| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
KOLIBERk LOB SYMPATYK S63 + G65 Londyn | 2004-12-09 15:16:56 Ministerstwo Finansów przygotowało projekt ustawy o nowym podatku od samochodów, który zastąpić ma akcyzę. "Proponujemy wprowadzenie podatku, który byłby płacony jednorazowo przy pierwszej rejestracji samochodu w Polsce. Stawka podatku ma wynosić 1 zł od każdego centymetra sześciennego pojemności silnika dla aut spełniających najnowsze normy emisji spalin UE. Dla aut spełniających starsze normy emisji spalin stawka za każdy centymetr sześcienny wzrastałaby od 1,5 do 4 zł - tłumaczy wiceminister finansów Jarosław Neneman.
Podatek ma być płacony tylko przy pierwszej rejestracji samochodu w Polsce. Nie płaciliby go kolejni nabywcy, ani ci właściciele, których auta zostaną zarejestrowane w kraju przed wprowadzeniem nowych przepisów. "Nowy podatek zastąpiłby stosowany obecnie podatek akcyzowy od samochodów - mówi minister. Od kilku miesięcy UE analizuje, czy obowiązujący obecnie podatek akcyzowy nie ogranicza napływu pojazdów używanych do Polski. Według Jarosława Nenemana, nowego podatku Bruksela nie będzie kwestionować. Stawki podatku mają kształtować się następująco: - 4 zł za 1 cm3: dla aut sprzed 1992 r. (norma emisji spalin Euro 0); - 3 zł za 1 cm3: dla aut z lat 1992-95 (norma Euro 1); - 2 zł za 1 cm3: dla aut z lat 1996-99 (norma Euro 2); - 1,5 zł za 1 cm3: dla aut z lat 2000-04 (norma Euro 3); - 1 zł za 1 mc3: od 2005 r. (norma Euro 4). Projekt ustawy wkrótce skierowany zostanie do Sejmu, a wejście w życie spodziewane jest wiosną. Jakub Faryś, Związek Motoryzacyjny SOIS: "Proponowany system premiuje zakup aut o niskiej emisji spalin. To sprzyja sprzedaży nowych samochodów i zachęca do importu używanych aut, które mają tylko kilka lat, zamiast złomu. Bardzo dobrze, że rezygnuje się też z uzależnienia wysokości podatku od wartości samochodu. Podatek uzależniony od pojemności silnika ułatwi sprzedaż aut lepiej wyposażonych, np. w dodatkowe poduszki powietrzne". Co za porabany pomysl ! A ja wlasnie planuje przywiezienie MV6'stki i zostanie czlonkiem LOB!! FUCK! |
JanuszGnitecki OMEGA B FL COMBI Warszawa | 2004-12-09 18:02:00 Dojdzie do tego, że koszt np omy z r 2000 2,2 16V to cena +3300. Zakładając, że takie auto można kupić za ok 8-12 tys euro, przyjmijmy srednio 10000, to koszt po sprowadzeniu jest ok 50tys. Co można w zbliżonej klasie kupić za te pieniądze, każdy wie sam.
Skutek będzie taki, że zamiast aut na chodzie, będie się wwozić stłuczone. Problem rozwiązać można tylko poprzez odpieprzenie się państwa od nas i pozwalanie nam zarabiać, a nie golić nas przy samej dupie. Ale niech kombinują, jak się przewrócą po tym takie zasrane ASO, wcale noe będę płakał |
PiotrS LOB WETERAN ![]() LO016 Gdańsk | 2004-12-09 21:10:45
A gdzie te złomy ??? Bo ja ich nei widze na ulicach. Idz i spróbuj sprzedac auto a moze zmienisz zdanie. 3600x 3 to jets i tak mniej niz teraz |
zork LOB SYMPATYK Saabolot Wrocław/Kalisz | 2004-12-09 21:38:11 pewnie "taki złom" to np coś co stoi u mnie w garażu... nasz kochany rząd szuka tylko okazji żeby dobrać się do kasy :/ czekam tylko na podatki od podatków |
caller opel OMEGA A Świdnica | 2004-12-09 21:48:08 i zacznie się nan nowo, kupowanie starych zarejestrowanych już w polsce złomów i wykorzystywanie ich numerów nadwozia do sprowadzonych z zagranicy. |
OLOBONO Opel Omega B 2.0 16v ... Toruń | 2004-12-09 23:52:42 hej nie twierdze ze wszystkie przywiezione auta to tzw ,,zlomy'' ale wystarczy chyba przejsc sie na gielde zeby zobaczyc jakie auta sa najczesciej przywozone przez handlarzy (nie przez prywatne osoby ktore jada i wybieraja sobie auto), ktorzy ida w ilosc i w niska cene przywozonych aut. Nie jest to chyba tajemnica ze dominuja Audi, VW, Fordy, Ople z poczatku lat 90, ba nawet wczesniej. Nie twierdze tez ze takie auto JEST zlomem, ale w wiekszosci sa to dosyc wyeksploatowane samochody kupione za bezcen i przywozone do kraju, dla ludzi, ktorzy nie dysponuja wielka gotowka na zakup auta. Pod tym wzgledem smiem twierdzic i podtrzymac swoje zdanie, ze w duzej liczbie przypadkow samochodow sprowadzanych przez handlarzy mamy do czynienia ze ,,zlomami'', czyli autami starszymi niz 10-12 letnie i dodatkowo co wazne w oplakanym stanie technicznym... |
DarekV6 Omega Warszawa | 2004-12-10 09:24:00 czy wy myslicie ze zlom to tylko jest za granica w polsce jeszcze mozna latwij sie przejechac kupujac uzywany samochod! na gieldach np. slomczyn nie ida juz stare sprowadzane samochodu typu renault 19, sprowadza sie to coraz to nowsze samochody, a ceny tu i tam caly czas spadaja!!! |
PiotrS LOB WETERAN ![]() LO016 Gdańsk | 2004-12-10 19:27:37 Olobono, jesli by nie było zadnych przeszkód w sprawadzaniu aut to ludzie nie kupowali by aut z z poczatku lat 90 - proste rynek weryfikuje wszystko. A duże fiaty polonezy, maluchy odeszły by do muzeów a w slad z nami deawoo ...W/g mnie to nei przejdzie.
|
OLOBONO Opel Omega B 2.0 16v ... Toruń | 2004-12-10 23:18:58 PiotrS, oczywiscie ze w tym wzgledzie masz racje, ,,niewidzialna reka rynku'' steruje wszystkim, popytem na takie a nie inne samochody rowniez. Tak czy inaczej zgadzam sie ze kolejny raz rzad chce sie ludziom dobrac do d..... i ogolic, dlaczego? Bo dopiero pokapowali sie tam, jaka kasa (mimo tego ze i tak zarobili juz sporo) przechodzi im kolo nosa....
Ja chcialbym a propos poruszyc tez inny temat, (zdaje sie ze pisali o tym rowniez a AS). CZy ktos zastanawial sie z was nad utylizacja tych samochodow. Jezeli w tak krotkim czasie wjechalo do nas tak duzo aut, przewazajaco starszych niz 8-9 lat, co bedzie za 5-6? Polska nie jest absolutnie przygotowana na utylizacje zuzytych samochodow. Co wtedy sprzedamy dalej na wschod? Nurtuje mnie troszke ten problem, choc poki co ,,czego oczy nie widza, tego sercu nie zal....'' |
PiotrS LOB WETERAN ![]() LO016 Gdańsk | 2004-12-12 17:46:57
Zostaw cos metalowego na ulicy ..... Tak jets teraz no a potem to bialorus i ukraina |