MotoNews.pl
  

[126] wakuometr

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy moze mi ktos z was powiedziec jak dziala wakuometr, tzn jak trzeba z tym jezdzic i jak patrzec na te skale o co ogolnie loto
mam takie ustrojstwo jak podlaczylem to kompletnie zglupialem :>
  
 
dziala na zasadzie podcisnienia w kolktorze ssacym za przpustnica. jezdzisz w ten sposob zeby wskazowka pokazywala zielone pole ojciec mial kiedys takie cos w samarze a ja mialem i sprzedalem do malucha.
  
 
wakumetr słuzy do zmniejszenia zurzycia paliwa i jest wpiety za gażnikiem, a własciwie za przepustnicą..
jak silniczek pracuje to wytwarza podciśnienie (chce zaciągnąc mieszankę do cylindrów) jak przepustnica jest zamknięta to panuje tam duze podcisnienie i waku sie wychyla maxymalnie...
otwierasz powoli przepustnice i waku sie wychyla delikatnie,
jak depniesz to podcisnienei spada momentalnie i waku wychyla się mocno...
zasada jazdy jest taka:
ogólnie jeździć tak zeby wskazówka była na zielonym, ale czasem trzeba pojeżdzić nieekonomicznie, czyli
- jedziesz i chcesz przyśpieszyć, wiec wciskasz ostro gaz, auto idzie do przodu, wiec popuszczasz trochę gaz az waku wejdzie na zielone pole ale auto będzie jechać w sposób zadowalający...
tak naprawdę to on nic nie daje, bo to zależy od tego jaką masz ciężka nogę...
ale mozesz się nauczyc przy waku, łagodnego wciskania pedału gazu, to pozwoli jeździć ekonomicznie a zaraz doś zwawo...
  
 
Na podstawie pomiarów podciśnienia można wiele niedomagań silnika wykryć:
-nieszczelność w ukł. dolotowym,
-nieszczelność uszczelki głowicy,
-nieszczelność tłoka w cylindrze,
-nieszczelność zaworów,
-zuzycie prowadnic zaworów dolotowych,
-zawieszanie się zaworu
-niewłaściwe ustawienia rozrządu
-stały brak zapłony w jednym cylindrze
-okresowy brak zapłonu w poszczegolnych cylindach
-niewlaściwy zapłon
-zła regulację najmniejszej prędkości obrotowej biegu jałowego i średniej prędkości obrotowej silnika
-złą regulację pompy przyśpieszającej
-niedrożność wydechu
...
  
 
Cytat:
2004-12-17 10:20:12, Sajmon pisze:
Na podstawie pomiarów podciśnienia można wiele niedomagań silnika wykryć: -nieszczelność w ukł. dolotowym, -nieszczelność uszczelki głowicy, -nieszczelność tłoka w cylindrze, -nieszczelność zaworów, -zuzycie prowadnic zaworów dolotowych, -zawieszanie się zaworu -niewłaściwe ustawienia rozrządu -stały brak zapłony w jednym cylindrze -okresowy brak zapłonu w poszczegolnych cylindach -niewlaściwy zapłon -zła regulację najmniejszej prędkości obrotowej biegu jałowego i średniej prędkości obrotowej silnika -złą regulację pompy przyśpieszającej -niedrożność wydechu ...


chylę czoła, widać ze mam do czynienia z fachowcem, tylko mam nadzieje ze nie bedziesz tego mierzył wakumetrem... bo mozna by było wyciągnąć taki wniosek...
patrzę na wakumetr i widzę ze trzeba zrobić, szlif ustawić zaworki, a zapłon co trzeci raz nie daje ikry...
  
 
Nieeee, boo wyciągne książke!!!!
...i czytam:

(...)
"Wskazówka drga z dużą częstotliwością i dużą amplitudą; częstotliwość drgań wzrasta w miarę przyspieszenia biegu silnika.
Rodzaj usterki:
-Osłabione lub pęknięte sprężyny zaworów"

"Wskarówka ustawia się w zakresie 10-50kPa, przy czym wykonuje małe wahania
Rodzaj usterki:
-zbyt późny zapłon
-zużyte pierścienie tłokowe
-zużyta gładź cylindrów
zużyte przylgnie zaworów i prowadnice
uszkodzona uszczelka rury dolotowej"
(...)

Bez ironii prosze! Wakuometr nie jest wynalazkiem które powie dokładnie w jakim stanie jest silnik... ale może naprowadzić, gdzie szukać usterki
  
 
Tak jak wnowoczesnych silnikach wtryskowych podlaczasz kompa to w gazniorach starych waku i efekt ten sam
  
 


Może powiem tak... wakuometr jest/był stosowany w badaniach silnika... ten co macie w aucie służy raczej jakos economizer... a dokładniejsze wacu mogą coś powiedzieć więcej...

Dobra... nie bede was przekonywac, ale nawet w szkole kolo miał taki pomiar na pracowi
  
 
nie było ironi w moim poscie tylko chciałem zwrócic uwagę na dokłądnośc tego wakumetra który jest montowany w autka...
nie twierdze ze na podstawie ciśnienia w dolocie nie mozna wnioskowac o kondycji silnika, wręcz przeciwnie...
ale urzadzenie ktorym bedzie mierzonemusi być dokładniejsze...
to co masz w aucie to tylko zgrubny wskaźnik... z niego to sobhie mozemy wyczytac tylko orientacyją wartość a jaki jest rzeczywisty przepływ??
wiec kolejny raz mówię ze jesteś fachowcem, znasz się na rzeczy i bardzo precyzyjnie odpowiedziłeś na post, nie dodałeś tylko ze to co się montuje w autach nie pozwoli na taką precyzyjną diagnostykę...
jesli sie mylę poprawcie...

  
 
pochwal sie na forum tym cacuszkiem (ogladalem zdiecia)jak dla mnie ideal zajebisty zestaw stworzysz z obrotkiem meli
  
 
no dobra jak chcecie to fotki sa tu...
..:: klik ::..
  
 
Maskekk, sFiatowiec.... tego kolesie też możecie wyśmiać, bo pisze "podobne bzdury" do moich

Waku

Widocznie waku do czegoś jednak jest... mowiłem, ze było w diagnostyce używane...
  
 
mam tylko jedno pytanie, czy Ty używałbyś do diagnostyki silnika wakumetra seryjnie produkowanego ??
czy przchylasz się jednak do mojej opini ze jest zbyt mało dokładny...

a kto sie z ciebie wyśmiewa?? przedstawiłem tylko swoją opinię...
PZDR...