MotoNews.pl
  

Wymiana paska rozrządu w 4E-FE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam cała społeczność.
Do tej pory jeżdziłem Renault ale w oko wpadła mi Toyota.
Chciałem spytać się przy jakim przebiegu w toyocie Corolla 1.4 (1332 cm) z 98 r. silnik 4E-FE należy wymienić pasek rozrządu i ewentualnie
jaki jest koszt całej akcji.
Obecnie ma 85565 kkm.

Bardzo dziękuję za każdą informację.
Pozdrawiam
  
 
Wymiana paska rozrządu powinna być pierwszą czynnością wykonaną po zakupie auta, niezależnie od tego, co pokazuje licznik i twierdzi poprzedni właściciel.
Pozdrawiam
  
 
W teorii to bodajże po 100 000 km się wymieniało. Tylko pomyśl co się moze stać jak ktoś skręcił licznik... Więc lepiej zrobić tak jak Babcia Ewa mówi
  
 
Witam!
mam ten sam model i także się tym interesowałem.
ASO twierdzi że po 150 tyś i liczy za to 750 zł ale w wersji bez klimy.
Poprzedni właściciel robił wszystko w ASO ( mam faktury), czy w tej sytuacji ( mam dopiero 135 tyś) jednak wymieniać pasek?
Marek
  
 
Teraz dopiero znalazłem ten mail z ASO data z marca 2004:

"W Toyocie Corolli '98 pasek rorządu wymienia sie co 150tyś km. Koszt takiej usługi ( promocja ) to 447zł brutto. Jest to koszt robocizy z paskiem rozrządu. Za dodatkowe cześci jak rolki ( prowadząca i napinająca), uszczelniacze, paski osprzetu ( alternatora i wspomagania) ważne czy ma auto klimatyzacje trzeba zapłacić dodatkowo chyba, że klient zrezygnuje z tych częsci --czego nie zalecamy. Koszt części, które wymieniłem to 722,12. Ogólny koszt 1169,12. "

Poprzednio podany przeze mine koszt 750 zł to koszt przegladu po 135 czyli oleje i filtry.
Marek
  
 
Oficjalnie dla silnika 4e-fe w modelu E11 wymiana jest co 150kkm.
W E10 wymienia się częściej (tylko nie pytaj dlaczego).
Słyszałem, że s4e-fe jest bezkolizyjny i podobno dużego ryzyka nie ma, ale lepiej jest rzeczywiście wymienić.
  
 
W Poznaniu u dobrego mechanika, nie w ASO, wymiana paska z rolkami bez napinaczy to 150-200 PLN. Jak samochód ma ok. 90 kkm i jest świeżo kupiony to ja bym wymienił.
  
 
ostatnio serwisy skracają przebiegi pasków. ja uważam że pasek należy zmienić co 60 tys. napinacz można sobie podarować ( jeśli nie szumi i nie ma luzów). myślę że można zrobić tak że co II wymianę paska zmieniać napinacz. koszt wymiany paska w serwisie aut japońskich we wrocku to max 100 zetów ( bez napinacza.)
  
 
Koszt operacji to 431zł wiec za te pieniadze chyba nie warto ryzykować i rozmyslać co sie dzieje z paskiem.
  
 
w 4AFE miałem dwukrotnie awarię paska. pierwszy raz żonie strzelił, na szczęście n iedaleko domu. auto świerzo zakupione z II ręki. widać poprzednik nie zmienił w terminie. drugi raz mi się zerwał z winy paska. wada fabryczna. na szczęście mam niekolizyjny