Kaprysny rozruch e36 325 tds.....

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
w moim tdsie tkwi problem rozruchu.nie wazne czy na zimno czy na cieplo raz pali za pierwszym razem raz za drugim raz za 6tym.elektrozawór jest ok,swiece ok,pompa jest ok dawkuje ok,auto gdy zalapie pieknie pali na wszystkich garkach.
postawilem je do mechaniora ponad tydzień temu.szukal i stwierdzil ze to elektronika.jest przy pompie czujnik (cena nowego450,nie znam nazwy taki jak palec,regulowany) moj ponoc jest felerny bo caly czas daje zly prad na mase czy jakos tak to powiedzial i ze jest wygiety i nie moze ustawic przez to obrotów.niedawno oznajmil ze da sie to zrobic i ze starym czujnikiem,dzis okazalo sie ze na zimnym(wczesniej rozregulowal wczesniejsze ustawienia-grzebal poprostu w pompie)po uruchomieniu(udane 2 razy za pierwszym razem) uklad wyje od obrotów, nie dziala obrotomierz(jak zrestartowal komputer po odlaczeniu od akumulatora dopiero zadzialal wskaznik temperatury) i zapalila sie kontrolka pompowtryskiwacza głownego.rece juz mi opadły bo koles nie wie co jest a skacze z pomyslu na pomysl..nawet stwierdzil ze to wogóle pompa...przerazily mnie te jego proby na zimnym silniku z takimi obrotami ..boje sie by mi czegos nie spier..a pozniej stwierdzil ze tak bylo.moze ktos z wlascicieli 2,5 tds mial taki problem z tymze czujnikiem czy pompa?...nie jest to objaw zatartej pompy bo raz pali za 1ym razem a raz nie bez znaczenia czy na zimno czy na cieplo...jedyne co zauwazylem to ze gdy jak najmniej urzadzen pokladowych dziala tym wieksze prawdopod ze uruchomie.
  
 
czujnik o którym piszesz to czujnik hdk i jak by on był zepsuty to samochodu byś w ogóle nie odpalił a już napewno by nie chodził normalnie po zapaleniu. napisz jeszcze z tym paleniem czy jak już zapali to po zgaszeniu i natychmiastowym odpaleniu jest tak samo czy już pali dobrze bo jeżeli pali dobrze to ja bym szukał nieszczelności w układzie paliwowym. a co do niedziałającego obrotomierza to jest czujnik obok rozrusznika i to on odpowiada za obrotomierz
  
 
a przy okazji zapytam o objawy które wskazuja na zatarta pompe w tds'ie 2,5....czy pompa dawkujaca prawidłowo rope w czasie pracy i nie gubiaca nigdzie paliwa moze byc zatarta...czy jest prosty sposob na sprawdzenie czy pompa jest ok czy nie (w przypadku tdsa elektronika musi byc w super stanie?) ...jak reguluje sie w tym ukladzie pompe :komputerowo czy manualnie?
  
 
Ja mam podobny problem w e-36, tds. Raz pali wspaniale (głównie wtedy gdy silnik jest po nocy), a kiedy indziej kilkukrotnie trzeba kręcić kluczykiem. Czekam z niecierpliwością na odpowiedzi...
  
 
Cytat:
a przy okazji zapytam o objawy które wskazuja na zatarta pompe w tds'ie 2,5....czy pompa dawkujaca prawidłowo rope w czasie pracy i nie gubiaca nigdzie paliwa moze byc zatarta...czy jest prosty sposob na sprawdzenie czy pompa jest ok czy nie (w przypadku tdsa elektronika musi byc w super stanie?) ...jak reguluje sie w tym ukladzie pompe :komputerowo czy manualnie?

pompa jak jest zatarta to nie działa wogóle.reguluje się ją wstępnie manualnie dopiero po odpaleniu komputer sam ustawia odpowiednie parametry (kąt wtrysku i dawke)pompa elektronicznie musi być sprawna inaczej po odpaleniu(o ile sie da)nie będzie poprawnej pracy silnika
Cytat:
Ja mam podobny problem w e-36, tds. Raz pali wspaniale (głównie wtedy gdy silnik jest po nocy), a kiedy indziej kilkukrotnie trzeba kręcić kluczykiem. Czekam z niecierpliwością na odpowiedzi...

proponuje sprawdzić początek wtrysku a jak to nie pomoże to ciśnienie sprężania we wszystkich cylindrach ale zacznij koniecznie od sprawdzenia początku tłoczenia