MotoNews.pl
  

Goracy silnik i cieknaca chlodnica

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam takie dziwne rzeczy i nie wiem czy sa ze soba powiazane i jak im zapobiegac:


1 Jak tylko jest troche cieplej to w korku po 10 minutach juz mam wskazowke na max.... TO normalne ? Poprzedni wlasciciel zamocowal u mnie dodatko wlacznik do wentylatora chlodnicy. I zastanawiam sie po co - moze jest cos uszkodzone?
Nie wiem jak sprawdzic czy to czujnik jest zly i pokazuje max za wczesnie czy wentylator sie nie wlacza jak powinien i stad to reczne odpalanie? Nie mam termometra z taka skala by to zmierzyc (ktos mi poradzil bym w zbiorniku wyrownawczym sprawdzil temp plynu ma miec okolo 90st.

Mam szukac jakiejs awarii czy to norma?


2 Nie wiem czy to zwiazane z pkt 1, ale cieknie mi chlodnica ciagle - najpierw po lewej stronie silnika ten gruby waz byl pekniety (skrocilem i przypiolem na nowo). Pozniej pekl po prawej stronie cienki - tez go skrocilem). A wczoraj patrze a pod autem mokro...
No to podnosze maske macam zakonczenia przewodow sucho ? za to na rynience pod chlodnica mokrusio... w 2 miejscach wyglada jakby chlodnica lekko ciekla (zielony nalot i wilgotna plama) woda zbiera sie w rynience a jak krzywo zaparkowalem to sie wylala z rynienki. Da sie to jakos naprawic? Jak dzialaja uszczelniacze w plynie? widzialem gdzies cos takiego, ale nie wiem czy jest sens kupowac.

Z gory dzieki za podpowiedzi.
  
 
na poczatek to proponuje wymiecic czujnik wlaczajacy wiatrak chlodnicy
a druga sprawa to proponuje wyjac chlodnice i ja obejrzec
u mnie obudowa wiatraka przetarla kanaliki w chlodnicy i woda uciekala - poxipol zalatal problem do momentu gdy miejsce polaczenia plastiku z aluminium nie zaczelo cieknac - wtedy wymienilem chlodnice
  
 
Witam
Ja proponuje od termostatu wzrastająca temperatura to wzrost ciśnienia w układzie( pękające przewody), jeśli to nie pomorze to wyjąć chłodnicę i sprawdzić czy nie jest zamulona ( jazda na wodzie kamień) potem sprawdziłbym czy nie padła uszczelka pod głowicą i nie podaje spaliny na układ chłodzenia. Wszystkie podane tematy przerabiałem w Golfie wynik uszczelka pod głowicą .(wymieniony termostat,rozerwane przewody,pęknięta chłodnica, a potem okazało się, że to uszczelka, po naprawie zakończyła się mordęga)
Pzd
  
 
To, ze cieknie jak silnik sie rozgrzeje to znaczy ze sa minimalne nieszczelnosci, ktore puszczaja jak sie zwiekszy cisnienie w ukladzie.
A pekajace weze ukladu to niestety oznaka walnietej uszczelki pod glowica - silnik pompuje cisnienie do ukladu chlodzacego i przewody nie daja rady.
  
 
mi tez chlodnica ciekla w sobote. naprawilem ja. jesli cieknie na laczeniu plastiku i alu, poodginaj blaszki i rozbierz ja. tam jest uszczelka. daj silikonu zaloz uszczelke i pozaginaj blaszki. bedzie dobrze.
pozdr.
  
 
Nie polecem dodawania żadnych uszczelniaczy do układów chłodzenia bo po nich z czsem jeszcze pompa wody ci może dojść do wymiany. To się osadza wszędzie nie tylko na przecieku.
  
 
Cytat:
2004-12-14 15:42:57, Filipo pisze:
A pekajace weze ukladu to niestety oznaka walnietej uszczelki pod glowica - silnik pompuje cisnienie do ukladu chlodzacego i przewody nie daja rady.



uszczelka pod glowica ma okolo 2kkm.


Cytat:
2004-12-14 12:13:02, Rar pisze:
Witam Ja proponuje od termostatu wzrastająca temperatura to wzrost ciśnienia w układzie( pękające przewody), jeśli to nie pomorze to wyjąć chłodnicę i sprawdzić czy nie jest zamulona



ile kosztuje termostat i gdzie sieznajduje?

Cytat:
2004-12-14 08:16:01, PUNIU pisze:
na poczatek to proponuje wymiecic czujnik wlaczajacy wiatrak chlodnicy a druga sprawa to proponuje wyjac chlodnice i ja obejrzec u mnie obudowa wiatraka przetarla kanaliki w chlodnicy i woda uciekala - poxipol zalatal problem do momentu gdy miejsce polaczenia plastiku z aluminium nie zaczelo cieknac - wtedy wymienilem chlodnice



o widzisz to popatrze jak bede mial chwile.


Cytat:
2004-12-14 22:43:14, liked pisze:
mi tez chlodnica ciekla w sobote. naprawilem ja. jesli cieknie na laczeniu plastiku i alu, poodginaj blaszki i rozbierz ja. tam jest uszczelka. daj silikonu zaloz uszczelke i pozaginaj blaszki. bedzie dobrze. pozdr.



musze to oblukac dokladnie. pomiedzy blaszkami jak cieknie rozumiem moge uszczelniac z zewnatrz. Rozumiem, ze takie grzanie normalne nie jest tak?
  
 
te blaszki sie odgina i sie sciaga plastikowy bok chlodnicy.
pozdr.
  
 
Cytat:
2004-12-15 07:03:47, liked pisze:
te blaszki sie odgina i sie sciaga plastikowy bok chlodnicy. pozdr.




Hmm musze to oblukac bo mi sie to inaczej wydaje.
nieszczelnosc jest od frontu chlodnicy (jakby kamien w nia jakis uderzyl czy cos) jakos sobie nie wyobrazam wyjecia tych blaszek z przodu. No nic bede mial chwilke dzisiaj to oblukam zaraz.
  
 
Przerabiałem to w sierpniu po przyprowadzeniu essiego 1,6 16V od sąsiadów miałem identyczne objawy tylko poszła jeszcze pompa wodna. Ciśnienie na początku rozwaliło przewód od wody, a nastepnie pompe.Samochód przed zakupem stał około 6 miesiecy.
Skończyło się planowaniem głowicy a przy okazji zaworki dostały uszczelniacze.
Może to nie miła wiadomość dla ciebie.
  
 
Cytat:
2004-12-15 20:54:26, woj111 pisze:
Przerabiałem to w sierpniu po przyprowadzeniu essiego 1,6 16V od sąsiadów miałem identyczne objawy tylko poszła jeszcze pompa wodna. Ciśnienie na początku rozwaliło przewód od wody, a nastepnie pompe.Samochód przed zakupem stał około 6 miesiecy. Skończyło się planowaniem głowicy a przy okazji zaworki dostały uszczelniacze. Może to nie miła wiadomość dla ciebie.



okolo 2 000 km temu byl wymieniany rozrzad i pompa wody. Byla planowana glowica i wymieniana uszczelka. wycieki widac wyraznie z przodu (takie zielone wilgotne plamy). ?
  
 
Cytat:
Byla planowana glowica i wymieniana uszczelka. wycieki widac wyraznie z przodu


jesli masz zacieki na laczeniu glowicy i bloku a napewno nie cieknie ci z zadnego weza, to niestety masz za slabo dokrecona glowice i wypycha ci wode. sprawdz czy oleju ci nie przybywa bo to wazne. i jeszcze jedno. jesli woda sie dostaje na cylindry, moga one miec nalot rdzy po postoju np na noc. po kilku takich nalotach jak pierscienie je zgarna, silnik jest do remontu. lepiej zrob to od razu.
pozdr.


[ wiadomość edytowana przez: liked dnia 2004-12-15 23:37:14 ]
  
 
Cytat:
2004-12-15 23:35:52, liked pisze:
jesli masz zacieki na laczeniu glowicy i bloku a napewno nie cieknie ci z zadnego weza, to niestety masz za slabo dokrecona glowice i wypycha ci wode. sprawdz czy oleju ci nie przybywa bo to wazne. i jeszcze jedno. jesli woda sie dostaje na cylindry, moga one miec nalot rdzy po postoju np na noc. po kilku takich nalotach jak pierscienie je zgarna, silnik jest do remontu. lepiej zrob to od razu. pozdr. [ wiadomość edytowana przez: liked dnia 2004-12-15 23:37:14 ]



Nie mam zaciekow.

Najzwyczajniej w swiecie popekaly mi oba weze (na styku opaski metalowej wzdluz niej). jak to poprawilem to okazalo sie, ze lekko mi cieknie z przodu chlodnicy (po kilku dniach widac ubytek plynu)
Ech juz mi stracha robisz.. ;(