MotoNews.pl
  

Kurna... mam wycieki oleju... Astra F X16SZR (75 KM)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ehhh, mam 130 000km przebiegu i pojawiły się wycieki oleju z silnika. 7 tysięcy km temu zmieniałem olej a teraz mi mruga kontrolka na zakrętach, dolałem wczoraj i dziś to samo.
Wycieki pojawiły się na bloku silnika w okolicach śrub. Nie na pierwszej "pokrywce" na której widnieje napis OPEL, tylko na tej drugiej części silnika, pod ta pokrywką z napisem. Przy dwóch śrubach jest zasyfione olejem ale jest suche i przy jednej jest mokre. Ile może kosztować taka uszczelka i gdzie to dokładnie jest? Czy to jest uszczelka pod głowicą? Czy trzeba zrobić też planowanie głowicy?
  
 
Mówisz o uszczelce pod głowicą, ale uszkodzenie jej objawiało by sie też tym, że ciecz chłodząca dostawałaby się do cylindrów i kopciłbyć jak porowóz (wielka biała chmura z rury). Myślę, że raczej wyciek jest w innym miejscu, a tam tylko ścieka. Jak jesteś w szkole to podjedź teraz na poleczki 21 to to zobaczę.
PZDR
  
 
Witam.pewno ci cieknie z uszczelki pod klawiatura ,bo pod glowica to bylo by jak mowi Luk.Uszcelka pod klawiature kosztuje pare zlotych,roboty 15 min dobrze oczyscic,na sucho osadzic lub na specyjalnym silikonku osadzic i powinno byc.
  
 
Uszczelka pod klawiaturą *8zł
- tylko że strasznie szybko przecieka
u mnie co roku wymieniam bo cały silnik od góry zalewa
  
 
Cytat:
2004-12-07 12:15:35, rafal71 pisze:
Witam.pewno ci cieknie z uszczelki pod klawiatura ,bo pod glowica to bylo by jak mowi Luk.Uszcelka pod klawiature kosztuje pare zlotych,roboty 15 min dobrze oczyscic,na sucho osadzic lub na specyjalnym silikonku osadzic i powinno byc.


Widziałem ten wyciek i nie cieknie pod deklem zaworów.
Sączy się jakby przy uszczelce głowicy między pierwszą a drugą śrubą. Może być jeszcze gdzieś jakiś wyciek, bo ten co widziałem to raczej pocenie i nie powodowałby takiego ubytku oleju.
PZDR
  
 
Witam!Na jakim oleju smigasz?Autko juz ma troche przejechane i jak czytalem to sie troche poci wiec moze czas wymienic olejk na pol syntetyk??Duzy jest ten wyciek??Zostawiasz jakies plamki pod silnikiem??/Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-12-07 21:18:18 MozNa pisze:
Witam!Na jakim oleju smigasz?Autko juz ma troche przejechane i jak czytalem to sie troche poci wiec moze czas wymienic olejk na pol syntetyk??Duzy jest ten wyciek??Zostawiasz jakies plamki pod silnikiem??/Pozdrawiam




Mobil Rally Formula Full Syntetic (czy jakoś tak podobnie to się nazywa, nie wiem dokładnie bo bańka stoi w piwnicy) 5W50. Zmieniony 7000km temu. Autko nie zostawia plam oleju. Wcześniej zostawały mokre plamy, ale to z klimy było, teraz klima mi siadła i nie zostawia plam... A wyciek czy jest duży? Nie wiem, Dwie śruby i ich okolice mam zasyfione, ale już suche od jakiegoś czasu, a przy trzeciej śrubie jest mokre i zasyfione olejem...
  
 
No ale pewnie wczesniej twoja asterka nie latała na takim oleju. Pewnie na jakims polsyntetyku. A ten mobil full syntetyk to ci cały silnik rozszczelni Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-12-09 22:35:12 Pablo_astra pisze:
No ale pewnie wczesniej twoja asterka nie latała na takim oleju. Pewnie na jakims polsyntetyku. A ten mobil full syntetyk to ci cały silnik rozszczelni Pozdrawiam



Poprzedni właściciel lał ten sam olej, bo dał mi jeszcze bańkę z resztką oleju, a poza tym widziałem jego faktury za olej i wiem że lał ten (wiem wiem, zawsze jest sposób na oszukania, ale tym razem wiem, że mnie nie oszukał)
  
 
Mam pytanie. Mam obecnie olej 5W50 Mobil. Czy mogę dolać Shell Helix 5W40? Nie znam się, stąd moje pytanie...
  
 
oleje można mieszać
najwyżej rozcienczysz lepszy gorszym...
  
 
Możesz tak zrobić, ale zmienisz parametry lepkościowe Twojego oleju i z tym musiz się liczyć...
5W50 jest mimo wszystko gęstszy i po rozgrzaniu będzie mniej przeciekał przez nieszczelności niż 5W40.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-12-14 08:47:54, ewald pisze:
Możesz tak zrobić, ale zmienisz parametry lepkościowe Twojego oleju i z tym musiz się liczyć... 5W50 jest mimo wszystko gęstszy i po rozgrzaniu będzie mniej przeciekał przez nieszczelności niż 5W40. pozdrawiam



Jesteś pewien? Pierwsza liczba (5) określa gęstość. co ma wpływ na jego stan w niskich temperaturach. Druga określa zakres temperatur, w których może pracować - a właściwie górny zakres.

Zawsze lepiej jest dolać tego samego oleju. Jednak 5w40 można dolać do 5w50. Tylko po co, skoro możesz kupić taki, jak masz?
  
 
Cytat:
2004-12-14 10:05:46 miklo pisze:
Jednak 5w40 można dolać do 5w50. Tylko po co, skoro możesz kupić taki, jak masz?




Ale ja mam 5W40 jeszcze w piwnicy z poprzedniego auta. Czy olej ma jakąś ważność. Został mi litr w bańce i od jakiś niecałych dwóch lat stoi w piwnicy i nie wiem czy można go jeszcze używać.
  
 
Cytat:
2004-12-14 20:39:37, Michaello84 pisze:
Ale ja mam 5W40 jeszcze w piwnicy z poprzedniego auta. Czy olej ma jakąś ważność. Został mi litr w bańce i od jakiś niecałych dwóch lat stoi w piwnicy i nie wiem czy można go jeszcze używać.


Jeśli był już otwierany i ma dwa lata to daj sobie spokój i go wywal, szkoda silnika.