MotoNews.pl
  

Spawanie głowicy ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Proszę o rade co zrobić ? Lepiej spawac peknieta głowice czy od razy wymienic ja na nową.Chodzi mi o kwestie stosunku kosztów do wytrzymałości i przebiegu. Teraz ma przejechane 70 kkm.
  
 
Cytat:
2004-12-21 17:03:43, iquest pisze:
Proszę o rade co zrobić ? Lepiej spawac peknieta głowice czy od razy wymienic ja na nową.Chodzi mi o kwestie stosunku kosztów do wytrzymałości i przebiegu. Teraz ma przejechane 70 kkm.



Po co spawać i tak za długo nie wytrzyma! Jedź na szrot, kup używaną i po kłopocie. Wtedy masz pewność że masz dobrą głowicę i możesz śmigać dalej.


[ wiadomość edytowana przez: CAr dnia 2004-12-21 17:51:43 ]
  
 
CAr a skad wiesz ze na szrocie kupisz dobra???
  
 
Cytat:
2004-12-21 17:53:48, Voy pisze:
CAr a skad wiesz ze na szrocie kupisz dobra???



nie zawsze masz pewność ale lepiej kupić używaną niż spawać. No nie!
  
 
a jak kupisz uzywana i Ci za chwilke peknie??? A wiem cos na ten temat bo u kumpla w borku z 6 glowic ze szrotu tylko jedna nadawala sie jakotako...
  
 
Cytat:
2004-12-21 17:57:12, Voy pisze:
a jak kupisz uzywana i Ci za chwilke peknie??? A wiem cos na ten temat bo u kumpla w borku z 6 glowic ze szrotu tylko jedna nadawala sie jakotako...



Jak zaspawa też może pęknąć, prędzej, czy później ale pęknie więc to nie ma znaczenia
  
 
Cytat:
2004-12-21 17:58:28, CAr pisze:
Jak zaspawa też może pęknąć, prędzej, czy później ale pęknie więc to nie ma znaczenia



Car, czy wiesz na czym polega spawanie, w jaki sposob sie to robi, za pomoca jakich urzadzen i matrialow? Jak sie spawa stal a jak np. alumium? Jezeli nie to po prostu sie nie wypowiadaj w takim temacie i juz...
  
 
Podzielone zdania widze. Spawanie robił autoryzowany zakład zwrotów nie maja i nie takie bryki robią. A ile moze kosztowac fabrycznie nowa o ile taka mozna kupic ?
  
 
Wiesz ja bym mimo wszystko wolał kupić używana głowice i ją najwyżej oddać do regeneracji, wiadomo że koszt pewnie bedzie wiekszy od spawania tej co masz ale przynajmniej bedziesz miał wiekszą pewność że nie pęknie ... ale w końcu to Twój wybór
  
 
Cytat:
2004-12-21 19:15:31, Drag-On pisze:
Wiesz ja bym mimo wszystko wolał kupić używana głowice i ją najwyżej oddać do regeneracji, wiadomo że koszt pewnie bedzie wiekszy od spawania tej co masz ale przynajmniej bedziesz miał wiekszą pewność że nie pęknie ... ale w końcu to Twój wybór



Jak to sie mowi "na spawie trzyma najmocniej" a z praktyki wiadomo ze puszcza obok spawu.

Ale jesli ten zaklad specjalizuje sie w spawaniu aluminium w odpowiednich warunkach i daje gwarancje na to, to ja bym zaufał.
Musisz przekalkulować czy ci sie opłaca nowa/spawanie/uzywana+drobny zabieg remontowy
  
 
ja mialem u siebie glowice spawana i przejechalem juz 50 kkm na niej i wsio ok.
  
 
Podłączę się pod temat bo nadal mam do sprzedania TĄ GŁOWICĘ. Jest to dokładnie ta sztuka z artykułu. W komplecie kolektor dolotowy i wydechowy. Może to rozwieje dylemat spawać czy kupić inną
  
 
Co smieszne wam powiem ta usterka byla juz od nowosci. Po 25kkm poleciała uszczelka jako nowicjusz pojechałem do ASO (tu smiech) 450 zł i nowa uszczelke położyli mi na czerwonym silikonie.Nastepne 10 kkm silikon puscił rzecz jasna i wizyta u poleconego mechaniora, szlif i nowa uszczelka tu facet zawalił tylko jedno nie sprawdził szczelnosci. No i ostatni przypadek 70000 kkm dziwne rzeczy z płynem chłodniczym i strzałami. Teraz jako juz doswiadczony w uszczelkach pojechałem do "super goscia". Diagnoza była okrutna . Uszczelka nie tknieta głowica na 4 cylindrze pyszczała kompresje w płyn. Zrobili i dali gwarancje na 100 kkm moze to smieszne ale chyba sa pewni co robia.Za cała robote to GSI wiec kazdy wie ile tu rozkrecania dałem 450 zł chyba taniocha. I do wszystkich ktorych to spotka nie dajcie sie zwodzic mechaniorom, szkoda roboty i waszych pieniedzy. Kazda wymiana uszczelki to powinno byc pełne sprawdzenie, Rentgen to juz przesada ale czemu nie. Wiec narazie zobacze jak sie ma fachowosc renomowanych firm. Dzieki wszystkim za porady, ale naprawde w Krakowie znalezc cos do poldka na szrocie to wyczyn a tym bardziej do GSI.
  
 
a jaka jest roznica miedzy glowicami??
  
 
Nie wiem czemu od arzu spaw na głowicy ma puszczać. Moj szwagier swego czasu spawał głowicę i do tej pory jeździ bez problemów a dodam, że ma diesla.
  
 
jak sie robi w dobrym zakladzie ktory ma doswiadczenie, daje gwarancje to sie spawa