MotoNews.pl
  

Dziwne chrobotanie przy przekreceniu zaplonu w E34

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam dziwny problem w moim e34 2.0 24V....
Jak zgasze auto, odczekam pare minut i przkrece ponownie zaplon to z komory silnika wydobywa sie przedziwny dzwiek, bardzo niemile chrobotanie, jakby jakas pompka pracowala na sucho i zaraz miala sie zatrzec. Trwa to ok 5 sekund.
Wsadzalem leb do silnika i dzwiek dochodzi spod kolektora dolotowego.
Nie wiem co tam sie znajduje za uklad badz element ale chyba cos z nim nie tak....
Moze ktos z was wie co to moze byc

Pozdrawiam!
  
 
a wolne obroty masz prawidłowe? z twojego opisu wynika że to bypass brzęczy, bo nic innego tam nie ma co mogłoby jakieś dźwieki powodować.
Cytat:
Wsadzalem leb do silnika...


ciekawe przez którą dziurę?
pozdrawiam

  
 
wiesz co raffat u mnie jest ta sama akcja w moim bmw 520 24v ale jak na razie nic sie nie dzieje. Też sie zastanawiam co to może być. To chrobotanie Jest zawsze w czasie pracy rozrusznika, może to właśnie coś z rozrusznikiem.
  
 
z tego co czytam w innych postach nasze auta maja bardzo duzo wspolnego Dryllo.
U mnie w sumie tez nic sie zlego nie dzieje, obroty sa bardzo rowne, nie plywaja, trzyma caly czas na ok 800.

Tylko ten dzwiek, jak w jakims rzechu. Bardzo mnie ostatnio zaczal denerwowac

Moze ktos ten problem rozwiazal wiec cos nam pomoze


  
 
Hmm w mojej E-34 525 czasem coś chrobocze po przekręceniu kluczyka z tym że ja to słyszę jakby w liczniku
  
 
ten dzwięk przy licznikach to chyba normalne. Nie wiem co to jest ale chyba coś się po prostu stabilizuje, ale u nas coś chrobocze od strony silnika i wyraźnie to słychać, że to z tamtąd.
  
 
w moim e34 520 24V też mam chrobotanie z zegarów.
ALe to chyba normalne


Po przekręceniu zapłonu coś zaczyna syczeć - ale doszedłem ze to ta pompka przy skrzynce bezpieczników. Na moje oko jest to związane z układem chłodzenia.

Pytanie do posiadaczy 520 M50 vanos - klepią u Was szklanki

u mnie zaczynają - i nie wiem czy przechodzić na gęsty olej (pełny syntetyk tylko ) czy zabierać sie za wymiane.

Autko jeździ obecnie na Mobilu 5W50 , zastanawiam sie nad zalaniem Cartola RS 10W60 ....aha i sory za lekki off topic
  
 
Tomek,

sprawa szklanek zaworowych byla dyskutowana w:

http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=72436&c=0&f=29

Jesli opinie znajdujace sie tam sa niewystarczajace, otrworz nowy watek
  
 
to co słychac w zegarach to najprawdopodobniej zawór regulacji temperatury, który jest umieszczony na scianie grodziowej zaraz za zegarami.
co do brzęczenia w silniku, to zdecydujcie się czy to wam brzeczy po włączeniu zapłonu czy podczas pracy rozrusznika. z tego co wyczytałem autorowi postu chodziło o dźwięki po przekręceniu kluczyka do zapłonu a nie do rozruchu. w pierwszym przypadku to na 90% bypass, czyli tzw silnik krokowy, czyli zawór powietrza dodatkowego, czyli zawór regulujacy obejście przepustnicy. jest to silnik elektryczny, który jest odpowiedzialny za utrzymanie wolnych obrotów na odpowiednim poziomie. radzę wyjąć i nasmarować.
pozdrawiam
  
 
dzięki zyggy

Odnośnie zas chrobotania z zegarów - raczej nie jest to nic z ogrzewaniem.
Jest to coś związanego z elektryką bo charakterystyczne "chrum chrum" pojawia sie po włączeniu odbiornika prądu.

Odnośnie syczenia pod maską - u mnie syczy zawór ogrzewania. Podobno często się to psuje i trzeba na to urządzonko uważać.

Silnik krokowy jest ok
  
 
Cytat:
Jest to coś związanego z elektryką


zawór ogrzewania jest sterowany elektrycznie, to nic innego jak silnik zwiększający lub zmniejszający przepływ ciepłego płynu do nagrzewnicy. urządzonko bardzo podobne do bypassa, czyli silnika krokowego. a ten zawór właśnie u ciebie w aucie jest na ścianie grodziowej przed twoimi zegarami.

Cytat:
Silnik krokowy jest ok


ja nie mówię że jest zły. sugeruje że może poprostu głośno pracować. lepiej go wiec teraz nasmarować niż ma całkowicie stanąć.
pozdrawiam
  
 
Jesli masz klimatyzacje, to masz rowniez szesc silnikow krokowych wewnatrz kabiny pod deska rozdzielcza. One tez moga halasowac po przekreceniu zaplonu
  
 
tak jak pisalem dzwiek dochodzi spod kolektora dolotowego i wystepuje on po przekreceniu stacyjki w pozycje zaplon, nie na rozruch.
Dzieje sie tak przez ok 5 s, natomiast zaraz po odpaleniu auta dwiek ten slychac ponownie przez ok 2 s.
Jesli Marcinie wiesz ze to jest ten uklad prosilbym Cie bardzo abys podpwiedzial, mysle ze nam wszystkim, jak ten uklad zdemontowac i nasmarowac.
Zdecydowanie polepszy mi to humor przy odpalaniu mojej furki

Pozdrawiam serdecznie!
  
 
Cytat:
prosilbym Cie bardzo abys podpwiedzial, mysle ze nam wszystkim, jak ten uklad zdemontowac i nasmarowac


musisz zdjąć kolektor dolotowy i zobaczysz ten element.
pozdrawiam
  
 
Dołączam do klubu chrobotających Bawarek. Mam nadzieję, że któryś z Waszych pomysłów na usunięcie dziwnych dźwięków okaże się właściwym rozwiązaniem gadatliwości mojego padalca.