MotoNews.pl
  

Ktora Lada jest mniej awaryjna Lada Samara Czy Lada 2107

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie. Jestem na kupnie samochodu Lady i nie wiem na ktury sie zdecydowac.

Mysle o Lada samara 1,1 lub 1,3 na Gaz(co myslicie o tych silnikach). Ma byc oszczedny. Albo Lada 2107 1,3 na gaz


Ktore auto jest lebsze. Bo Na Ladach nie znam sie wogule.
Prsze o opinie.

Do ktorej Lady sa tansze czesci i bardziej dostepne

[ wiadomość edytowana przez: huhu dnia 2004-12-19 16:26:15 ]
  
 
Czesc !
Przede wszystkim jak kupisz Ładę to nie zapomnij zapisac sie do klubu
Jak chodzi o awaryjnosc to wszystko zalezy od eksploatacji - obydwa modele sa dosc wytrzymale i jak na swoje mozliwosci stosunkowo malo awaryjne, wiec dobrze wybrales, decydujac sie na Łade
Czesci tansze sa do klasykow czyli modeli 2101-2107, sporo z nich pasuje tez od PF 125p. Ceny mozesz sobie sprawdzic na stronce hurtowni Skorpion.
Niemniej osiagi nieco lepsze sa w Samarach, chociaz dobrze zachowanemu klasykowi tez nic nie brakuje.
Ekonomia - trudno powiedziec, ktora jest bardziej ekonomiczna. Poszukaj na forum jest sporo na ten temat (skorzystaj z wyszukiwarki), w kazdym razie nie wiem czy w przypadku Samary nie lepiej szukac slinika 1,5 - z obserwacji klubowiczow wynika, ze wcale nie spala duzo wiecej niz 1,3, a na pewno dynamika lepsza.
Co jeszcze ? Acha Samara ma przedni naped, klasyk na tyl - musisz rozwazyc, ktory bardziej Ci odpowiada.
To tyle ode mnie, mam nadzieje, ze cos pomoglem i ze jeszcze inni klubowicze rozjasnia koledze sprawe.
Pozdrawiam i zycze owocnych poszukiwan !

[ wiadomość edytowana przez: misiekns dnia 2004-12-19 17:17:49 ]

[ wiadomość edytowana przez: misiekns dnia 2004-12-19 17:18:35 ]
  
 
Klasyki napewno są fajne i mało awaryjne. ale samarka jest nowocześniejszą konstrukcją więc powinna przysporzyć mniej kłopotów w trakcie eksploatacji.
  
 
Cytat:
2004-12-19 17:16:51, misiekns pisze:
Ceny mozesz sobie sprawdzic na stronce hurtowni Skorpion.



hej czy wam tez nie wyswietlają sie ceny w ofercie????

A co porównań samary z 2107...to było tego mnóstwo na forum, wystarczy wpisać w wyszukiwarke zapytanie

Ja zawsze bede za tym ze 2107 jest lepsza, ładniejsza, mniej awaryjna itd. bo taką posiadam , żadne argumenty mnie nie przekonają......
Gdybym miał samare pisałbym odwrotnie

pzdr
  
 
Co do awaryjnosci to mysle ze na podobnym poziomie.Moim zdaniem samarki szybciej koroduja.(sa pewnie wyjatki).Czesci sa tansze do klasykow a zuzycie paliwa powinno byc mniejsze w samarkach (moja co prawda jest wyjatkiem ;]) Osiagi lepsze w samarach.Mam porownanie 2107 1,5 i samarki 1,5 i przyspieszenia sa sporo lepsze w samarze.Generalnie polecam obydwa modele ale co do samarki to model gaznikowy bo u mnie z wtryskiem mam chwilowo same problemy a elektronika do najtanszych nie nalezy .Pozdrawiam
  
 
Ceny w Skorpionie tez mi sie nie wyswietlaja, ale sprzedaz dalej prowadza. Dzwonilem ostatnio i nie robili problemow.
  
 
Cytat:
hej czy wam tez nie wyswietlają sie ceny w ofercie????


O rzeczywiscie Wszedzie 0.00 zł - moze jakas promocja i rozdaja czesci na swieta ?
  
 
Nie kupuj Samary 1100
Okropnie mułowaty silnik jak na mase samochodu
Jeśli Samara to 1500 5 biegowa rocznik min 1990-92 najlepiej zagazowana
To moje zdanie w tym temacie




pzdr
CHIO
  
 
Rzeczywiście 1.1 to za słaby motor na ten samochód ale 1.3 - to już inna bajka, autko jest zrywne, stosunkowo mało pali tylko ta skrzynia 4-biegowa , w mieście OK ale poza brakuje tego piątego biegu
  
 
Polecam Samarke oczywiscie ) Choc zastanawiam sie czy nie zrobilbym tak jak to pisal juz wczesniej Zax..

Jesli chodzi o awaryjnosc to w ciagu roku jak jezdze juz samarka zrobila mi kuku tylko 2 razy (za pierwszym pekl palec rozdzielacza, a za drugim opisywane juz wczesniej problemy z elektryka) a tak to istna rewelacja.. Jak na 12 letnie autko pali za dotknieciem (jak jest nagrzana), zimna tez zapala bez problemu..

Huey: ja mam 1,3 i 5 biegow..

Coz wiecej.. Kupuj i wstepuj w nasze szeregi


[ wiadomość edytowana przez: humel dnia 2004-12-19 21:37:43 ]
  
 
Cytat:
2004-12-19 21:31:44, humel pisze:
Huey: ja mam 1,3 i 5 biegow..



Albo poprzedni właściciel zmienił skrzynię na "5" i nic ci nie powiedział jak ją kupowałeś albo od 1992 roku zaczęto montować wreszcie je montować seryjnie w 1.3, ja dotychczas nie spotkałem się ze skrzynią 5-bieg. w samarach 1.3
  
 
Czyli bede wiedzial ze w 1,1 to sie nawet nie pakowac
  
 
Koledzy nie wspominaja, a samarka ma calkiem niezly bagaznik Po rozlozeniu foteli tylnych jest lepiej niz duzo przestrzeni
  
 
Samarka wewnątrz ma dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów, jest monstrualnie szeroka! Moja samarka jest z 89r. i całkiem dobrze się trzyma. Nie jeden już się zdziwił, co ona potrafi! Fakt brak 5-ki na trasie jest upierdliwy, ale do przeżycia
  
 
Cytat:
2004-12-19 22:56:23, dcnt pisze:
Koledzy nie wspominaja, a samarka ma calkiem niezly bagaznik Po rozlozeniu foteli tylnych jest lepiej niz duzo przestrzeni


no tak - racja... skladane siedzenia (nie iwem czy wszystkie je maja) to w przypadku samary koniecznosc, jesli chcialoby sie przezwiezc np. narty bo niestety zapomniano o otworze na dluzsze przedmioty..

Mimo wszystko co tu napiszemy awaryjnosc autka ktore kupisz bedzie zalezala od tego jak bylo ono uzytkowane, przez kogo, czy bylo porzadnie naprawiane, itd...

Osobiscie stawiam na samarke
  
 
Mój tato zanim kupil Lade wziął flaszkę pod pachę i pojechał do serwisu Łady. Flaszkę wręczył i zapytał faceta które Łady są lepsze: 2107 czy Samary. Facet powiedział, że nie może wprost odpowiedzieć, no bo on tu pracuje i nie może robic antyreklamy, ale może zaprowadzić mojego tatę na plac tegoż serwisu. No więc poszli na ten plac a tam same Samary. No to ojciec pyta czy oni tu również sprzedają samochody, no bo widzi nówki Samary poustawiane na placu i ani jednej 2107. Facet na to, że oni tu niczym nie handlują, nic nie sprzedają tylko naprawiają.

Tyle historii. Ja osobiście mogę się wypowiedzieć że 2107 jest rewelacyja. Samary nie miałem.
  
 
Witam
Kamil, to grzechy młodości Samary, pierwsze serie miały problem z modułem zapłonowym, potem kiedy bład wyeliminowano , były naprawde bezawaryjnymi autami.
Mimo iz wolę klasyki, trzeba przyznać jedno: lepszy (zębatkowy) układ kierowniczy i prostsze zawieszenie (Mc Pherson), przynajmniej teoretycznie powinno być trwalsze chocby ze wzgledu na mniejszą ilośc przegubów (sforzni i końcówek kierowniczych)
Jak dla mnie jednak kryterium wyboru Łądy przy zakupie, pomijając przedni czy tylni napęd byłby stan karoserii, czy nie jest po wypadku lub skorodowana, cała reszta jest w miarę tania do remontu
  
 
Niestety nie mogę nic powiedzieć nz temat samarki,ale jako długoletni użytkownik 2107(bo w rodzinie od 1989) muszę obiektywnie stwierdzić,że właściwie użytkowana siódemka jest autem w 100% bezawaryjnym.Mój egzemplarz nie zawiódł nigdy sam z siebie i się nie zepsuł.Jak do tej pory stanął tylko 2 razy na trasie,przy czym dziwnym zbiegiem okoliczności obie awarie następowały zawsze po wizytach u mechaników.A miałem i taki przypadek,że przez pewien czas jeździła na trzech cylindrach,ale jeździła i to całkiem sprawnie(do 110km/h)
  
 
W Ladach awaryjnosc wydaje mi sie jesty zwiazana tylko i wylacznie z eksploatacja, czyli jak kupujesz uzywany to nie mozna zajac stanowiska ktory bedzie mniej uciazliwy bo nie wiesz jak poprzedni wlasciciel ja traktowal. Natomiast jesli sie dba o samochod wiele awarii mozna za wczasu zdiagnozowac i usunac zanim sie cos zepsuje. Co za tym idzie samochod nagle ... sam... poprostu sie nie zepsuje ( bo jak juz cos stuka i robisz na tym kolejny tysiac kilometrow no to juz sam sobie dolek kopiesz bo w koncu stanie...)
  
 
Zgadza się.Tylko,że jak człowiek odbiera auto od mechanika to myśli raczej,że on je przejrzał i naprawił,a nie zepsuł.Bo akurat w moim przypadku nic nie zapowiadało awarii