MotoNews.pl
  

Ucieka mi woda z chłodnicy czego to wina???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam taki problem ucieka płyn z chłodnicy,często musze go dolewać,chłodnica nie jest dziurawa,jak samochód staoi to nie widać na ziemi płynu .Ktoś mi powiedział,że to wina uszczelki pod głowicą,czy może tak być(wymiana jest dość kosztowna).
  
 
Cytat:
2004-12-21 22:05:03, devil-80 pisze:
Mam taki problem ucieka płyn z chłodnicy,często musze go dolewać,chłodnica nie jest dziurawa,jak samochód staoi to nie widać na ziemi płynu .Ktoś mi powiedział,że to wina uszczelki pod głowicą,czy może tak być(wymiana jest dość kosztowna).


a kopci ci mocno na biało?
jesli tak to uszczelka
  
 
Cytat:
Ucieka mi woda z chłodnicy czego to wina???



Na bank nieszczelności

1) A teraz na serio, jeżeli by to była uszczelka pod głowicą to ja sądze że już byś dawno zauważył kłęby dymu za sobą i spadek mocy. Choć podobno są przypadki (nigdy o nich nie słyszałem ale wkońcu krótko żyje) że mimo strzelonej uszczelki pod głowicą auto nie kopci. Sprawdź to w ten sposób zapal auto niech sobie chodzi a ty odkręc korek wlewu płynu i patrz czy ci się pęcherzyki gazu na wierzchu nie pokazują - jeżeli tak to na bank strzelona uszczelka pod głowicą.

2) Jeżeli ubywa ci płynu to sprawdź czy nie wzrosła ci ilość oleju. Jeżeli nie to znaczy że płyn nie dostaje się do oleju i to już jest dobry znak. Jeżeli tak to uszczelka do wymiany (oby tylko). Ewentualnie warianty katastroficzne to pęknięty płaszcz olejowy na wewnętrznej ściance - mało spotykane.

3) To że w czasie postoju płyn ci nie kapie to wcale nie oznacza nie szczelności układu. Wjedź na kanał zapal auto i wejdź pod nie obserwuj wszystkie przewody - czasem trudno jest zlokalizować nieszczelność bo są zbyt małe. Jeżeli dalej nic nie będzie kapało. To zagrzej silnik żeby płyn dostał się do dużego obiegu bo to tam może być nieszczelność. Mój belfer ze szkoły miał sytuacje w Golfie 1 że na zimnym silniku woda mu nie kapała, a jak się zagrzał to się blok rozszeżał minimalnie i w płaszczu było miniaturowe peknięcie przez które powolutku kapała woda.

4) Spróbuj sprawdzić ciśnienie w układzie chłodzenia. Wzrost ciśnienia powinien wskazywać na przedmuchy do ukł. chłodniczego. Ale to raczej juz sie powinno okazać przy bombelkach w zbbiorniku płynu - patrz pkt. 1

  
 
a czy przypadkiem nie grzeje sie silnik za bardzo?
  
 
Nie,ma swoją normalną temperature,przynajmniej tak pokazuje,nie wiem ile jest w tym prawdy
  
 
jak masz gaz to obejrzyj dokładnie trójniki do podłączenia reduktora tamtędy bardzo lubi spier...lać
  
 
Tak mam na gaz
  
 
  
 
Jesli nie paruja Ci szyby po włączeniu nadmuchu to przynajmniej wiesz, że przy nagrzewnicy nie będziesz musiał szukać nieszczelności.
  
 
Witam.Mam od pewnego czasu podobny problem ze znikającym płynem.Musze sprawdzić wszystkie rady Buczera ale mi mocno parują szyby przy włączonym nadmuchu.Kriters co może być przyczyną tego parowania?
  
 
u mnie ucielala przez pompe wody.
uszkodzenie bylo niewielkie i oczywiscie przy rozgrzanym silniku kazda kropla szybko parowala splywajac po bloku silnika.
dopiero jak nieszczelnosc sie powiekszyla bylo to do wykrycia
pozdr
  
 
u mnie ucielala przez pompe wody.
uszkodzenie bylo niewielkie i oczywiscie przy rozgrzanym silniku kazda kropla szybko parowala splywajac po bloku silnika.
dopiero jak nieszczelnosc sie powiekszyla bylo to do wykrycia
pozdr
  
 
Dzięki.Okazało się że to nagrzewnica przeciekała i jak włączyłem ciepły nawiew to lało a jak zimny to nie.Narka
  
 
Cytat:
2005-10-09 09:19:10, kokosts pisze:
Dzięki.Okazało się że to nagrzewnica przeciekała i jak włączyłem ciepły nawiew to lało a jak zimny to nie.Narka


nie parowały ci szyby?
  
 
Jak włączałem grzanie to parowały a jak nie to nie było pary.Tylko ubytek płynu był i doszłem że to wtedy gdy grzeje ubywa.