Xenony do Omegi B caravan 20 8V - 97

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich
Od niedawna jestem uzytkownikiem tego auta - trochę jest za wolny pewnie ze wzgledu na instalację LPG, ale ogólnie się cieszę. chetnie poznam doswiadczenia i opinię innych uzytkowników z tym modelem.

Ale do rzeczy
Ostatnio napadło mnie na zakup i monatarz w miarę w rozsądnej cenie lap xenon do omegi. pojechałem do jednego punktu z tuningiem oświetlenia który zaproponował mi oryginały Helli za ok. 4000 kpl. i kompletne odpowiedniki za 2000 za komplet.
Po dłuższej rozmowie i wnikliwej analizie przez "eksperta" okazało się że tych odpowiedników nie można do mojego modelu zainstlować, a wogóle to xenonów zamontować nie można. Jedyną modyfikację oswietlenia jaką mogę zrobnić to soczewki. Gość który mnie obsługiwał doszedł do tego po dacie pordukcji auta on jest ze stycznia. Gdyby samochód był z wrzesnia to nie było by sprawy.
Czy ktoś zorientowany w temacie i może mi pomóc, bo teraz już nie wiem czy mogę zainstalować xenony czy tez nie i czy sugerować sie opinią jednej osoby która gadała dość rzeczowo. ale nie będę sobą jeśli nie skonfrontuje tego z ludźmi którzy się faktycznie znają na temacie.

pozdrawiam wszystkich klubowiczów.
  
 
Cytat:
2004-12-06 21:16:25, magbel pisze:
dacie pordukcji auta on jest ze stycznia. Gdyby samochód był z wrzesnia to nie było by sprawy.



Wiem, że pytanie zabrzni dziwacznie w kontekście, ale:
Jakie masz zagłówki: pełne czy "ramki" ?

pozdr,
Robert
  
 
No wiec...

Zmiana std reflektorow na xenony to 30minut pracy. Pomijam pierdoly w stylu odkrec stara i przykrec nowa i opisze tylko istotniejsze punkty.

1. Kostka zasilajaca w std reflektorze ma 4 piny ( postoj, mijania, dlugie, masa ), w ksenonie 3 ( postoj, dlugie, masa ). Zasilanie swiatel mijania podlaczamy do przetwornicy WN. Nalezy odnalezc w kostce zasilajacej reflektor odpowiednie kabelki i poprowadzic od nich zasilanie do przetwornicy.
2. Trzeba przelozyc silniczki regulacji wysokosci swiecenia ze starych lamp. Xenon ma inne z samopoziomowaniem.
3. Zmieniamy bezpieczki swiatel mijania z 10A na 15A i gotowe.

Natomiast jak ktos jest uparty i chce miec profi oryginal to zostaje do zalozenia uklad samopoziomowania i spryskiwacze ( oba psu na bude potrzebne moim zdaniem ).
  
 
Cytat:
2004-12-08 13:00:19, DrA pisze:
No wiec... Zmiana std reflektorow na xenony to 30minut pracy. Pomijam pierdoly w stylu odkrec stara i przykrec nowa i opisze tylko istotniejsze punkty. 1. Kostka zasilajaca w std reflektorze ma 4 piny ( postoj, mijania, dlugie, masa ), w ksenonie 3 ( postoj, dlugie, masa ). Zasilanie swiatel mijania podlaczamy do przetwornicy WN. Nalezy odnalezc w kostce zasilajacej reflektor odpowiednie kabelki i poprowadzic od nich zasilanie do przetwornicy. 2. Trzeba przelozyc silniczki regulacji wysokosci swiecenia ze starych lamp. Xenon ma inne z samopoziomowaniem. 3. Zmieniamy bezpieczki swiatel mijania z 10A na 15A i gotowe. Natomiast jak ktos jest uparty i chce miec profi oryginal to zostaje do zalozenia uklad samopoziomowania i spryskiwacze ( oba psu na bude potrzebne moim zdaniem ).




Nareszcie ktos sensownie gada....
  
 
Cytat:
2004-12-08 13:00:19, DrA pisze:
No wiec... Zmiana std reflektorow na xenony to 30minut pracy. Pomijam pierdoly w stylu odkrec stara i przykrec nowa i opisze tylko istotniejsze punkty. 1. Kostka zasilajaca w std reflektorze ma 4 piny ( postoj, mijania, dlugie, masa ), w ksenonie 3 ( postoj, dlugie, masa ). Zasilanie swiatel mijania podlaczamy do przetwornicy WN. Nalezy odnalezc w kostce zasilajacej reflektor odpowiednie kabelki i poprowadzic od nich zasilanie do przetwornicy. 2. Trzeba przelozyc silniczki regulacji wysokosci swiecenia ze starych lamp. Xenon ma inne z samopoziomowaniem. 3. Zmieniamy bezpieczki swiatel mijania z 10A na 15A i gotowe. Natomiast jak ktos jest uparty i chce miec profi oryginal to zostaje do zalozenia uklad samopoziomowania i spryskiwacze ( oba psu na bude potrzebne moim zdaniem ).


Nosze sie rowniez ze zmiana reflektorow na xenony, jak mi sie uda kupic tanio oryginalne helli to bede bardzo zadowolony, jesli natomiast nie to zabiore sie za przerobke soczewek. No i tu jest jeden problem tzn. jak wyglada sprawa swiatel drogowych w oryginalnych i w przerobionych ??