Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() telker Polonez 1.5 GLE Warszawa | 2004-12-20 10:03:42 Witam.
Pewnego razu gdy chłopaki ze stacji obsługi dokrecali mi śruby od koła - lewy przod trche za duzo uzyli siły ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Pomózcie troche ba jezdze na 3 srubkach . ![]() ![]() ![]() Pozdrawiam. |
automatic | 2004-12-20 10:43:41 zmień piastę ! na szrotach ich od groma ![]() regulacja tylko luzu łożysk. to będzie opisane jako wymiana łożysk w piaście: daj na wyszukiwarkę -to abecadeło DF-a i PN-a ![]() |
![]() rdt cinquecento nieruchome Radom | 2004-12-22 00:02:15 ja bym sprobowal przejechac gwintownikiem - nie jeden polonez policyjny tak jezdzi i jest Ok ale jak nie bedzie sie chcialo dokrecic to wymieniaj |
![]() DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-10-27 20:11:46 Ja bym to naprawil, bo koszt niewielki, a niezbyt to bezpieczne. Raz mi sie tak stalo pare miesiecy temu, cos bylo niedokrecone, przez kilka dni czulem jakby mi tyl plywal podczas nawet leciutkich skretow, jakby troche pozniej reagowal. Po kilku dniach auto zaczelo nagle myszkowac po drodze (a jezdzilem wtedy b. wolno z obawy co sie dzieje) i poczulem nagle jakies lupniecie, zatrzymalem sie delikatnie na poboczu i okazalo sie, ze kolo trzyma sie na jednej, zgietej i wpol odkreconej srubie, tamta co sie wyrwala wczesniej znalazlem kilkanascie metrow wczesniej na drodze. Teraz systematycznie co najmniej raz na miesiac sprawdzam wszystkie kola, czy dokrecone. Jesli nie stac Cie na zrobienie tego teraz, tym bardziej nie bedziesz mial kasy na remont po urwaniu kola... |
BassenMS Miłośnik FSO Warszawa-Praga Płd. | 2005-10-28 14:57:36 ![]()
|
profil-usunięty | 2005-10-28 17:24:30 BassenMS, no odpowiedzi są dwie, albo to naprawisz, albo ryzykujesz... Pamiętając problemy Vazyla nie ryzykowałbym takiej jazdy, bo tu chodzi o życie a komentarze, że zerwany gwint po przeleceniu gwintownikiem będzie trzymał koło, to ja bym między bajki wsadził.
Nie chcąc absolutnie obrazić Cię, a mając na względzie wagę tematu zacytowałbym psy : "Tutaj ****** chodzi o życie! ![]() |
BassenMS Miłośnik FSO Warszawa-Praga Płd. | 2005-10-28 18:35:57 Dzięki, Robreg, za radę - wezmę się za to w poniedziałek. Jedno tylko jeszcze pytanie: czy da się to naprawić bez wymiany półośki? |
profil-usunięty | 2005-10-28 18:40:45
wiesz, chyba raczej jednak nie, ja się z tym nie spotkałem by inaczej to naprawiano, ale ja tam g... wiem w tych tematach. [ wiadomość edytowana przez: robreg dnia 2005-10-28 19:10:13 ] |
BassenMS Miłośnik FSO Warszawa-Praga Płd. | 2005-10-28 19:15:00
Racja, ale u mnie to wygląda trochę inaczej: trzy śruby są przykręcone "na sicher", a czwarta nie daje się do końca dokręcić (obraca się - wyrobiony gwint). Czy taka sytuacja też stwarza realne zagrożenie? Co o tym sądzą klubowi eksperci? |
profil-usunięty | 2005-10-28 19:24:57
Bass.... no frajera szukasz na własne życie? Do tego fachowca nie potrzeba tylko rozsądku.... Gdyby starczyły trzy śruby to by dali trzy.... jaj sobie nie rób! [ wiadomość edytowana przez: robreg dnia 2005-10-28 19:25:15 ] [ wiadomość edytowana przez: robreg dnia 2005-10-28 19:25:28 ] |
![]() KiLeR Miłośnik FSO CC VK/E-36 318p Kozie Boby Zdrój ;) | 2005-10-28 19:33:43 W AXach (oprocz GTi), Saxo (oprocz VTSow), Tavriach... sa po 3 sruby i wystarczaja - u Ciebie tez wystarcza, nie ma co robic paniki. ![]() Ze wzgledow bezpieczenstwa dopisze tylko, ze powyzsza moja wypowiedz byla zartem ![]() |
BassenMS Miłośnik FSO Warszawa-Praga Płd. | 2005-10-28 19:37:02
No właśnie chodziło mi o te tavrie ![]() No to zabieram się za wymianę... |
profil-usunięty | 2005-10-28 19:56:08
choć Kiler to zdejmiemy Ci 8 z tych 20 śrub co Ci kółka trzymają w beemsi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() nadmienić trzeba że Likierkowi w Beemsi byłoby o wiele bezpieczniej, bo ma on korzystniejszy rozkład śrub do takich operacji... |
![]() KiLeR Miłośnik FSO CC VK/E-36 318p Kozie Boby Zdrój ;) | 2005-10-28 20:01:56 Patrzac logicznie na teoretyczny rozklad sil, to powinno byc lepiej przejsc 5 -> 3, niz 4 ->3.
[ wiadomość edytowana przez: KiLeR dnia 2005-10-28 20:02:17 ] |
profil-usunięty | 2005-10-28 20:12:42
no tia, ale zależy które się wykręci :/ |
![]() KiLeR Miłośnik FSO CC VK/E-36 318p Kozie Boby Zdrój ;) | 2005-10-28 20:13:51 Probowalem zrobic schemat rysunkowy w formacie txt, ale forum kasuje zbedne spacje ![]() |
profil-usunięty | 2005-10-28 20:18:29 wiem o czym piszesz...
numerując je po kolei w pieciosrubowej feldze można byloby wykręcić numer 1 i 3 i to powinno byc lepsze rozlozenie sil niz w trojsrubowym fiacie. ale i tak - TAKIE USZKODZENIA TRZEBA JAK NAJSZYBCIEJ NAPRAWIAĆ WYMIENIAJĄC USZKODZE ELEMENTY!!! Koniec rozmyślań... |