MotoNews.pl
1 [126p] (tuning mechaniczny) - zawory ssące (74702/0)
  

[126p] (tuning mechaniczny) - zawory ssące

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam takie pytanko bonie moge nic wiarygodnego znaleźć, na temat zaworów ssących.
z cc700 sa troszke małe, potrzebuje coś większego by zbudować naprawdy mocny silnik na bazie 650, myśle naz zaworami ssącymi o średnicy grzybka 41 mm ( seryjnie 32, z groszami), tylko czy on wejdzie bezkolizyjnie z zaworem wydechowym?
zmiana zaworu wydechowego raczej nie wchodzi w gre na większy.
czy ktos coś wie na temat zastosowania w znanych maluszkach największych zastosowanych zaworow ssących?
Myśle też nad zaworem wydechowym mniejszym, z cc700.......
zapraszam do dyskusji
  
 
z tego co ja sie orientuje to max wynosi 36,5mm ale nie wiem od czego to jest :/ ktos mial taka glowice oparta na pandzie nie wiem czy nie Garii osobiscie nie polecalbym zmniejszania srednicy wydechu bo w koncu spaliny tez musza jakos w miare szybko wylatywac i chyba jest jakis stos procentowy zaworu ssacego do wydechowego.
  
 
Aby weszły musiałbyś prowadnice mimośrodowo zrobić, ale czy takie wielkie zawory wejdą w komorę spalania.
  
 
po co zakladac zawory ssace o takiej srednicy skoro kanal dolotowy w glowicy ma srednice 30mm srednica gardzieli 23mm bez sensy a najwieksze zawory jakie byly to chyba zawory z lady 1500 ale nie wiem jaka one maja srednice
  
 
POjedz do warsztatu co zmieniaja zawory i oni ci dorobi zawor odpowiedni badz dobiora z tego co pamietam z mojej glowicy to wiele wiekszego sie nei da wsadzic niz 35mm bo juz miejsca na ghniazdo braknie. w seryjnej glowicy miedzy gniazdami masz 3mm wolnego miejsca p[rzed chwila mierzylem.
EDIT
tez slyszalem ze jest jakas zaleznosc wielkosciowo miedzy ssacymi a wydechowymii podobno wlasnie ssace 35mm sa dobre do seryjnych wydechowych/

[ wiadomość edytowana przez: maskekk dnia 2004-12-18 12:50:28 ]
  
 
Po co dwać wieksze zawory ssące niż CC700, jak na moje całkowicie wystarczą, a przy większych to już strasznie wąsko jest niędzy zaworkami wydech/ssanie. CC700 styknie do mocnej 650-tki na pewno.
  
 
Podzielam zdanie kolegi Parnela ,zakladanie zaworow o takiej srednicy do seryjnej glowicy nie ma sensu ,bo nawet kanalow dolotowych sie tak nie poszerzy
  
 
Tak jak koledzy pisza, zawory jest sens powiekszac tylko do rozmiaru przy ktorym
1. da sie odpowiednio powiekszyc kanal (nie wiem jaki jest optymalny wspolczynnik tych dwoch srednic ale wiem ze taki jest i wiekszy zawor nic nie daje albo nawet pogarsza osiagi)
2. masa zaworu nie jest za duza dla istniejacego rozrzadu. Po prostu chodzi o to zeby na wysokich obrotach sprezyny i popychacze nadazaly z przesuwaniem zaworu.
3. gniazda zaworow mieszcza sie w komorze spalania

silnik 1300 SOHC ma cylindry o identycznej pojemnosci jak 650 ale tlok ma az 86 mm. I nawet pomimo ze jest wiecej miejsca w komorze spalania zawory 40 mm juz jest ciezko osadzic w odpowiednich gniazdach a kanalow tez sie nie da dostatecznie powiekszyc. Wiec w kaszlu pewnie 35-36 mm to juz (rozsadne) maximum. 36 mm maja zawory z zastavy 1,1 - trzonek 8 mm.
  
 
wiec do artiego
zawory od 700 nie sa wcale za małe
gdyz ich srednica wynosi 35 mm. i juz one nie beda pracowały bez kolizyjniez zaworami wydechowymi jezeliich wczesniej nie obrobimy. pamietajmy ze na napełnienie cylndra nie maja wpływu srednice zewnetrzne zaworu, tylko pole przekroju przepływu rzeczywistego prez sczeline miedzy gniazdem zaworowym a zaworem. nie sa to teoretyczne tam takei moje wywody tyko sprawdzona rzeczywistosc
sam mam w swoim takie zamontowane i ssacy zabudowany z 700 do seryjnej głowicy bez zmiany jego srednicy zewnetrznej nachodził na droge rzutu zaworu seryjnego wydechowego. moge tylko podpowiedziec ze zmieniajac srednice zaworu od 700 nie zmiejszyłem pola przepływu na gniezdzie ssacym
oczywiscie kanał wraz z gniazdem został powiekszony do granic zdrowego rozsadku,. scianka gniazda teraz ma 1.25 mm grubosci
tyle wyszło z obliczen
oczywiscie zostawiłem zapas jakies 10% który jest stanowczo za mały jak na konstrukcje
ale całosc działa drugi rok bez zarzutu.
na koniec moich krótkich wywodów
"panowie na oko to sie nawet tak na prawde komara nie modyfikuje, tak wiec minimum wiedzy potrzebnej do tego typu prac, kalkulator i no chyba e ktos dysponuje programami które mozna podpiac do pracy np cosmos w którym mozna modelowac przepływy,i do dzieła bo to jest naprawde ciekawy temat
sredni maluch ma jakies 65 % wsp. napełnienia takze jest pole do popisu
mam swój wypracowany przepis na 22KW w maluchu bez nadmiernego sprezenia silnika
i staczania koła
to zostało zmierzone przez nasza grupe ze studiów, takze kierujcuie sie rozsadkiem a nie przemysleniami ludzi co tuning silnika znaja tylko z czasopism typu gt lub auto tuning itp. Oczywiscie mozna stworzyc silniejszy motor
ale po co moje pala przy stałęj predkosci o koło 90 100 km/h jakies 4,5 litra wiem ze to wydaje sie nei realne ale na tym polega tuning, na powiekrzeniu sprawnosci silnika a nie na pseudo efekcie zadowolenia klienta, który tylko konczy sie w sumie wiekszym zapotrzebowaniem silnika na paliwo, bo w stanach ustalonych silnik po tego typu operacjach powinien palic mniej. jak by miał ktos pyatnia na dany temat to prosze o info na; pikus-79@tlen.pl
acha jescze krótka wzmianka o predkosci max. to ze wam wskazuje 130 na budizku w seryjnym maluchu toznaczy tylko ze w rzeczywistosci przejezdzacie mneij bo wam po porstu licznik oszyukuje gdzyz siła nap. przy mocy 24 KM(tutaj trzeba dodac ze naprawde neiliczne 126p wyjezdzały za bram fabryki z taka moca bop srednio oscylowała w przedziale 21- 23KM) KONCZY SIE WAM FAKTYCZNIE NA 108 KM/H no to juz jest czysta matematyka na poziomie szkoły sredniej no i oczywiscie wzorki wyniesione jescze z technikum, wiec takei gadki moznefektywnie gasic
tylko trzeba wiedziec czym to argumentowac
, a głupi niech zyja w dalszym przekonaniu o niemiłosiernej mocy swojego bolidu eh he eh smiejmy sie znich bo niewiedza co muwia
pozdrawiam
skromny praktyk


  
 
Bardzo trafnie to ujoles a gadki ze seryjny kaszel zamyka szafe sa smieszne i tyle. nie jeden bardzo porobiony ma z tym problem.
  
 
Cytat:
akze kierujcuie sie rozsadkiem a nie przemysleniami ludzi co tuning silnika znaja tylko z czasopism typu gt lub auto tuning itp.




Kiedy tu większość takich speców
  
 
no dzięki za wywody.

ja w swoim mam zawory z cc700 powiększone kanały oraz dorabiane większe gniazda ale widze że jeszcze jest miejsce aby zawor zcc700 i gniazdo nieco dać większy.
  
 
Zaworek 41mm napewno nie wejdzie. Sam śmigam na głowicy z zaworem o średnicy grzybka 36,5mm, natomiast Armata z zaworem o średnicy 38mm. Wiem ile tam było miejsca a raczej nie było. Naprawde w przypadku Armatowego zaworu otwór na gniazdo dolotowe był wyfrezowany częściowo w gnieździe weydechowym. Naprawde potrzebny byłby magik by poskłądać taką głowicę....

P.S. Danio jak sobie wyobrarzasz minośrodowo umieszczony zawór w kanale?? Przecież nie zrobisz jajowatego grzybka który będzie zamykał całe światło dolotu. Będziesz szlifował i napawał ścianki głowicy?? Co z klawiaturą??
  
 
mimo srodowo sie chyba nie da bo zawor sie obraca w czasie poracy tak wyczytalem kiedys na necie.
  
 
hehehe mimośrodowo, dobre !
  
 
no mimosrodowo, danio ma 15 lat i buduje tuningowane silniki od 30 lat i podwazacie jego autorytet. chlopaki jak mozecie...
  
 

Zoltar eleganckie podsumowanie
  
 
Dajcie chłopakowi spokój . To, że się nie zna to nie znaczy, że się nie ma szans nauczyć. Zoltar?? Ty urodziłeś się taki genialny?? Uważaj by geniuszu na starość nie zabrakło!!


  
 
nikt nie mowi ze jestem genialny ani ja tak sam nie sadze, ale wypowiedzi niektorych naprawde wolaja o pomste do nieba. lepiej nic nie pisac niz pisac takie totalne bzdury.
  
 
Chodziło mi o to że aby wielki zawór osadzić w głowicy trzeba od nowa wytoczyć prowadnicę zaworową a otwór w niej przesunąć wtedy zawór przesunie się bliżej ścianki komory spalania i można osadzić dosyć wielkie zawory.