| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
pyrekcb Klubowy Weteran gumoleon & już nie l ... Warszawa | 2004-12-12 11:24:43 Którą klemę najpierw się odłącza, żeby nie zrobis jakiegoś przepięcia?
Pozdr. P. |
![]() papciak espero 1.8 gdansk | 2004-12-12 11:37:14 Najlepiej najpierw odlaczyc PLUS-a a pozniej mase... |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2004-12-12 11:37:27
Tę.......z akumulatora!! Wybacz ale pytanie jest ciut dziwne i nie mogłem się powstrzymać |
wrolo espero 1.5 GLX Wrocław | 2004-12-12 12:39:21 Nie wiem jak z rozłączaniem, ale przy podłączaniu na pewno najpierw zakłada się przewód dodatni a potem ujemny. Pozdr., Wrolo |
DENWER Klubowy Weteran Škoda Octavia III mazowieckie | 2004-12-12 12:45:14 Przy rozłączaniu - pierwszy "+"
Przy załączaniu z technicznego punktu widzenia według mnie zawsze pierwszy "-" |
Adam4302 Klubowy Weteran Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2004-12-12 13:48:31 A co to ma za znaczenie???????? Co za róznica czy odepniesz + czy - , prąd i tak nie popłynie. |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2004-12-12 18:14:51
To zdajesie też "ryba" ...czy ten cabel czy tamten i tak chyba będzie jednakowo iskrzyło...ale to też zależy czy są jakieś odbiorniki przyłączone i "pobierające" ?? |
Marespero Deawoo Espero 1.5 DOHC Kraków | 2004-12-12 21:38:58 Pamiętajcie zawsze przy wyjmowaniu akumulatora najpierw zdejmujemy klemę ujemną później dodatnią. Jeżeli zakładamy klemy to najpierw dodatnią później ujemną!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
pyrekcb Klubowy Weteran gumoleon & już nie l ... Warszawa | 2004-12-12 22:13:46
Rzeczywiście - ciut dziwne, bo każdy pisze co innego... Mechanik mówił mi o kolejności (nie dam sobie głowy uciąć, ale chyba najpierw "-"), ponieważ można spowodować przepięcie czy cuś takiego i spalić elektronikę w silniku. No więc jak to jest - elektrycy...? Pozdr. P. |
werkid Espero 1,8 CD + LPG Thorn | 2004-12-12 22:28:26
|
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2004-12-12 22:38:53
No dobra uwierzę jak naukowo uzasadnisz tę operację głownie zdejmowania klem |
Adam4302 Klubowy Weteran Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2004-12-13 01:50:30
To ja powiem ze robie tak jak pisali przedmówcy, ale tylko z jednego powodu: ze odkręcając najpierw klemę dodatnią łatwiej jest dotknąć kluczem o jakiś kawałek karoserii będący pod masą powodując zwarcie i sypanie iskier niz odkręcając klęmę ujemną dotknąć kluczem klemy dodatniej. Innych powodów jako elektronik nie znam ![]() |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2004-12-13 08:25:41 Adam dobrze piszesz!...Z praktycznego i jak dla mnie wyłącznie z praktycznego punktu widzenia warto ściągać najpierw "minusa" /jeśli tylko auto jest "masowane" na minus/.
Coś tam wiadomo o elektronach, które zapieprzają najczęściej w jednym, określonym kierunku, z tego się nawet potem prąd jakiś robi ale w praktycznym zastosowaniu ale znaczenie to pewnie ma czysto naukowe ....czyli czysta teoria i lanie wody /prądu |
![]() BOJKOT espero Marki | 2004-12-13 09:00:30 Hej,
Mam pytanko trochę nie w temacie. Nasmarowałem klemy wazelina a po dwóch dniach przy plusie mam pełno białego nalotu (proszku) . I tak jest zawsze - czyszczę te klemy a przy plusie pojawia się nalot. Co to oznacza ? Moze mi Ktoś z miłych Klubowiczów wyjasni? Czekam łaskawej odpowiedzi. PZDR Bojkot |
piotr-ek | 2004-12-13 09:05:19 Słabo dokręcone - brak styku. |
![]() BOJKOT espero Marki | 2004-12-13 09:46:46 Żartujesz - czy mówisz poważnie?
Jak to nie przykręcone ? PZDR Bojkot |
piotr-ek | 2004-12-13 09:50:40 No klemy takie śrubki mają - przynajmniej moje |
![]() BOJKOT espero Marki | 2004-12-13 11:23:18 Hej,
No przecież przykręcam ile się da... Przecież to niemożliwe aby coś nie łączyło. A może jakaś inna przyczyna PZDR Bojkot |
piotr-ek | 2004-12-13 11:24:50 Nie podlizuj się... znaczy nie wazelinuj. |