MotoNews.pl
  

Szpera

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Jestem tu nowy! W zeszłym tygodniu przywiozłem sobie (Omke 98 rok 3.0 Kombi )od sąsiadów!
Mam pytanie! W jakich Omegach montowano szpere i ile kosztuje most z takim wynalazkiem?
  
 
Witam

mosty ze szperą montowano w niektórych omegach A i w omegach B ale tylko z silnikami 2,5 TD
Twoja omega ma kontrolę trakcji (TC) i chyba dlatego nie stosuje się tu dyfru z blokadą mech. różnicowego.

ceny używanych mostów do omegi A i B w stanie zadowalającym to około ~1000 zł
  
 
Gdzies w jakiś materiałach widziałem także wzmiankę że do (niektórych?) mv6 montowali most ze szperą. Ale nie upieram się że to prawda.
Też mnie to ciekawi...
  
 
Cytat:
2004-12-21 14:09:23, freezer pisze:
Gdzies w jakiś materiałach widziałem także wzmiankę że do (niektórych?) mv6 montowali most ze szperą. Ale nie upieram się że to prawda. Też mnie to ciekawi...



może coś dłubano w początkowym okresie produkcji ~94 ale na pewno nie póżniej
  
 
Omega A Caravan 91r mam blokadę mechanizmu ze świeżo zmienionym olejem,sprawdza się na śliskich łukach,zakrętach i nie tylko.
  
 
Cytat:
2004-12-21 15:45:51, haszku pisze:
Omega A Caravan 91r mam blokadę mechanizmu ze świeżo zmienionym olejem,sprawdza się na śliskich łukach,zakrętach i nie tylko.


opisz proszę jak zachowuje się szpera na zakretach, śliskich łukach?? (szybka jazda, czy może ruszanie) może skuszę się na taki wynalazek?
  
 
Cześć
Ja też chętnie przeczytam jak to działa bo mam 2.5 td i nie zauważam żadnej różnicy w pokonywaniu śliskich zakrętów itd.
Dodam że jeżdżę tylnymi napędami od początku mojej kariery jako kierowcy (13 lat) i dotychczas żadne moje auto nie miało szpery.Jak to cuś poznać?
  
 
a nie czasami w wersji Sport???

mój kumpel ma MV6 w specyfikacji sport (98 chyba) i upiera się że ma szperę, oprócz tego że utwardzone i obniżone zawieszenie, zmodyfikowane hamule, dokładko progów i szyby takie quasi lustrzanki (oryginalne) (+skryznia man.)

w każdym bądź razie on upiera się że ma szperę....ktoś to może zweryfikować?
  
 
Szpera to podstawa do Konkretnej jazdy!
Nie oglądaliscie nigdy dryfu?
Przednia jazda!
Co daje szpera!? Już mówię!
+ ruszanie z miejsca na śliskiej drodze 100% lepiej, bo ciągną dwa koła i nie ma takiej sytuacji ze jedno koło mieli w miejscu i stoimy!
+ bez szpery nie da się zrobić bączka! ( Da się, ale to nie jest to!) Pewnego razu na parkingu przed Auchanem pan S klasą w skórze + łysy kręcił bączka, a raczej U w obie strony! Podjechałem moim świętej pamięci Fordem Mustangiem 5.0 + Szpera i pokazałem mu jak się kręci bączki kręciłem się tak długo aż mi się w głowie zakręciło! A najciekawsze jest to, że do kręcenia się w miejscu wcale nie trzeba jechać! Wystarczy skręcić koła i dodać gazu!
+ Ze skrzyżowania na śliskiej nawierzchni prawie zawsze wychodzi się bokiem!
+ - Wymaga dużego skupienia nad prowadzeniem i nie wybacza błędów!
- jazda po łukach! Czasami lubi dupę zarzucić
- jak ktoś nie ma wprawy w jeździe z takim czymś to najlepiej niech poćwiczy na placu! Bo może być przykra niespodzianka!
- zdarza się, że jak jest ślisko to nie chce skręcić!
Ogólnie widzę więcej plusów niż minusów! W zimę na pewno więcej razy pomoże niż przeszkodzi!
  
 
A i jeszcze jedno! Czy most od 2.5 TD pasuje do 3.0?
Czy most od Omki A pasuje do B, a jeżeli tak to od jakiej?!
Oczywiście wszystko z blokadą!
  
 
Cytat:
2004-12-22 12:11:01, gh pisze:
A i jeszcze jedno! Czy most od 2.5 TD pasuje do 3.0? Czy most od Omki A pasuje do B, a jeżeli tak to od jakiej?! Oczywiście wszystko z blokadą!



omega A i omega B to różne mosty
  
 
Jak sprawdzić czy jest szpera?!
Niekoniecznie na śliskiej nawierzchni,a nawet lepiej gdy test będzie wykonywany na suchym asfalcie:
-Odpalamy bestie;
-wciskamy sprzęgło;
-wrzucamy jedynke;
-dajemy gazu tak około 4000-4500 Obr/min;
-puszczamy gwałtownie sprzęgło i naciskamy ta samą nogą delikatnie hamulec cały czas trzymając gaz ( hamulec musi być wciśnięty delikatnie po to azeby pompa zadziałała tylko na przód);
-trzymamy chwilke na gazie az pojawi się siwy obłok ;
-wysiadamy z Omy i patrzymy czy zostawiła 2 równe ślady na asfalcie (jeśli tak to możemy być szczęśliwi bo mamy SZPERE,jeżeli nie to mamy najzwyklejszw świecie różnicowy)
To mówie wam ja [cyt:"gumokopciarz"] - hehe



[ wiadomość edytowana przez: SEBA-OMEGA dnia 2004-12-22 22:09:24 ]
  
 
Ew. na podnośnik, obydwa koła w górze i kręcisz jednym. Jeśli drugie kręci się w przeciwną stronę to szpery brak. (pierwsza rzecz jaką zrobiłem będąc z obecną omegą na podnośniku )
  
 
Cytat:
2004-12-22 16:42:18, zork pisze:
Ew. na podnośnik, obydwa koła w górze i kręcisz jednym. Jeśli drugie kręci się w przeciwną stronę to szpery brak. (pierwsza rzecz jaką zrobiłem będąc z obecną omegą na podnośniku )


... blokada w omedze to 45% a nie 100% i ta metoda to raczej psu na budę...
  
 
az 45%?
w bmw m3 e36 jest 25%, i jest to raczej ztandardowe "spięcie", no i w ten sposób "kazano mi" sprawdzić obecność blokady...
  
 
Ja się dowiedziałem ze mam szperę w wielkiej panice ze mi róznicowy poleciał.
Otóz wjechałem przodem w zaspę sniegu i nie mogłem wyjechac ,na 1-dynce silnik na wolnych wogule nie zwalniał wiec zostawiłem na biegu i wysiadłem .Chciałem pod koło które się kręci podłozyc duwanik a tu zobaczyłem ze obydwa się krecą.Po konsultacji z mechaniorem cisnienie mi opadło.
Jazda ze szperą jest w zimę bardzo atrakcyjna, pod wielką górę nie posypaną piaskiem w czeskich karkonoszach podjechałem tylko ja i Łada Niva 4x4 dopierao jak zjeżdzałem zobaczyłem jakie inni maja problemy .
Minusy też są , powyzej 60km/h przy jezdzie na wprost po sniegu zaczyna autem tył na boki ciągnąc.
nigdy wczesniej nie miałem tylnego napedu więc brakuje mi pewnych nawyków i jezdzi mi się dobrze lecz mój znajomy twirdzi ze nie idzie jezdzić bo auto samo kontruje poslizgi a jego odruchy sobie moze wsadzić gdzieś.
  
 
Czy ktoś wie, jaki numer lub symbol ma dyfer z blokadą? Do Omki B
  
 
Cytat:
2004-12-22 18:44:11, gh pisze:
Czy ktoś wie, jaki numer lub symbol ma dyfer z blokadą? Do Omki B



GM: 904 65 558 - przełożenie 37/10
ten nr mostu występuje w omegach:
X20XEV, X20DTH, Y22DTH i też w X30XE ale tylko jako dodatkowa opcja w wersjach specjalnych (karetka/ buda opancerzona/karawan,ale ten do ostatniej posługi )
w omedze U25TD i X25TD jest most nr GM 904 65 554 niestety też jako opcja dodatkowa ale bez uwzględnienia przeznaczenia(karetka itd.) czyli może występować w "normalnym" sedanie i caravanie.
Podobno od 2,5TD nie pasuje do 3,0, ale podobno


[ wiadomość edytowana przez: MEGA_3 dnia 2005-12-14 17:13:29 ]
  
 
Cytat:
2004-12-22 12:07:23, gh pisze:
- Ze skrzyżowania na śliskiej nawierzchni prawie zawsze wychodzi się bokiem!


Zgadza sie ale musi byc jeden warunek, musisz kopnąc gaz w połowie skrętu, jesli tego nie zrobisz to nie ma róznicy a nawet jest bezpieczniej. Czyli działanie odwrotne jak jest szpera

Cytat:
+ - Wymaga dużego skupienia nad prowadzeniem i nie wybacza błędów!



Nie wybacza za mocnego gasu, norma tylny napęd.

Cytat:
- jazda po łukach! Czasami lubi dupę zarzucić - jak ktoś nie ma wprawy w jeździe z takim czymś to najlepiej niech poćwiczy na placu! Bo może być przykra niespodzianka!



Norma tylny napęd.

Cytat:
- zdarza się, że jak jest ślisko to nie chce skręcić!



Hehe te szpera tylko tak mają?
Dodaj gasu to skrecisz .

Cytat:
Ogólnie widzę więcej plusów niż minusów! W zimę na pewno więcej razy pomoże niż przeszkodzi!



No właśnie po to jest, aby było bezpieczniej.

Oprócz tego, lepsza przyczepność podczas dodawania gazu, fajne uczucie. Lepiej miec niż nie miec tak jak z TC.
  
 
Cytat:
2004-12-22 17:00:22, zork pisze:
az 45%? w bmw m3 e36 jest 25%, i jest to raczej ztandardowe "spięcie", no i w ten sposób "kazano mi" sprawdzić obecność blokady...



Musze powiedzieć, że jednak to jest bardzo dobry , lecz pracochłonny sposób!
Najłatwiej sprawdzić na śniegu!