałów i zero problemów. Powodzenia w poszukiwaniu takowego, będą trudne
  
 
Jeszcze istnieje cos takiego jak klapa antywybuchowa. Ktora nie tyle zapobiega wybuchowi, ale chroni przeplywomierz i kolektor przed przed jego skutkami.
  
 
Cytat:
2004-12-06 12:37:12, Bull_Terrier pisze:
klapa antywybuchowa


Oooo, a może jakiesz szczegóły??? To w guście zawru zwotnego??
  
 
1. Mowimy tu o strzelaniu w kolektor wydechowy, tak?
2. Czy lpg strzela niezalwznie czy ejst to 2generacja czy wtrysk i zalezy to glownie od dobrego mechanika, ktory montowal instalacje?

Z tego co tutaj piszecie to polecany jest elpigaz we Wroclawiu. (bede instalowal we Wroclawiu wlasnie) -Jaki jeszcze zaklad moglibyscie polecic w tym miesicie?
Pozdrawiam
jimmi
  
 
mówimy tu o strzelaniu w kolektor dolotowy. w 2.0 16V nie ma potrzeby instalowania wtrysku. oczywiście jak kto chce to proszę bardzo. jednak normalna instalacja z komputerem za ok 2200 zł jest wystarczająca. zasadnicza sprawa to dobry gazownik.
  
 
po pierwsze: sprawne swiece
po drugie: sprawne kable wn
po trzecie: klapa antywybuchowa

i wszystko gra...
  
 
Czyli maja sprawne kable wn, swiece i oslne przy lpg 2gen bezpieczenstwo/awaryjnosc jest taka sama jak w przypadku wtrysku? Wtrys jest tylko dodoatkowo bardziej ekonomiczy? Dlaczego niektozy z Was zakladaja wtrysk do 2.0 16v?
  
 
Wielkie dzieki za odpowiedzi!

Przy instalacji lpg chodzi mi glownie o to bezpieczenstwo/bez awaryjnosc. Nie mieszkam w PL, przyjezdzam do Wroclawia na 3tyg na swieta i wteyd chce zrobic instalacje. Dlatego szczegolnie wazne jest dla mnie zebym nie mial pozniej z nia klopotow. Serwisowanie w UK (gdzie mieszkam) bylo by pewnie bardzo drogie nie mowiac juz o klopocie jak by mi cos strzelilo podczas drogi.
Dlatego wlasnie bralem pod uwage wtrysk poniewaz wyczytalem, ze jest z nim mniej problemow.
Czy czasy/przebiegi pomiedzy serwisami instalacji gazowej sa takie same w przypadku roznych instalacji?
Pozdrawiam
JImmi
  
 
wazne jest tez, zebys instalacje zalozyl w renomowanej firmie. do wielopunktu musisz zaplacic w granicach 2000 pln. duzo nizsza cena kryje z wielkim prawdopodobienstwem pozniejsze problemy (niektorzy instalatorzy "oszczedzaja" na np. klapie przeciwwybuchowej)...
  
 
Cytat:
Przy instalacji lpg chodzi mi glownie o to bezpieczenstwo/bez awaryjnosc. Nie mieszkam w PL, przyjezdzam do Wroclawia na 3tyg na swieta i wteyd chce zrobic instalacje. Dlatego szczegolnie wazne jest dla mnie zebym nie mial pozniej z nia klopotow. Serwisowanie w UK (gdzie mieszkam) bylo by pewnie bardzo drogie nie mowiac juz o klopocie jak by mi cos strzelilo podczas drogi.

weź pod uwagę fakt, iż po około 1000 km jest instalacja regulowana po tkz. ułożeniu się w samochodzie
  
 
hej, ja sie tez wahalem przed przed kupnem II gen i chcialem wtrysk, ale znalazlem dobrego gazownika i zalozylem II gen i auto smiga. pozdr
  
 
1. Czyli czy 2gen czy wtrysk sekwencyjny sa tak samo awaryjne/problemowe - i tylko poprawne ich zalozenie jest wazne. Czy moglby ktos Was polecic mi zaufany zaklad we Wroclawiu

2. Co do kolektora wydechowego to typ instalacji lpg nie ma znaczenia przy jego zuzywaniu kolektora? (tak jak pisalem we wstepie jutro wymieniam uszczelke pomiedzy silnikem a kolektorem wydechowym + spawam pekniety kolektor wydech. i zastanawiam sie czy moze nie trzeba by kupic nowego zamiast spawac).

Bardzo dziekuje Wam wszystkim za poprzednie odpowiedzi
Pozdrawiam
Jimmi
  
 
Syciu: no wlasnie - czytalem na forum, ze wlasne sie wahales nad instalka - i jednak 2gen. Fajnie, ze chodzi Ci bez problemow! Pewnie zakladales w Poznaniu ale jak przez przypadke we Wroc to prosze podziel sie gdzie.
Ile trwa taka operacja?

Diro: - 1000km to raczej nie dam rady zrobic no wlasnie tutaj tez jest pies pogrzebany dlatego bylbym nawet sklonny zaplacic wiecej za ten wtrysk jezeli on nie wymaga 1000 przebiegu do regulacji.

kielkac: a taka klapa to jaki dodatkowy kosz - z tego co sie na czytalem to napewno chce to miec dlatego pytam zeby wiedziec mniej wiecej ile mi za to moga policzyc.

Orietujecie sie czy jak cos padnie w lpg to moza przejsc bez problemu na benzyne i kontunuowac jazde?

Pozd.
Jimmi!
  
 
Aha jeszcze kolejne pytanie: czy po zainstalowaniu lpg bedzie nadal dzialal tempomat? Podejzewam, ze moze nie dzialac - moze jest jakis typ instalacji w ktorej by dzialal?
Pozd.
JImmi
  
 
Cytat:
2004-12-06 20:51:03, thisisjimmi pisze:
kielkac: a taka klapa to jaki dodatkowy kosz - z tego co sie na czytalem to napewno chce to miec dlatego pytam zeby wiedziec mniej wiecej ile mi za to moga policzyc.


przy instalce w cenie okolo 2k pln klapa powinna byc w standarcie. w przypadku mojego c20ne rozciety zostal dolot zaraz za filtrem i tam umieszczono klape... moze termin "klapa przeciwwybuchowa" brzmi powaznie, ale jest to nadzwyczaj proste urzadzenie


Cytat:
2004-12-06 20:51:03, thisisjimmi pisze:
Orietujecie sie czy jak cos padnie w lpg to moza przejsc bez problemu na benzyne i kontunuowac jazde? Pozd. Jimmi!


teoretycznie tak, choc przeciez wiele elementow pozostaje wspolnych...


Cytat:
2004-12-06 21:15:42, thisisjimmi pisze:
Aha jeszcze kolejne pytanie: czy po zainstalowaniu lpg bedzie nadal dzialal tempomat? Podejzewam, ze moze nie dzialac - moze jest jakis typ instalacji w ktorej by dzialal? Pozd. JImmi


sadze, ze bedzie dzialac, choc pewnosci nie mam. napisze tylko, ze komputer pokladowy dziala prawie bez problemu (dlaczego prawie, pisalem niedawno na forum)...
  
 
nie wieżcie w zabobony mam ome b 20.16v.. kolektor padł szwabowi na benzynie a poza tym co mają strzały na gazie bo kolektora wydechowego
!!!!!!!!! panowie poczytajcie troche na ten temat. jak pierd... na gazie to wali w kolektor ale dol;otowy!!!!!!!!!!! a poza tym to nie wiem co to bo na gazieorze omcią zrobołem 40 kk i jest oki. ps montujecie jakieś gówna to wam strzela ha ha ha
  
 
thisisjimmi wahalem wahalem ale zalozylem II gen, ja montowalem w poznaniu instalke i naprawe wykonanie jej jest bardzo ok. jezeli chodzi o klape to tez ja mam i byla juz w cenie instalacji gazowej. Jezeli chodzi o montaz to trwal jakies 8 godzin - rano wstawilemi po poludniu odebralem.
fomin - zgadzm sie z toba w 100% ze nie ma mocnych i musi chodzic ale raz to dobra elektronika, dwa (najwazniejsze) dobry warsztat!!!
Jezeli cos strzela to tylko z wlasnej glupoty typu kable czy swiece sa do wymiany (badz uszczelka do tego pod kapa).
fomin - jakiej firmy masz instalke i jaka elektronike do gazu?? ile tobie pali omesia na II gen.???
  
 
Dzieki za bardzo pomocne odpowiedz!

syciu: caly czas sie tez waham ale przekonujesz mnie do II gen (tym bardziej ze doszly mi dodatkowe koszty, o czym nizej)

kielkac: dzieki!

formin: no fakt - wlasnie cos mi nie gralo z tymi kolektorami przy gazie moze pujsc kol. dolotowy a to ze kol. wydechowy peka to niezaleznie od paliwa.

------------------------------------------------

teraz nowy znaczny problem:

... no wlasnie moja przejechala 140kkm na benzynie i pekl kolektor + ma przedmuchy przy uszczelce. Teraz jest w warsztacie i niestety przy wmianie uszczelki pomiedzy silikem a kol. wydechowym jest problem ze szpilkami . Cholera - mechanik mowi, ze albo sciagamy glowice itp. zeby usunac walnieta(te) szpiki (niestety nie wiem ile jest uszkodzonych po zapomnialem zapytac) albo powiedzial ze moze zamocowac koletkor wydechowy na korzystaja z pozostalych szpilek. Teraz znowu pytanie do Was - ile moge tak przejechac. Wiem, zeciezko tak z wrozyc z fusow ale macie duze doswiadczenie wiec moze cos mi doradzicie?
(moze moglibyscie powiedzeic tak jezel np 1 szpikla jest uszkodzona to da sie jezidzc a jezeli np wiecej niz X szpilek to napewno nie)
Mechanik mowi ze moze da sie jezdizc tydzien a moze rok! - takze :|

Pozdrawiam
Jimmi



[ wiadomość edytowana przez: thisisjimmi dnia 2004-12-07 16:31:57 ]