MotoNews.pl
  

Sportowy filtr oleju...???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mianowicie jaka jest różnica międcy standardowym a sportowym filtrem oleju
bo firma K&M ma takowe w sprzedaży...
  
 
Coo? Pierwsze slysze, chociaz pewnie w temacie nie jestem. Nie wiem czym sie rozni sportowy filrt oleju, moze gorzej filtruje, ale juz sama nazwa wydaje mi sie smieszna Raczej nie warto sie w to bawic, juz wiecej koni bedziesz mial z naklejki na wlew paliwa [joke]
  
 
Cytat:
2004-12-22 12:52:56, wolczan pisze:
mianowicie jaka jest różnica międcy standardowym a sportowym filtrem oleju bo firma K&M ma takowe w sprzedaży...



Pewnie tylko różnią się ceną

Trzeba się spytać SpeedR'a pewnie on będzie znał różnice ! hmm...

W końcu magnetyzer który ma w swoim bolidzie ponoć daje 30 KM więcej


[ wiadomość edytowana przez: NoRbErT84 dnia 2004-12-22 15:38:25 ]
 
 
Chyba filrt powietrza... a nie oleju...
Bo o sportowym filtrze oleju to pierwsze słysze!
Nawet gdyby faktycznie takowy istniał i jego budowa była inna od seryjnego to w czym on może pomóc niby? Bo wątpię aby zwiększał osiągi...
  
 
Jezeli jest takowy filt to ja gozakladam nawet jak nic niedaje ale bede mial sportowy filtr oleji
  
 
Jedyne co mi przychodzi do głowy to to ,że sportowy filtr może być bardziej drożny co może mieć znaczenie przy silnikach z turbinami chłodzonymi olejem.....
  
 
mnie tez to zdziwilo, ale slyszalem to od kolecia z INTER-CARS`u (precuje na magazynie) podobno firma K&M niedawno wprowadzila na rynek...więc was chcialem o to zapytac...
  
 
W Espero na pewno się nie przyda
  
 
Cytat:
2004-12-22 19:33:50, wolczan pisze:
podobno firma K&M niedawno wprowadzila na rynek...



Chyba K&N
  
 
a owszem sorki male niedopatrzenie...
  
 
Taka firma KM też istnieje... ja mam wydech tej firmy....
No ale w przypadku filtra zapewne chodzi właśnie o KN

[ wiadomość edytowana przez: ŁUKASZ_GAJER dnia 2004-12-23 00:57:21 ]
  
 
K&N ma w swojej ofercie tego typu akcesoria.

Myląca może okazać się nazwa... jak zawsze wszystko musi być "sportowe", choć z typowym sportem ma niewiele wspólnego

Tego typu filtr oleju stosuje się w przypadku zwiększonego zapotrzebowania na smarowanie niestandardowych elementów osprzętu silnika, jak np. turbosprężarka (która posiada wspólną magistralę olejową z silnikiem), choć to jedynie przykład.

Filtry tego typu (jak wspomniał Jaco) prócz zwiększonej "drożności" bardzo często posiadają zabudowany na zewnętrznych ściankach radiator, dodatkowo chłodzący znajdujący się wewnątrz filtra olej. Nie zastępuje to co prawda typowej chłodnicy oleju, jednak wbrew pozorom pozwala na kilkustopniową redukcję temperatury, co dla wysilonej jednostki ma niemałe znaczenie.

Pozdrawiam - SpeedR