MotoNews.pl
  

POMPA PALIWA PO PRZEKRĘCENIU KLUCZYKA

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
PANOWIE MAM PROBLEM JAK PRZEKRECE KLUCZY W STACYJA NA ZAPŁON ALE JESZCZE GO NIE ZAPALE TO NIE WŁĄCZA MI SIE POMPA PALIWA (WIEM ZE NA CHWILKE POWINNA SIE WLĄCZYĆ) I JAK ODPALAM TO GO MUSZE TROSZECZKE POCHEŁTAĆ, MOJE PYTANIE GDZIE SZUKAĆ PRZYCZYNY, CZY PRZYPADKIEM JAKIŚ PRZEKAŻNIK NIE WALNOŁ.

POZDRAWIAM CMATT
  
 
Przekaźnik.
  
 
pod maską od strony kierowcy w czarnej puszcze.
  
 
Miałem ten sam problem w Eclipsie! sygnał od stacyjki nie dochodził! Musiałem kręcić go chyba ze 2 minuty! komp nie uruchamia pompy by nabia cisnienie! tylko chodzila odpowiednio do obrotow silnika! czyli za malo na odpalenie!
  
 
Rozumiem z tego, że Omega A również ma włączanie pompy paliwa przed zapłonem? Nie dotyczy to tylko wersji B jak tłumaczył mi jeden z mechaników? Jak mogę to u siebie sprawdzić? Również muszę kręcić rozrusznikiem ze 2-3 razy aż załapie. A na 100% spada mi ciśnienie po dłuższym przestoju.
  
 
Mialem ten sam problem w mojej omedze b ... ja wyjalem pompe elektryczna z baku przeczyscilem przedmuchalem kompresorem i juz teraz zapala normalnie ... pelno syfu sie zbiera z baku a wiadomo paliwo polskie nie jest czysciutkie u mnie to pomoglo ... mialem na dole pompy takie siteczko wzialem wyczyscilem je porzadnie i dalo to skutki
aha mozna jeszcze najpierw od niej odkrecic przewoduy podajace paliwo do silnika i zobaczyc czy podaje paliwo


pozdrowienia
  
 
Cytat:
pod maską od strony kierowcy w czarnej puszcze.


nie tylko, jak to z omegami nigdy nic nie wiadomo, bywają równiez nad ecu, ściana błotnika ( w kabinie) od strony pasazera
  
 
Panowie!
Jesteście pewni na 100% ze po przekręceniu stacyjki pompa paliwa wyrównuje ciśnienie w Omedze A????????????

Wesołych świąt!
  
 
Witam! Ja miałem taki objaw w omedze b , najpierw trzeba było długo kręcić żeby zapalił a potem wogóle przestał zapalać. Pompa nie pracowała nawet na chwilę po przekręceniu. Okazało się że to czujnik obrotów wału korbowego - w ASO 425 zł z vat sic!!!
  
 
Cytat:
2004-12-23 11:18:10, Thomi pisze:
Panowie! Jesteście pewni na 100% ze po przekręceniu stacyjki pompa paliwa wyrównuje ciśnienie w Omedze A???????????? Wesołych świąt!



Uwierz kolego!
  
 
Dwa pytania

Pierwsze: który to jet bo pod maską po prawej stronie są dwa przekaźniki!!

Drugie: jak sprawdzić czy przekaźnik jest zepsuty!!!

Pozdrawiam cmatt
  
 
Witam!! przekażnik od wtrysku i pompy to ten najwyzszy gniazdo nr.1 obok masz od ABS gniaz. nr.4 ten który cie interesuje ma w środku 2 włączniki elektromagnetyczne i 1 diode wart.1A która zapobiega powstawaniu drgań na stykach.Sygnały napięciowe są podawane z komputera oddzielnie na każdy elektromagnes. Po przekręceniu kluczyka gdy palą się kontrolki włącza się elektromag. od wtrysku,jeśli teraz włączyłaby się pompa byłoby wyrażnie ją słychać , a tak nie jest.Pozycja z rozrusznikiem uruchamia drugą stronę przekażnika tym samym pompę.Tak steruje Motronik 1.5 w A. W twoim przypadku to nie przekażnik
  
 
Witam!! przekażnik od wtrysku i pompy to ten najwyzszy gniazdo nr.1 obok masz od ABS gniaz. nr.4 ten który cie interesuje ma w środku 2 włączniki elektromagnetyczne i 1 diode wart.1A która zapobiega powstawaniu drgań na stykach.Sygnały napięciowe są podawane z komputera oddzielnie na każdy elektromagnes. Po przekręceniu kluczyka gdy palą się kontrolki włącza się elektromag. od wtrysku,jeśli teraz włączyłaby się pompa byłoby wyrażnie ją słychać , a tak nie jest.Pozycja z rozrusznikiem uruchamia drugą stronę przekażnika tym samym pompę.Tak steruje Motronik 1.5 w A. W twoim przypadku to nie przekażnik
  
 
null
Cytat:
Cytat:
--------------------------------------------------------------------------------


2004-12-23 11:18:10, Thomi pisze:
Panowie! Jesteście pewni na 100% ze po przekręceniu stacyjki pompa paliwa wyrównuje ciśnienie w Omedze A???????????? Wesołych świąt!


--------------------------------------------------------------------------------



Uwierz kolego!



Wydaje mi się PiotrzeS, że jednak w Omie A tak nie jest.

Na schemacie elektrycznym nr 8 w naszej "Biblii" pompa rzeczywiście jest sterowana przekaźnikiem, który z kolei jest sterowany Motronic'iem. W tym Haszku ma rację, tylko nie wiem, czy Motronik rzczywiście w ten sposób steruje tym przekaźnikiem, tak jak to Haszku opisuje.
Jedno wiem napewno - u mnie po przekręceniu kluczyka też pompa nie wyrównuje ciśnienia - ani jej nie słychać, ani po zdjęciu przewodu paliwowego z kolektora wtryskiwaczy nie leci paliwko, dzieje się to dopiero przy kręceniu rozrusznikiem.
No i najgorsze, że u mnie na kręceniu się kończy, a Bestia ani myśli o odpaleniu na benzynce, ale ten problem już opisywałem w innym poście. Muszę za radą któregoś z kolegów sprawdzić regulator ciśnienia (wszystko inne sprawdzone), tylko z wolnym czasem kiepskawo
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-12-30 23:53:40, mantee78 pisze:
Jedno wiem napewno - u mnie po przekręceniu kluczyka też pompa nie wyrównuje ciśnienia - ani jej nie słychać, ....., dzieje się to dopiero przy kręceniu rozrusznikiem.


No i moja staruszka ma takie same objawy - kluczyk i pompa ni huhu. A jak zapali (bez większych problemów gaz/bena-do woli) to pompa sobie pobzykuje, a czasem buuuczy jak mało paliwa.

Z tego co opisywaliście w innych wątkach myślałem, że mam coś nie tak (choć wszystko w miarę działa) i się nie wychylałem. Ale jeżeli mantee78 ma podobne objawy zachodzi podejrzenie że cyt."...z Omegami to nigdy nic nie wiadomo..." koniec cyt.
  
 
temat z przekażnikiem który opisałem jest dokładnie sprawdzony krok po kroku analizowałem jego pracę w poszukiwaniu pewnej usterki.W tym przypadku nie jest skomplikowany ale zdarza się że na płytce drukowanej może mieć zimne luty lub pęknięcia.Warto to sprawdzić!! Uszkodzenie nie pozwoli na jakiekolwiek odpalenie silnika,jeśli wam zapala po dłuższym czasie- to nie jest przekaż..Taki ma program Motronic1,5 pompa razem z rozrusznikiem,nie piszcie że jest inaczej pozdrawiam!!!!
  
 
Mam pytanko, bo zacząłem mieć wątpliwości: czy w dieselku betce 2.5TD też jest pompa paliwa w baku na ropę?
JaC


Cytat:
Mialem ten sam problem w mojej omedze b ... ja wyjalem pompe elektryczna z baku przeczyscilem przedmuchalem kompresorem i juz teraz zapala normalnie ... pelno syfu sie zbiera z baku a wiadomo paliwo polskie nie jest czysciutkie u mnie to pomoglo ... mialem na dole pompy takie siteczko wzialem wyczyscilem je porzadnie i dalo to skutki aha mozna jeszcze najpierw od niej odkrecic przewody podajace paliwo do silnika i zobaczyc czy podaje paliwo

  
 
tak oczywiście,
sprawdźcie zdejmijcie bak wyjmijcie pompę i uwierzcie,
motronic 1.5. Oczywiście warunek fabryczna instalacja.
  
 
To mi zabiłeś ćwieka, bo...

...po przekręceniu kluczyka w 2.5TD włącza mi się na chwilę jakiś łomot z tyłu.
Do przedwczoraj myślałem, że to pompka paliwa (nie mylić z tą prawdziwą pompą Boscha przy silniku), ale teraz po obejrzeniu od spodu na podnośniku myślę, że ten warkot to jednak... pompa od niwomatu
JaC


Cytat:
tak oczywiście, sprawdźcie zdejmijcie bak wyjmijcie pompę i uwierzcie, motronic 1.5.
Oczywiście warunek fabryczna instalacja.

  
 
TD ale Ciebie nie biorę pod uwagę, zreszta ty nie masz motronica 1,5 to chyba jasne co? I chyba jeszcze chodzi o ome A, nie sądzisz?



[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2005-01-03 19:42:12 ]