Haczenie wsk zużycia paliwa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc
W mojej e-36 wskaznik paliwa haczy przy 4litrach i około 20 na wskazniku i zatrzymuje się na chwile tam dopuki nie dostanie wyraznego znaku zmiany spalania np. jadec bez gazu powinien być na 0 a jest na 4 dopiero redukcja biegiem i wskaznik wchodzi na 0, wiecie co to może być? Przy tescie zegarow tez tak ma.
Pzdr wszystkie bawary
  
 
Elloł.
Co miałeś na myśli pisząc "haczenie"???
  
 
zawiesza sie na chwile w tych okolicach jakby cos mu przeszkadzalo...nie jest plynny jak powinien byc tzn nie chodzi jak w wodzie a jak w śmietanie ;-)
  
 
Z tego co się orientuje to to jest normalne - ten wskaźnik tak pracuje. Ale zbyt skromnie opisałes jego prace żeby cos więcej wnioskować.

Natomiast to że na luzie ekonomizer pokazuje ci 4 litry a jak wrzucisz bieg i nie dodajesz gazu 0 - to jest jego standardowa praca, niewiem dlaczego ale tak jest. U mnie teże tak jest w E34, a w poprzedniej E36 było tak samo.

Osobiście moge zrozumieć że w E34 z 89roku może mieć miejsce spalanie paliwa przy jeździe z wyłączonym biegiem, gdyz K-Jettronic działa na zasadzie stałego podawania paliwa jedynie regulując jego ilość. Jednak dziwi mnie troszke to że na biegu przy zwolnionym pedale gazu pokazuje 0 - no bo wkońcu jak stale wtryskuje paliwo to stale Także ja sądze że to jest poprostu jakies przekłamanie - ale tak jest podobno we wszystkich modelach - specyfika BMW

Acha a jeżeli chodzi o zatrzymanie wskaźnika na wysokości 20 litrów to u mie też tak jest, ale tylko bezpośrednio po włączeniu autka tzn. jak jest zimny to się włącza automatyczne ssanie i dawka podawanego paliwa jest większa do czasu aż autko sie zagrzeje i choćbyś niewiem co robił to przez pewną chwile nie spadnie po niżej 20, a co najwyżej może wzrosnąc jak mu gazu przyciśniesz Poprostu to jest takie złudzenie że ona sie nie rusza, ale tak powinno być przynajmniej we wszystkich znanych mi BMW tak było !!!

[ wiadomość edytowana przez: Buczer dnia 2004-12-10 14:51:02 ]
  
 
buczer możesz to wyjaśnić:
Cytat:
K-Jettronic działa na zasadzie stałego podawania paliwa jedynie regulując jego ilość


co do wskazań przy stojacym aucie to wtedy ekonomizer powinien wskazywać nieskończoność. chodzi o to że jest on wyskalowany w litrach na 100 km [l/100km] jeśli więc auto stoi (nie porusza się) a pewna ilość paliwa jest zużywana to jeśli przełożyc to na litry/100km wyjdzie własnie nieskończoność. to wynika z zasad matematycznych. tak więc na wolnych obrotach podczas postoju zawsze ekonomizer pokazuje nieskończoność na plusie. prosciutkie.
pozdrawiam
  
 
No masz w 100% racje na postoju wskazówka ekonomizera chowa się w po prawej stronie za maksymalnym wskazaniem (chyba 30l) - pokazując w ten sposób nieskończoność. Ale gdy po zapaleniu silnika (zimnego) i właczeniu pierwszego biegu, następnie ruszeniu wskazówka schodzi na około 20 i wisi tak przez jakiś czas(tzn. nie schodzi po niżej), ale wcale nie znaczy to że nie reaguje ona na rozmiar kąta otwarcia przepustnicy. Bo jeżeli przyciśniesz gaz na maxa to wskazówka pokaze więcej niz te 20. I tak jest do momentu aż autko troche sie zagrzeje i nie wyłaczy się ssanie.

Tyle że nie widze związku z tym co chiał kolega - bo jemu głównie chodziło o to czemu na biegu jest 0, a na luzie np. 4 litry.

Wynika to z tego że ogólnie ludzie twierdzą że jak wyłaczą bieg i puszczą autko na luzie to on wtedy nie zużywa paliwa, a to niestety nie prawda, gdyż silnik pracuej nadal, nadal jest podawane paliwo tylko spalana mieszanka ma minimalną zawartość paliwa.

Natomiast jeżeli chodzi o to że jak wrzucisz bieg (tak jest chyba tylko na 2 i 4 lub 3 i 4 niepamietam) i ekono pokazuje 0 to nierozumie - no bo przezież paliwo nadal jest wtryskiwane - tak więc jak ktoś wie dlaczego tak jest to nich sie poświęci i kliknie
  
 
Cytat:
aż autko troche sie zagrzeje i nie wyłaczy się ssanie.


nie ma czegoś takiego jak ssanie w twoim samochodzie. bywało w starszych rozwiązaniach wtrysku paliwa.
nie zauważyłem u siebie związku wskazań ekonomizera z biegami. widze tylko powiązanie: prędkość jazdy i podciśnienie w kolektorze ssącym.
Cytat:
Tyle że nie widze związku z tym co chiał kolega - bo jemu głównie chodziło o to czemu na biegu jest 0, a na luzie np. 4 litry.


pewnie że to nie ma związku, ale to ty zacząłeś temat o wskazaniach ekonomizera na luzie.
Cytat:
atomiast jeżeli chodzi o to że jak wrzucisz bieg (tak jest chyba tylko na 2 i 4 lub 3 i 4 niepamietam) i ekono pokazuje 0 to nierozumie - no bo przezież paliwo nadal jest wtryskiwane - tak więc jak ktoś wie dlaczego tak jest to nich sie poświęci i kliknie


bieg nie ma znaczenia. chodzi o to że podczas jazdy, kiedy puscisz pedał gazu silnik zaczna hamowac pojazd, a wtryskiwacze wchodzą w cykl pracy asynchronicznej, to znaczy podają paliwo na jeden cylinder nie co dwa obroty, lecz raz na cztery, lub sześć. w zwiazku z tym dawki paliwa sa tak małe że ekonomizer pokazuje zero. wynika to też z zasad matematycznych, tak jak i wskazania nieskończoności. zrób ekperyment. rozpedź auto do 50 km/h i puść go na luz. na początku wskazówka ekonomizera zejdzie do zera. jednak gdy prędkość spadnie do 5-10 km.h wskazówka ekonomizera zacznie iśc w stronę 30l/100km.
tak jak napisałem wcześniej. ekonomizer bierze pod uwagę:
- prędkość pojazdu
- podciśnienie w kolektorze ssącym
podciśnienie w kolektorze ssącym jest miarą wciśnięcia pedału gazu. byc może w nowszych autach jest zamiast podciśnienia wykorzystywany czujnik położenia przepustnicy. na podstawie tych parametrów wylicz chwilowe zuzycie paliwa w l/100km.
pozdrawiam
  
 
chlopaki tu nie o to chodzi
kazdy silnik z wtryskiem jesli jedziemy na giegu i pedal gazu jest na pozycji zero to nie zuzywa ani grama paliwa..
To był cytat z AŚ
ale moj chodzi nie tak jak powinien nie wiem jak to jest zrobione i co mierzy to spalanie bo widocznie cos z tym nie tak.
mniejsza o to jak jest podczas jazdy..przy tescie zegarow wszystko idzie rowniotko i plynnie oprocz wskaznika zyzycia paliwa w trzech miejscach zatrzymuje sie na momencik..a jak jest u was na tym tescie ?
  
 
Cytat:
wskaznika zyzycia paliwa w trzech miejscach zatrzymuje sie na momencik..

może jak ktoś cofał licznik to żle pwkładał wskazówki i ta może o coś obcierać
  
 
Cytat:
2004-12-13 18:50:28, hz10 pisze:
może jak ktoś cofał licznik to żle pwkładał wskazówki i ta może o coś obcierać


Szczególnie, że licznik w E-36 jest elektroniczny
  
 
Marcin_R zgodzę się z tobą w 100%, ale jedna kwestia jak kupiłem moją betke i wrzucałem luz lub puszczałem gaz na biegu ekonom. wskazywał 0, a od kąd odłączyłem akumulator bo mi padł alternator to teraz włączając luz ekonom. wskazuje ok4-5 litrów i dopiero jak się zatrzymuję to spada na 0 czy tam leci w nieskończoność. Więc nie wiem jak to jest bo już kilka osób mi powiedziało, że rozłączając akumulator zresetowałem komputer i nie powinno się tego robić. Co mam teraz zrobić? Czytałem gdzieś na forum że po ponownym podłączeniu akumulatora należy pozostawić silnik na wolnych obrotach a następnie go przebutować na maksa aby komputer się zaprogramował-nie wiem ile w tym prawdy, bo dziś tak zrobiłem i zasadniczej różnicy nie zauważyłem, ale tak jak mówię kiedyś było inaczej. Nie wiem jeszcze czy ma na to wpływ sonda lambda ba jak likwidowałem katalizator to mi chyba odłączyli akumulator aby jej nie uszkodzić, więc albo ją uszkodzili albo "zresetowali komp.".
  
 
Cytat:
kazdy silnik z wtryskiem jesli jedziemy na giegu i pedal gazu jest na pozycji zero to nie zuzywa ani grama paliwa..


bzdura. potwierdzi ci to kazdy fachowiec od układów wtryskowych. lub poszukaj sobie w necie hasła "praca asynchroniczna wtryskiwaczy"
marek marecki odłączenie akumulatora i ponowne podłączenie go nie ma wpływu na wskazania ekonomizera. dane potrzebne do tych wyliczeń znajdują się w nieulotnej pamięci. w sposób opisany przez ciebie komputer zapamietuje mapy na podstawie których wylicz tzw warstwice ilość podawanego paliwa w zależności od obrotów silnika i obciążenia silnika. wiadomo wszystkim ze w przypadku wtrysku ilość wtryskiwanego paliwa jest regulowana długością otwarcia wtryskiwacza. więc jesli komputer (CPU) wie ile czasu otwarty jest wtryskiwacz i zna wartość ciśnienia paliwa w układzie zasilania(musi byc stałe), moze obliczyć ilość zuzytego paliwa w ciagu jednostki czasu. znając to i prędkość auta może obliczyć szacunkowe spalanie paliwa na 100km. podcisnienie z kolektora dolotowego łącznie z danymi z czujnika położenia pzepustnicy jest niezbedne jedynie do określenia obciążenia silnika.
ja u siebie kilka razy odłączałem akumulator i zawsze wskazania ekonomizera sa zbliżone.
pozdrawiam