MotoNews.pl
  

Odpowietrzenie baku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Wiem ze kiedys cos bylo wspominane na temat zapowietrzen baku, ale chcialbym sie dowiedziec jak ta operacja odpowietrzania wyglada, czy mozna to jakos w prosty sposob zrobic samemu czy jednak trzeba fachowcow. W moim accencie jest taki objaw ze jak wskazowka paliwa zejdzie na czerowne pole lub ponizej, nawet jezeli rezerwa sie jeszcze nie swieci to przy kazdorazowym tankowaniu jest starszny problem wlasnie z zatankowaniem, poniewaz pistolet ciagle wybija, niema szans na wcisniecie go do oporu bo odrazu wybija. Prosze o jakies wskazowki, pozdrawiam.
  
 
u siebie wyjmowałem bak, odłączałem wszystkie rurki i potraktowałem je sprężonym powietrzem. odetkalo się i dwa lata już spokój. (zaraz mi ktoś zarzuci, że nie miałem hultaja przed dwoma laty. fakt , jeszcze nie był wtedy mój )
  
 
A jak odkrecasz korek, to masz w baku podcisnienie (czy syczy)?
  
 
Nic sie nie dzieje po odkreceniu korka, przynajmniej ja nie zauwazylem ani nie slyszalem zadnego syczenia.
  
 
W sumie to nie wiem dlaczego zadalem to pytanie, bo przy tankowaniu nie ma to znaczenia. Ale tak, czy inaczej powinienes miec w baku podcisnienie. Opary sa odsysane przez kolektor ssacy. Moze wlasnie temat zapchanych przewodow mnie tak natchnal. Jesli nie masz podcisnienia, to albo masz nieszczelny korek, albo wlasnie niedrozne przewody podcisnienia lub filtr weglowy w komorze silnika.

Co do samego tankowania, to nie przychodzi mi do glowy, dlaczego jest to zalezne od ilosci benzyny w baku. Wiem, ze w niektorych samochodach kanal wlewu jest tak niefortunnie ulozony, ze wiele zalezy od tego jak sie pistolet dystrybutora wlozy.

Moze faktycznie masz jakis szlam w baku i zapchane linie podcisnienia i przewod odpowietrzenia, ktory na pewno jest potrzebny podczas tankowania, ale jego srednica jest tak duza, ze nie wiem jak mialby sie zapchac zanieczyszczeniami z benzyny i dlaczego objawy zaleza od ilosci paliwa w baku.

Takze podsumowujac nie wiem po co zabralem glos w tym temacie.

EDIT:

Moze masz wlew/bak jakos uszkodzony/znieksztalcony i kiedy jest malo benzyny, wtedy podczas nalewania nastepuja odbicia kropel od dna czy scianek wlewu i paliwo dociera do pistoletu, co dodatkowo, albo wylacznie z powodu zatkania odpowietrzenia mogloby byc dosc prawdopodobne, poniewaz powietrze wylatuje ta sama droga, ktora dociera beznyna, zabierajac ze soba krople paliwa.

Pozdrawiam.


[ wiadomość edytowana przez: tco_tm dnia 2004-12-12 03:23:20 ]
  
 
Witam ponownie
Choc post dosc stary, a i sam nie pamietam czy juz poruszalem ten temat o ktoreym zaraz napisze, mianowicie braciszek wzial mi auto, pojechal na shella, zatankowal do pelna i zaczela sie lac benzyna spod spodu, mnie przy tym nie bylo, zrobilem ogledziny wieczorem a i braciszek mowil ze lalo sie jakby z gornej czesci baku i splywalo po nim na dol. Doradzcie co to moze byc, czy to jakas powazna sprawa, czy moglo wywalic pzrez odpowietrzenie, czy jak sam sciagne bak to czy czegos nie spieprze?? Z gory dzieki za pomoc.
Pozdrawiam
Marcin
  
 
Dziura w gornej czesci baku.

Puszcza uszczelka przy pompie paliwa.

Do zdiagnozowania nie lac do pelna.
  
 
Cytat:
2006-03-30 21:46:28, Mortek pisze:
[...] zatankowal do pelna i zaczela sie lac benzyna spod spodu, mnie przy tym nie bylo, zrobilem ogledziny wieczorem a i braciszek mowil ze lalo sie jakby z gornej czesci baku i splywalo po nim na dol. Doradzcie co to moze byc, czy to jakas powazna sprawa, czy moglo wywalic pzrez odpowietrzenie[...]


Cześć Marcin,
odkręć tylne siedzisko (dwie śruby pod spodem oparcia między oparciem, a siedziskiem tylnej kanapy, blisko nadkoli, na metalowych uszach i podciągnij do góry dolną część elastycznych zaczepów na wysokości kolan tylnej kanapy w przedniej części) wtedy dostaniesz się do baku od góry i zobaczysz czy uszczelka od wskaźnika ilości paliwa jest OK.
Oblukałbym jeszcze łączenie baku z wlewem i ze zdjętym siedziskiem, pojechałbym jeszcze raz w dzień dotankować pod korek.
Może nie trzeba będzie wyciągać zbiornika, bo możesz zobaczyć gdzie jest nieszczelność oglądając z góry, z boku, od spodu na stacji bezpośrednio po wlaniu paliwa.
Jeżeli będzie ciekło z obudowy zbiornika, to lepiej podjechać do zaprzyjaźnionego warsztatu - samodzielne wymontowanie, naprawa i ponowne zamocowanie zbiornika bez pomocy kogoś, kto to już kiedyś robił, jest baaaaaaaaardzo kłopotliwe

PS. Mam już nowe aluski ENZO H, czekam na wyschnięcie parkingu ziemnego, aby błoto zniknęło. Oponki w końcu wybrałem takie same, tylko węższe Dzięki.

[ wiadomość edytowana przez: pasja dnia 2006-03-31 09:25:03 ]
  
 
Witam,

Też mam ten sam problem tylko w lantrze 1997. Czy dostanie się do baku przedstawia się tak samo tzn przez siedzenie tylnie?
pzdr
pgr
  
 
Czesc Krzysiu
Wielkie dzieki ze napisales o tym, bo szczerze mowiac nawet nie wiedzialem ze pod siedziskiem cos jest, napewno zrobie tak jak piszesz, mam nadzieje ze cos wyjdzie. Tak na marginesie to narazie mi to specjlanie nie pzreszkadza, poniewaz ze wzgledu na ciagle drozejaca benzyne nie zdarza mi sie czesto tankowac pod korek
Pozdrawiam i dziekuje.
Marcin
  
 
Cytat:
2006-03-31 11:52:50, Mortek pisze:
[...] napewno zrobie tak jak piszesz, mam nadzieje ze cos wyjdzie [...]


To może aż tak dokładnie jak napisałem, to nie rób. Zamiast zatankować na stacji - bo i tak wiesz, że cieknie - to możesz tankować w swoim ogrodzie z kanistra, mam nadzieję, że drzewkom to nie zaszkodzi I spokojnie spod spodu oglądniesz wszystko. Przejrzyj też, przede wszystkim, przewody gumowe i połączenia (bardziej od przodu baku), ale chyba bez kanału lub podniesienia się nie obejdzie.
I proszę Cię - NIE PAL PRZY TYM!
  
 
Witam !!!

W zdecydowanej większości Accentów (tych bez układu pohłaniania par paliwa) zastosowano prosty wylot gazów z baku do atmosfery - w pobliżu klapki zakrywającej czujnik poziomu (pod tylną kanapą) umieszczono rurkę na której zakończeniu jest zawór, który otwiera się przy cisnieniu i opary wychodzą na zewnątrz - wiem bo rozbierałem to i czyściłem, dodatkowo założyłem wężyk tak aby opary wychodziły pod tylnym zderzakiem, a nie nad bakiem bo latem strasznie capiło jak auto stało.
Korek wlewu jet tak skontruowany, że dopuszcza powietrze z zewnatrz, ale nie wypuszcza oparów (zawór zwrotny)
Natomiast Twoje objawy świadczą, ze cos nie tak jest z odpowietrzeniem baku przy wlewie - jest taka rurka, która ma za zadanie wypuszczanie powietrza przy tankowaniu.

MISTER
  
 
Cytat:
2004-12-12 03:15:38, tco_tm pisze:
W sumie to nie wiem dlaczego zadalem to pytanie, bo przy tankowaniu nie ma to znaczenia. Ale tak, czy inaczej powinienes miec w baku podcisnienie. Opary sa odsysane przez kolektor ssacy. Moze wlasnie temat zapchanych przewodow mnie tak natchnal. Jesli nie masz podcisnienia, to albo masz nieszczelny korek, albo wlasnie niedrozne przewody podcisnienia lub filtr weglowy w komorze silnika



W baku nie ma podciśnienia, jest lekkie nadciśnienie, które upuszcza zawór cisnieniowy bądź do atmosfery, badź do układu pochłaniania par, a stamtąd do kolektora ssącego.
Korek wlewowy ma zawór, który nie dopuszcza do wydostania sie par paliwa na zewnatrz (od tego jest wspomniany wyżej zawór) natomiast pozwala na wejscie powietrza do baku (coś musi zastąpic opary, które wydostały się przez zawór u góry zbiornika)
Piszę tak dokładnie o tym bo spędziłem parę godzin przy rozbieraniu tego i czyszczeniu

MISTER
  
 
Witam
Dużo piszecie na temat zaworów w korku wlewu paliwa, że ma zawór i wpuszcza powietrze do środka, a nie wypuszcza na zewnątrz.
Z tym wiąże się moje pytanie, u mnie nie ma oryginalnego korka tylko jest taki uniwersalny na wcisk z takimi skrzydełkami, on na pewno nie zamyka szczelnie wlewu paliwa, czy jazda z takim korkiem wiąże się z jakimiś negatywnymi objawami czy nie a jeśli to z jakim.?
  
 
Cytat:
2006-04-03 12:54:57, dakro pisze:
Witam Dużo piszecie na temat zaworów w korku wlewu paliwa, że ma zawór i wpuszcza powietrze do środka, a nie wypuszcza na zewnątrz. Z tym wiąże się moje pytanie, u mnie nie ma oryginalnego korka tylko jest taki uniwersalny na wcisk z takimi skrzydełkami, on na pewno nie zamyka szczelnie wlewu paliwa, czy jazda z takim korkiem wiąże się z jakimiś negatywnymi objawami czy nie a jeśli to z jakim.?



Oprócz tego, że może Ci śmierdzieć benzyną np po otwarciu okien latem to nic innego się nie dzieje.

Mister