| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
zabel HF MEMBER obecnie Cuore Lublin | 2004-12-07 17:54:09 teraz pytanie : czy problem pojawił się od razu po założeniu gazu?
jeśli tak - z powrotem na warsztat. to czy malo paliwa w baku to powinieneś wiedzieć [ wiadomość edytowana przez: zabel dnia 2004-12-07 19:10:27 ] |
Artiro HF MEMBER Hyundai Accent GLS Warszawa | 2004-12-08 23:23:56 Co do zapalania, moze pomoc gaszenie silnika na benzynie (jesli nie masz tak automatycznie) co do braku mocy-odpalasz na benzynie, ale czy rozgrzewasz silnik tez na benzynie, czy od razu na lpg? Zimny silnik na gazie moze sie tak zachowywac. a benzynki miej zawsze troche w baku, ciezar to nie duzy, nie zaszkodzi, a czasem nawet pomoc moze... |
arturo_soda HF MEMBER Hundai coupe warszawa | 2004-12-09 10:18:38 a co to jest za cudo pt. gaszenie silnika na benzynie (automatyczne) ???
Ogólnie powinieneś wybrać się do magików którzy zakładali gaz - niech poprawiają masz rok gwaracji - bo jak piszesz problemy pojawiły sie po instalacji. 2 - przy jakiej temp. przełacza ci sie instalacja na gaz? 3 - spróbuj rano zanim odpalisz przekręcić kluczyk do pozycji zapłon odczekać 3 sek, wył i jeszczze raz do zapłonu i poczekać 3 sek i dopiero rozruch - zobacz czy to cos poprawia. Będziesz miał pewność ze popa zrobiła juz ciśnienie właściwe. W niektórych autach pojawia sie czasem taki problem ze szybko kręcisz kluczykiem i pompa paliwa nie zdąrzy zbudować ciśnienia - zaleca sie wtedy zapalać po 3 sek jak zgasną wszytkie kontrolki. 4. Problemy z zapalaniem czasem sa efektem złego rozpoznawania stanu silnika - przy zakładaniu instalacji moga czegoś nie spiąć dokładnie - moze gdzieś coś teraz nie styka czujnik temp- to widzisz na wskaźniku więc pewnie byś zobaczył jak by nie łączył, popatrz na czujnik położenia przepustnicy czy wszystko łączy dobrze (tam napewno się wpinali), silnik krokowy wolnych obrotów .... jest sporo miejsc do sprawdzenia ale jak pisałem na poczatku powinieneś odwiedzić warsztat i najpierw ich zmusić do główkowania. |
zlociutki HF MEMBER Hyundai Scoupe GT kielce | 2004-12-09 11:31:14 To moze byc czujnik temperatury , osobny jest do wskazan na desce a inny do kompa.Musisz sprawdzic jego opornosc i porownac z wymagana, dane znajdziesz w manualu.Czujnik masz w obudowie termostatu, to ten z dwoma pinami. Kiedys podejrzewalem ten czujnik u siebbie, wymienilem na drugi i efektem tez bylo to ze na zimnym silniku nie palil, predzej mi odpalal n agazie niz na benzynie.Powrocilem do swojego starego czujnika i jest wszystko ok.Najprawdopodobniej on ci padl. Powodzenia. |
doogas HF MEMBER VW Corrado VR6 Gdynia | 2004-12-09 13:20:40 też tak mam w hyundaiu.. osobiście nie sądze zeby to był czujnik temperatury.. bo jak przed zgaszeniem pochodzi na benzynie jakiś czas tojest ok.. i rano pali bez problemu. jesli jednak gasze na gazie to rano sie musze nameczyc zeby odpalił i chodził normalnie.. wkurzające to jest bo przeciez instalka sekw. wtryusku troche kosztuje a takie dyrdymały sie robią.. obawiam sie ze to wina 'suchych' wtryskiwaczy benzyny. ale poki co nie odkryłem jeszcze co jest wadą.. a jak odkryje dam znać |
arturo_soda HF MEMBER Hundai coupe warszawa | 2004-12-09 14:33:21 co do czujników temp złociutki Co do instalacji to jesli kończenie jazdy na benzynie usuwąło by problemy z odplaniem na zimnym to chyba jest problem dla instalatorów do rozwiązania bo sobie nie wyobrażam jazdy z takim rozwiazaniem na codzień. Co do sondy to wstepnie można ja dość łatwo sprawdzić chyb ajuz pisałem tu o tym poszukaj w postach - sprowadza sie to do znalezienia przewodu sygnałowego i masy (pozostałe 2 to grzałka - jak masz 4 oczywiście ) i zmierzenia jaki zakres napięć ci sie tam pojawia w zależności od obrotów jak jest reakcja na nagłe oddanie gazu itd to sonda jest ok. Jka chcesz szczegóły wal na priv poszukam ci opisu dokłądnego. |
zabel HF MEMBER obecnie Cuore Lublin | 2004-12-09 16:29:13 niestety ale jest jeszcze jeden czujnik temperatury. to wlaśnie on odpowiada za podwyższone obroty na tzw. ssaniu (jesli przy mpi mozna mówić o ssaniu). prawdopodobnie zwiększa dawkę paliwa na zimnym, oczywiście pośrednio przez kompa (nie wiem dokładnie jak to działa)
żeby nie robić offtopika to sie dopiszę tu. tak właściwie ten w chlodnicy to tylko włącznik ale fakt,że działa pod wpływem temperatury. no to mamy dwa [ wiadomość edytowana przez: zabel dnia 2004-12-09 17:00:13 ] |
arturo_soda HF MEMBER Hundai coupe warszawa | 2004-12-09 16:40:56 hehe no to troche off topic sie robi , dlaczego "niestety" ja się ciesze z tej wiedzy czyli sa 3 czujniki temp??? hmm to poszukam - a robi to tak, ze sygnał o temp silnika ma wpływ na czas wtrysków, do tego idzie jeszcze pare sygnałów z TPS itd....sterowanie "ssaniem" we wtrysku sprowadza sie do bogatej mieszanki i większego otwarcia krokowego silnika podającego powietrze za przepustnice (bo paliwo komp reguluje czasem wtrysków) i tyle sprzężenie zwrotne realizuje poziom obrotów i odczyt z sondy. No to szukam 3 czujnika temp przy najblizszej okazji pozdro
|
arturo_soda HF MEMBER Hundai coupe warszawa | 2004-12-13 10:38:29 no jeśli widzisz poprawe po takich zabiegach z czekaniem przed odpaleniem ...to może byc problem w układzie zasilania - zaczynając od najmniej skomplikowanych gadzetów - filtr paliwa? jaki masz przebieg? zmieniałeś ? inwestycja rzędu 50 zeta chyba więc warto na wszelki wypadek.
Nie wiem jak rozwiązali spece od gazu odcięcie wtrysków - czy masz założone takie kostki przejściówki (czyli mozesz odpiąć wtryski od emulatora i podpiąć pod oryginalne sterowanie silnika)? Drugie pytanie to co zrobili z pompą paliwa - jak jedziesz na gazie i przełaczysz sie ręcznie na benzyne to idzie gładko? jakieś małe szarpniecie czy konwulsje i problemy ze złapaniem? Pytam bo spotkałem się z rozwiązaniaem ze gazownicy odcinali pompę paliwa (czego nie powinni robić na wtrysku) co powodowało zapiekanie sie wtrysków, zacieranie pompy i jej zgon po zwykle kilku miesięcach...do roku. |
arturo_soda HF MEMBER Hundai coupe warszawa | 2005-01-13 13:11:39 tak moze byc to znaczy mozesz miec rano za bogata mieszanke ale to raczej naciagana teoria bo ile moze zostac gazu w kolektorze ??? co innego jak zgasisz silnik i po 5 minutach zapalasz ale po nocy??? no ale zakładając ze tak jest masz usper szczelna przepustnice i zostaje ci mieszanka gazowa która rano w połaczeniu z benzyna jest za bogata i nie zapala ... to spróbuj przed odpalaniem rano walnac w pedał gazu pare razy i zobacz czy cos sie zmienia? poprawia?....
|