MotoNews.pl
  

Spoiler-montaż

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Właśnie jak najlepiej zmontować spoiler'a. Czy kleić, a jeżeli tak to jakim specyfikiem, jeżeli nie, to w jaki sposób go przymocować . Jak nawiercać dziurki w klapie bagażnika, nie wiem czy robić to samemu, czy zdać się na jakiś warsztat...
  
 
no panowie eksperci...mozecie sie wykazac

ja bym to zlecil fachowcom tylko zanim sie zdecydujesz na ten krok..mowie o zalozeniu tej listwy..to pomysl ze powrot do stanu poprzedniego bedzie tak samo kosztowny jak zakup i montarz tego spoilera..bo klapa bedzie do malowania
  
 
Niektórzy kleją na klej do szyb, a inni wiercą.

Ja jeśli miałbym już montować spojler, to wybrałbym jednak śruby.
Trzeba przyznać , że w ostatnich 10 latach w chemii użytkowej dużo się zmieniło (czyt. w klejach ), ale moim zdaniem, to nie ma to jak fizyczne połączenie śrubą.

Jak wiercić???? NORMALNIE
Wiertareczka i jedziesz.... nie zapomnij zabezpieczyć dziur środkiem antykorozyjnym.
  
 
Cytat:
2004-12-10 18:36:28, -JACO- pisze:
Jak wiercić???? NORMALNIE Wiertareczka i jedziesz.... nie zapomnij zabezpieczyć dziur środkiem antykorozyjnym.




Najpierw najlepiej zrobic sobie punktakiem dolek, zeby wiertlo sie nie slizgalo i nie zjezdzalo z celu. Potem bierzesz jakies male wiertlo i wiercisz otworek. Na koniec rozwiercasz go wiertlem we wlasciwym rozmiarze. Tak jest najprecyzyjniej
  
 
Dlaczego miałbym powracać do stanu poprzedniego A jeżeli chodzi, o środek antykorozyjny to jaki polecacie ?
  
 
moj jest przykrecany i przykejany. A jaki srodek do dzior? BITEX
  
 
BITEX ? w jakiej postaci toto jest, spray, smar? rozumiem, że to jest "środek antykorozyjny", który winno się zaaplikować w wywiercone dziury?
  
 
Witaj.BITEX to smolowata substancja do konserwacj podwozia
  
 
Na przykład coś takiego:


http://www.narzedziowy.pl/product_info.php?cPath=57&products_id=987&osCsid=2c14dd629319ef07cdcf55313db1476c
  
 
ja mam oprócz zabezpieczenia otworu (podkładem i lakierem)
dodatkowo pomiędzy klapą a spojlerem taśmę bitumiczną żeby tam się syf nie dostawał. Może być również silikon bezbarwny
ale co ważne musi być NEUTRALNY (te octowe żrą blachę)
W profile zamknięte siuwaks do zabezpieczania ponieważ nie wywiercisz otworu żeby ci jakiś opiłek do środka nie wpadł.
  
 
.... nieporozumienie....



Co do klapy to nic trudnego wystarczy ostre wiertło do metalu i kilka blachowkrętów.... tylko nie tych czarnych do regipsów

..powodzonka....



[ wiadomość edytowana przez: Armani01 dnia 2004-12-11 01:31:46 ]
  
 
W zależności od tego, jaki masz spojler (bo chyba mowa o klapie bagażnika????) to jak maltoron mi ostatnio pokazał (respect) to są tam otwory moztażowe do wywiercenia na spojler. Ja mam dociski z obu stron klapu i jedną śrubę na środku, ponadto klejony jest na klapie, ale nie wiem czym.
  
 
Witam.
Istotnie wszystko zależy od rodzaju spoilerka.
Jeśli jest to produkt renomowanej firmy, wówczas dostaniesz w komplecie różne "gadżety" pomocne w czasie montażu.
Większość firm produkujących ww. elementy zaleca przykręcenie spoilera klapy tylnej.
Miejsca montażu można zaznaczyć na kilka sposobów, dobrze sprawdza się taśma dwustronna.

Otwór w blasze nadwozia należy wiercić kilkuetapowo.
Na miejsce w którym zamierzasz wiercić naklej dwie warstwy taśmy malarskiej.
Wpierw możliwie niewielkim wiertłem, następnie stpniowo powiększaj średnicę otworu do wymaganej wielkości wiertłami coraz większymi.

Wywiercony otwór możliwie dokładnie oczyść z opiłków metalu, zabezpiecz podkładem antykorozyjnym (2 - 3 cienkie warstwy). Dla lepszego efektu, możesz to następnie przemalować lakierem w pędzelku.

Możesz przystąpić do przykręcania.
Najważniejsze, aby śruby przykręcać w odpowiedniej kolejności, czyli lewa i prawa strona mniej więcej w tym samym czasie z zachowaniem umiaru (aby nie dopuścić do pofalowania powierzchni klapy).

Po przykręceniu, w miejsca montażu (profil) aplikujemy środek antykorozyjny. Preparaty, które mogę polecić, to:
- Boll
- Soudal Incoat ML - WAX (z białą pokrywką)
- Fluidol MPL (zdecydowanie najpopularniejszy i najbardziej rozpowszechniony) firmy Chema.

Fluidol ma jednak tendencję do wykruszania po pewnym czasie, czego nie mogę powiedzieć o pozostałych dwóch specyfikach na bazie wosków.

Po tym etapie możesz ceszyć się prawidłowo zainstalowanym spoilerem.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Dzięki wielkie złaszcza do Speedr'a. Spoiler jest włoski firma orciari na trzy śruby, dostałem w zestawie komplet gadżetów typu śrubki, podkładki itp. Pytanko jeszcze jedno czy warto oddawać spoiler do profesjonalnej lakiernii, czy polakierować samemu. Mój pojazd jest w kolorze białym, czyli lakier casablanca white 10L , spray juz posiadam ....Czy w Wwie ma ktos ewentualnie namiary na jakiegos taniego lakiernika?
  
 
No ładnie.
Nie dosyć, że masz autko w tym samym kolorze co mój Białas, to jeszcze zainstalujesz sobie identyczny spoiler

Zapomnij o mojej pomocy

Tak na poważnie, powracając do tematu...
Jako tzw. esteta odradzam malowania spoilera "szprajem". Pomimo, że firma zalicza się do "niezłych", z doświadczenia wiem, że ten element posiada mikropory po wielkoseryjnym procesie produkcyjnym.

Jeśli chcesz aby lakier trzymał się dobrze, będzie potrzeba dokładnego zmatowania tworzywa tzw. "scotchem", czyli włókniną ścierną, następnie natryśnięcia podkładu na tworzywa sztuczne, ewentualnie wyprowadzenia drobnych "defektów" fillerem i dopiero położenia lakieru bazowego.

Powższa opcja była by napewno najlepsza, ale przy okazji najbardziej "upierdliwa" pod względem wykonania.

Tańsza i szbysza alternatywa, to polerka włókniną i lakier bazowy, co przy odpowiednim wykonaniu da zadowalający efekt.

Jeśli natomiast poszukujesz odpowiedniego, niedrogiego lakiernika, to będę w poniedziałek "działał" w Carserwisie, zapytam chłopaków czy będą mieli wolną chwilę. Jeśli będziesz miał szczęście, przetrysną Ci spoilerek za grosze.
Zadryndam do Ciebie w poniedziałek.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Alleluja ! Tylko zostawiłem spoiler poza Warszawa będę go miał po świętach...
  
 
Cytat:
2004-12-11 21:35:54, Jac pisze:
Alleluja ! Tylko zostawiłem spoiler poza Warszawa będę go miał po świętach...



Z wiarygodnych źródeł wiem, że koncern Fiata a tym samym Carserwis, zamierza istnieć do tego czasu

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Cytat:
2004-12-11 15:02:58, SpeedR pisze:
Otwór w blasze nadwozia należy wiercić kilkuetapowo. Na miejsce w którym zamierzasz wiercić naklej dwie warstwy taśmy malarskiej. Wpierw możliwie niewielkim wiertłem, następnie stpniowo powiększaj średnicę otworu do wymaganej wielkości wiertłami coraz większymi.



Jejku! SpeedR - dzieci też będziesz robił wieloetapowo?
Wystaczy puknąć punktakiem, wywiercić mniejszy otwór, powiększyć większym wiertłem i tyle - to jest wersja dla robotnych. Leniwi jednym wiertłem załatwią wszystko.
  
 
Cytat:
2004-12-13 09:16:59, piotr-ek pisze:
... Jejku! SpeedR - dzieci też będziesz robił wieloetapowo?



Ja tam pracowity człowiek jestem.
Poza tym w dzieciach najprzyjemniejsze jest to, że trzeba je najpierw zrobić

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Cytat:
Jejku! SpeedR - dzieci też będziesz robił wieloetapowo?



a ty co myslales ze jak na Walce o Ogien??

SpeedR to beardzo wrazliwa istota i robi to wlasnie wieloetapowo
teraz chyba jest na etapie poszukiwania kandydatki odpowiedniej do tej roli