MotoNews.pl
  

Olej w kolektorze dolotowym!!!???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
znajomy sie napalił na moję autko i przywiózł sobie też 525i M20 i stąd moje pytanie:
kapitalka czy nie??

w dolocie zbiera mu się olej!!! czyżby dmuchało z dołu silnika przez odme?
pierścienie do wymiany czy co? widać ,że ktos grzebał w silniku bo wymieniana była uszczelka pod głowicą?

Skąd ten olej w odlocie??? nastraszyłem go i teraz panikuje
  
 
winna jest zapewne odma. u mnie silnik nie ruszany i delikatnie widac olej w dolocie. wszystko zalezy ile tego oleju jest.
pozdrawiam
  
 
a wlasnie co do ilosci oleju to u mnie jest go tyle za na bagnecie jest na max. troche go spuscic zeby bylo miedzy min. a max. czy moze byc full ?? max nie przekracza ale jest rowno.
  
 
poziom maksymalny nie powinien byc przekraczany. silnik jest tak projektowany by maksymalny poziom oleju nie był tak wysoki by uszczelniacze (simmeringi) nie pracowały w oleju. jeśli przelejesz byt wysoko olej może się olej przedostać przez uszczelniacze na zewnątrz oraz na sprzęgło. w różnych silnikach różnie to wygląda. lepiej więc nie lac ponad maksimum i spokojna głowa bedzie.
pozdrawiam
  
 
na mój gust jest go nawet sporo tam, ale czmu dmucha przez odme? pierścienie?czy co?
  
 
a kopci na niebiesko? bo jeżeli tak to brak szczelności tuleja tłok a poza tym to tak czy inaczej z odmy będą wylatywać pary oleju które skraplają sie na kolektorze ssącym
  
 
Cytat:
2004-12-14 16:48:32, hz10 pisze:
a kopci na niebiesko? bo jeżeli tak to brak szczelności tuleja tłok a poza tym to tak czy inaczej z odmy będą wylatywać pary oleju które skraplają sie na kolektorze ssącym


czasami zakopci przy odpalaniu ale nie zawsze a w czasie jazdy nie kopci
  
 
Cytat:
czmu dmucha przez odme? pierścienie?czy co?


juz w innym temacie było opisywane, ze po odkręceniu korka wlewu oleju silnik przygasa. znaczy to, ze silnik zasysa wszystko to co jest pod tłokami, wiec takze opary oleju. stąd olej w dolocie.
pozdrawiam
  
 
Do MARCIN_RADOM - Bleeee

Cytat:
poziom maksymalny nie powinien byc przekraczany. silnik jest tak projektowany by maksymalny poziom oleju nie był tak wysoki by uszczelniacze (simmeringi) nie pracowały w oleju



nie (simmeringi) tylko uszczelniające pierścienie Semmera
  
 
Cytat:
nie (simmeringi) tylko uszczelniające pierścienie Semmera


masz racje buczer, pierścienie uszczelniające semmera. w potocznym nazewnictwie jednak używa sie słowa simering i jest ono poprawne. wiem do czego pijesz. gdybyś ty napisał poprawnie "silentbloki" nie proponował bym ci polskiego nazewnictwa. stwierdziłem poprostu że nie wiesz jak te elementy sie nazywają i napisałeś cos tam ze słuchu. ja co do simeringów jestem pewien. a jeśli ty nie to idź na TU, wybierz translację z niemieckiego na polski wpisz słowo "simmer" i nacisnij "translate"
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-12-14 16:48:32, hz10 pisze:
a kopci na niebiesko? bo jeżeli tak to brak szczelności tuleja tłok a poza tym to tak czy inaczej z odmy będą wylatywać pary oleju które skraplają sie na kolektorze ssącym


u mnie czasami kopci, więc czy należy się tym martwić tzn tym brakiem szczelności?? Czym to grozi??
  
 
a masz gaz? i kiedy kopci przy przegazówce przy zapalaniu ,cały czas? ile oleju ubywa od wymiany do wymiany?
  
 
Cytat:
2004-12-26 16:20:41, hz10 pisze:
a masz gaz? i kiedy kopci przy przegazówce przy zapalaniu ,cały czas? ile oleju ubywa od wymiany do wymiany?


gazu nie mam, kopci tylko na zimnym przy przygazowaniu i tylko w sumie raz, potem ani śladu niebieskiej mgły, a oleju jęsli nawet ubywa to niewiele
  
 
Cytat:
a oleju jęsli nawet ubywa to niewiele

no to nie masz sie czym martwić
  
 
Witam!
A wiecie moze co to moze byc jak przy odpalaniu z rury zadnego dymku tylko na wysokich obrotach lekki dymek czarny..
Czy to trzonki zaworów do wymiany czy pierscienie uszczelniajace
i czy to moze brac olej przez tluczace popychacze
Pzdr
  
 
jak czarny dymek to zabogata mieszanka