Ładowanie się zaczyna świecić im więcej włączone

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich klubowiczów. Mam pytanie. Zauważyłem, ze kontrolka ładowania u mnie zaczyna się minimalnie żarzyc jak włacze światła. Potem jak włacze długie świeci trochę mocniej, natomiast jak do tego właćze jeszcze dmuchawe na maksa to świeci jeszcze bardziej. Jak dojdą do tego kierunkowskazy albo STOP to świeci jeszcze bardziej. Zauważyłem to w nocy, bo ciemno I jeszcze jedno. Jak mam wyłączone światła a właczoną dmuchawę to dość tak wieje. Ale jak włącze światła to dmuchawa zaczyna strasznie słabo wiać. I to samo w drugą stronę. Jak mam właczone światła to świecą OK, a jak włacze dmuchawe na maksa to świecą troszkę słabiej. Co to może być? Pozdrawiam
  
 
Miernik w lapke i sprawdz ladowanie
  
 
13.8V na światłach mijania
  
 
Ale musisz miec gdzies spadek napiecia, skoro dmuchawa zwalnia, a swiatla slabiej swieca.
  
 
A co byś obstawiał, alternator, czy instalację elektryczną? Bo jak daje gaz do deski to nie gaśnie.
  
 
Witam
Na bank alternator,stawiam na szczotki.
  
 
Raczej na 99,9% winna alternatora tj.szczotki i regurator napiecia
  
 
Zapomniałem dodać, że czasem jak włacze np kierunkowskaz, długie albo włacze dmuchawę to samochód mi gaśnie na chwilę (bo podczas jazdy odpala potem od razu jak na pych) ale nie ma reguły kiedy to się zdarza.
  
 
Zacznij od tego czy masz napięty pasek od alternatora....jeżeli tak to patrz co napisali koledzy.
  
 
klemy,....masa silnika....posprawdzaj to wszystko.Zacznij od podstawowych rzeczy.
  
 
mam podobny problem. kontrolka ładowania lekko się żaży ale niema to wpływu na prace silnika. Jak właczam kierunkowskaż, wysieraczki lub nacisne hamulec to zaczyna żażyc bardziej, jednak na intensywność świecenia nie ma wpływu ani dmuchawa ani światła.
Pasek dobrze naciągniętu napiecie na swiatłach i radiu i stopie ok 14v dotego klem przeczyszchone.
jakieś rady dodatkowe poza opisanymi?
jak sprawdzić MASE silnika gdzie tego szukac??
  
 
Witam
A co powiecie na to wkładam kluczyk do stacyjki i przekręcam na rozruch i jest cisza na desce świeci się tylko lampka od oleju . Zapalam auto z popychu i na wysokich obrotach zdejmuje klemę auto gaśnie . Wiem, że to mogą być szczotki lub regulator wymieniam i nadal to samo, więc może diody. ALE zastanawiam się, co do tego może mieć brak rozruchu ze stacyjki (sprawdziłem rozrusznik na krótko działa super ) MOŻE, więc padła stacyjka chyba ona zamyka obwód ładowania????? Pomocy, co jeszcze może być przyczyną, bo jeśli nie dam rady samemu to do elektryka trzeba pojechać i wydać na fachowca kasę.( znajdzie wiele kosztownych usterek)
Pzd
  
 
Nie baw się w zdejmowanie klem przy chodzącym aucie bo uwalisz diody w alternatorze
  
 
Cytat:
2004-12-13 11:03:08, Henryk pisze:
Nie baw się w zdejmowanie klem przy chodzącym aucie bo uwalisz diody w alternatorze



Teoria, teoria, ahh teoria. Tylko powiedz mi, jak sie sprawdza ladowanie, nie uzywajac voltomierza, tylko amperomierza. Jezeli nie bedzie wlaczonych zbyt duzo odbiornikow, to diody nie maja prawa sie "uwalic".
  
 
Powiem Ci...odpalasz samochód..po czym zapinasz jedną końcówkę amperomierza na kołek akumulatora a drugą na klemę i dopiero kiedy masz zapięte odłączasz klemę od kołka akumulatora...dzięki temu nie powodujesz ani na moment przerwania obwodu.Proste?
  
 
z autopsji.. mam to samo!
pasek nowy, regolator nowy, nowe kable pociagniete, masa bardzo dobra a dzieje mi sie to samo. ja obstawiam diody w alternatorze albo przebicie na mase na kablu kontrolki ladowania. co wy na to?
  
 
Witam!!!!Ta sytuacja trwała do wczoraj w moim Essim.To tylko szczoteczki w alternatorku.Bez szczotkotrzymacza kosztuja 1 pln za sztukę ,z szczotkotrzymaczem 3.50 pln.Przy okazji warto wymienić łożysko wałeczkowe,ok 15 pln.Pozdrawiam.
  
 
wlasnie tlumaczymy ze to nie to, prynajmniej nie umnie. regolator nap. jest sprzedawany razem z nowymi szczotkami
  
 
Cytat:
Witam
A co powiecie na to wkładam kluczyk do stacyjki i przekręcam na rozruch i jest cisza na desce świeci się tylko lampka od oleju . Zapalam auto z popychu i na wysokich obrotach zdejmuje klemę auto gaśnie . Wiem, że to mogą być szczotki lub regulator wymieniam i nadal to samo, więc może diody. ALE zastanawiam się, co do tego może mieć brak rozruchu ze stacyjki (sprawdziłem rozrusznik na krótko działa super ) MOŻE, więc padła stacyjka chyba ona zamyka obwód ładowania????? Pomocy, co jeszcze może być przyczyną, bo jeśli nie dam rady samemu to do elektryka trzeba pojechać i wydać na fachowca kasę.( znajdzie wiele kosztownych usterek)
Pzd



Otóż ten brak rozruchu to będzie albo automat na rozruszniku, trzeba sprawdzić kabelek idący od automatu do stacyjki i sprawdzić połączenia w stacyjce. Też tak miałem. U mnie okazał się odpadający kabelek na stacyjce.
  
 
Cytat:
2004-12-13 10:52:07, Rar pisze:
Witam A co powiecie na to wkładam kluczyk do stacyjki i przekręcam na rozruch i jest cisza na desce świeci się tylko lampka od oleju . Zapalam auto z popychu i na wysokich obrotach zdejmuje klemę auto gaśnie . Wiem, że to mogą być szczotki lub regulator wymieniam i nadal to samo, więc może diody. ALE zastanawiam się, co do tego może mieć brak rozruchu ze stacyjki (sprawdziłem rozrusznik na krótko działa super ) MOŻE, więc padła stacyjka chyba ona zamyka obwód ładowania????? Pomocy, co jeszcze może być przyczyną, bo jeśli nie dam rady samemu to do elektryka trzeba pojechać i wydać na fachowca kasę.( znajdzie wiele kosztownych usterek) Pzd



Witam
Brak rozruchu to była wina kabelka od stacyjki poprzedni właściciel robił jakieś blokady rozruchu i poskręcał kabelki gdzieś pod deską i padło to ustrojstwo ,a co do ładowania okazało się, że kabelki na łączeniach nie stykały i był zanik prądu . Fachowiec Elektryk NAPRAWIŁ i skasował mnie na 70 złociszy nie wymieniając żadnej części ( też tak chcę zarabiać za nie całą godzinę roboty)

Pzd