MotoNews.pl
  

Pompa paliwa - napięcie i ciśnienie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! Chciałbym się dowiedzieć jakie powinno dochodzić napięcie do pompki paliwa BOSCH. Wczoraj sprawdzałem i okazało się ze jest 0,2V. Czy to tak ma być, czy powinno być około 12V! Pompka jest oczywiście do wymiany. Jak daje 12V bezpośrednio z prostownika to pompa wogóle nie idzie (najprawdopodobniej już jest zatarta).Pozdrawiam wszystkich!

Proszę o odpowiedź!

Polonez atu 1.6 gli
  
 
Pompa smiga na 12V i tyle. Po podpieciu na krotko (dlaczego z prostownika, a nie np z akumulatora??) powinna pompowac, jesli nie pompuje to zle.
  
 
z prostownika to se mozesz dawać na akumulator, ale nie na pompe jaja se robisz
  
 
Dzęki Ludzie!!!Naprawde bardzo dużo się tutaj mozna dowiedziec.
Chyba jednak nikt nie jest w stanie odpowiedzieć na mój post.Tyle to ja też wiem ze ma miec 12 V.Chyba nawet dziecko małe to wie....ja się pytam wyraznie jakie ma być napiecie na dojściu do pompki , czy to jest sterowane przez komputer???Jak juz pisałem , u mnie jest 0,2 V...i teraz nie wiem czy tyle ma być!!!
  
 
Cytat:
2004-12-12 18:05:48, adamek-saturn pisze:
Dzęki Ludzie!!!Naprawde bardzo dużo się tutaj mozna dowiedziec. Chyba jednak nikt nie jest w stanie odpowiedzieć na mój post.Tyle to ja też wiem ze ma miec 12 V.Chyba nawet dziecko małe to wie....ja się pytam wyraznie jakie ma być napiecie na dojściu do pompki , czy to jest sterowane przez komputer???Jak juz pisałem , u mnie jest 0,2 V...i teraz nie wiem czy tyle ma być!!!


a sprawdziłeś przekaźniki ?
  
 
Mnie w tym momencie przekazniki nie interesują. Przeciez pisze wyraznie o co mi chodzi!
  
 
Cytat:
2004-12-12 18:05:48, adamek-saturn pisze:
... czy to jest sterowane przez komputer???...


Chyba nawet dziecko małe to wie.
  
 
dokladnie tak jest!!!
  
 
Eeeee ja nie jestem małym dzieckiem a i tak niewiem oco chodzi
Czy napięcie na dojściu do pompki to nie to samo co napięcie przy jakim pracuje pompka ??
Czy może chodzi o napięcie sterujące przekaźnikiem pompki ??
  
 
Do przekażnika napewno dochodzi 12V...ale ja chcę się dowiedzieć co jest już po przekażniku...Jak już pisałem wcześniej na wtyczce która łaczy już pompkę( pod kołem zapasowym) mam 0.2V. Czy tyle powinno być czy też 12V ???
  
 
na pompe musi iść 12 V i już
  
 
Cytat:
Mnie w tym momencie przekazniki nie interesują. Przeciez pisze wyraznie o co mi chodzi!


Właśnie chodzi i to że (sprawnie działający) komputer sterujący pracą silnika odcina dopływ prądu do pompki paliwowej jeżeli, przez informacje z czujnika położenia wału umieszczonego nad kołem pasowym, w ciągu ok. 0,5 sek. od przekręcenia kluczyka stacyjni w położenie GO, nie wykryje że silnik się obraca (np. rozrusznikiem).
Więc napięcie 12V, po samym przekręceniu kluczyka (bez uruchamiania silnika) , pojawi się tylko na moment. Możesz sobie więc tego prądu szukać do samej śmierci. Dlatego pompkę należy sprawdzać podłączając ją bezpośrednio do akumulatora (prostownik... że co?).
  
 
Cytat:
2004-12-12 19:43:06, adamek-saturn pisze:
Do przekażnika napewno dochodzi 12V...ale ja chcę się dowiedzieć co jest już po przekażniku...Jak już pisałem wcześniej na wtyczce która łaczy już pompkę( pod kołem zapasowym) mam 0.2V. Czy tyle powinno być czy też 12V ???



Czy operujac terminem "przekaznik" wiesz jak to urzadzenie dziala?
Przekaznik NIE zmienia napiecia! Zadaniem przekaznika jest to, zeby przy pomocy malego pradu sterowac urzadzeniami pobierajacymi duzy prad (wiekszy, niz potrzebny do sterowania). Tak wiec napiecie jakie masz na przekazniku bedzie zarazem napieciem jakie idzie za przekaznik.
  
 
tak.tak...wiem jak dziala przekaznik.
Bardzo dziekuje za wszystkie posty!
  
 
Cytat:
2004-12-12 22:16:58, adamek-saturn pisze:
tak.tak...wiem jak dziala przekaznik. Bardzo dziekuje za wszystkie posty!


Kolega ani nie był miły odpowadając na próby pomocy mu w problemie, ani nie wydaje się mieć pojęcia jak wygląda instalacja elektryczna w jego samochodzie. Na drugi problem polecić można studiowanie Morawskiego wraz z częściową demolką samochodu celem zdobycia wiedzy n.t. gdzie jaki drucik idzie... To powinno pomóc w problemie niskiego napięcia na pompie. Na pierwsze nie wiem jak zaradzic
 
 
Jakie sa objawy uszkodzenia pompki,czy ona psuje sie nagle?Pojechałem do sklepu było wszystko ok,przyszedłem z zakupami nie mogłem odpalic na benzynie tylko na gazie.Może ktos juz przerabiał cos takiego
Przyznam sie ,że boje sie ceny wymiany pompki na nową w GSI
  
 
Cytat:
2004-12-18 10:09:08, atu_1 pisze:
Jakie sa objawy uszkodzenia pompki,czy ona psuje sie nagle?Pojechałem do sklepu było wszystko ok,przyszedłem z zakupami nie mogłem odpalic na benzynie tylko na gazie.Może ktos juz przerabiał cos takiego Przyznam sie ,że boje sie ceny wymiany pompki na nową w GSI



może nagle dupnąć ale w matizie miałem taki sam problem i nie wiem co było. pompa przestała chodzić a wszystko bylo niby dobre (sprawdzałem każdy element). w końcu dałem mu nowy przewód od przekaźnika do pompy pompy zabezpieczając to bezpiecznikiem i na razie pracuje bez problemów. jak będzie ciepło to poszukam dokładnie gdzie jest usterka.
  
 
Cytat:
atu_1 pisze:
Jakie sa objawy uszkodzenia pompki,czy ona psuje sie nagle?Pojechałem do sklepu było wszystko ok,przyszedłem z zakupami nie mogłem odpalic na benzynie tylko na gazie.Może ktos juz przerabiał cos takiego



Ano w moim autku to sie przydarzyło jak mial okazje jechać nim mój ojciec, zajechał na stacje zatankował do pełna (to byly czasy-kiedy nie bylo inst lpg) i chcial odpalic i... skonczylo sie na chęciach - dobrzez ze autko bylo na gwarancji.

Ale z drugiej strony nie jest tak zle bo pompka do poloneza to koszt okolo 400 zeta za nówkę a do takiej starej astry I orginalna kosztuje 1400
  
 
Cytat:
2004-12-18 10:37:48, frezzer pisze:
Ano w moim autku to sie przydarzyło jak mial okazje jechać nim mój ojciec, zajechał na stacje zatankował do pełna (to byly czasy-kiedy nie bylo inst lpg) i chcial odpalic i... skonczylo sie na chęciach - dobrzez ze autko bylo na gwarancji. Ale z drugiej strony nie jest tak zle bo pompka do poloneza to koszt okolo 400 zeta za nówkę a do takiej starej astry I orginalna kosztuje 1400


Dzwoniłem do serwisu na Kotsisa i podali mi cene 920 zł!!!! za nowa pompke do GSI
  
 
A czy bawił sie ktoś z Was w wymiane wkładu pompki?Wg. mnie to nie warto,ale ...?