MotoNews.pl
  

Roznice miedzy silnikiem 1.8 i 1.8is

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Tak jak juz napisalem w temacice potrzebuje informacji o takich silnikach !!!! JAKIE SA ROZNICE i czy w E-36 spotyka sie silnik 1.8 czy tylko 1.8is??? jesli oba to gdzie mozna wykryc roznice ( tzn roznice wizualne) jak rozpoznac ktory jest ktory !!???



dzieki

pozdrawiam


CARaLL
  
 
1.8 to silnik 8v a 1.8is to 16v różnią sie szerokością głowicy w 16v szersza
  
 
1,8 16V byl montowany tylko w coupe, chyba ze masz 1 z 2500 sztuk 318is Class2 sedan M Power edition bo to jedyne wyjatki sedanow w ktorych byl ten silnik. za to zadne coupe nie mialo silnika 1,8 8v seryjnie. napisz jakie masz nadwozie to Ci powiem jaki masz silnik.
  
 
Cytat:
2004-12-25 12:25:10, tolo84 pisze:
1,8 16V byl montowany tylko w coupe, chyba ze masz 1 z 2500 sztuk 318is Class2 sedan M Power edition bo to jedyne wyjatki sedanow w ktorych byl ten silnik. za to zadne coupe nie mialo silnika 1,8 8v seryjnie. napisz jakie masz nadwozie to Ci powiem jaki masz silnik.




NIe ma zadnego ,ale wlasnie szukam z takim silnikiem (1. ze sa dwa rozne i chcailem wiedizec ktory jest lepszy . Skoro w coupe nie jest montowany zwykly 1.8 8v to nie ma problemu bo szukam jakiej fajnej coupe'ty

POwiem tylko jedno bo widzialem juz kilka sztuk z roznymi silnikami i jak uslyszalem rozruch 2.0 to naprawde urzekla mnie jego GRA . A co myslisz o tych silnikach 1.8is i 2.0 ??? jak to bedzie pod wzgledem ekonomi??? RAczej nie chcialbym GAZU bo to profanacja tej MARKI

Dzieki za odpowiedz

CARaLL
  
 
W pełni popieram, gaz w samochodzie to zabujstwo dla silnika, szczególnie w bmw. Ja polecam 1.8 is, moim zdaniem jest dużo lepszy niż 2.0, mają praktycznie identyczną moc, osiągi is są lepsze i mniej pali. Mi w mieście spala w granicach 10l i gaz jest tutaj głupotą. Jedyny plus w 2.0 to 6 cylindrów (ze względów akustycznych ) ale ogólnie to uważam że 318 is jest dużo lesza niż w 2 litrach.
  
 
Cytat:
Jedyny plus w 2.0 to 6 cylindrów (ze względów akustycznych ) ale ogólnie to uważam że 318 is jest dużo lesza niż w 2 litrach.




dzieki
zgadzam sie ze akustycznie jest roznica bo jak uslyszalem to mruczy jak ....... ,ale chyba skusze sie na 1.8 bo ekonomia w naszym kraju to naprawde wazna sprawa!!!!!

dzieki

a co myslicie o roczniku 94/95 e-36 1.8is ciemny zielony za jakies 20000zl???? juz 3 lata w POlsce a to ma spore znaczenie jesli chodzi o podwozie !!!!!!!!

co wy na to???

dajcie znac

pozdrawiam CARaLL
  
 
Cytat:
2004-12-25 12:54:49, daz pisze:
osiągi is są lepsze i mniej pali.



to ze mniej pali to moze racja ale z osiagami to sie nie zgodze
  
 
Cytat:
2004-12-25 13:59:00, tolo84 pisze:
to ze mniej pali to moze racja ale z osiagami to sie nie zgodze



to jak wreszcie jest??? ale w coupe i tak jest tylko 1.8is wiec innego nie znajde chyba ze wiekszy motor
  
 
Różnice są znaczące!
  
 
w coupe byly 1,8 16v, 2,0 24v, 2,5 24v i 2,8 24v. no i m3 ;] ja nastepne bmw to juz raczej szescio cylindrowe kupie.
  
 
Ścigałem się z kumplem co ma w swoim 2.0 24V 150KM, i nie dął rady. Różnca w mocy to tylko 10km, a za to jego samochód jest cięższy. Oczywiście moja wygrana nie była powalająca, "wyścig" był wyrównany, ale jak by nie patrzeć to ja dojechałem pierwszy do mety o prawie długość samochodu.
  
 
w sumie mozliwe bo ja z kolei objechalem kumpla ktory ma 318 m40 113 km... ale jechalem tez 318is coupe to nie zrobilo mi na mnie super wrazenia, myslalem ze 2,0 z 6 cylindrami to juz duzy przeskok ;]
  
 
Cytat:
2004-12-25 15:09:59, daz pisze:
Ścigałem się z kumplem co ma w swoim 2.0 24V 150KM, i nie dął rady.



im wiecej czytam tym bardziej podoba mi sie ten silnik 1.8iS i coraz bardziej sie do niego przekonuje.....

pozdrawiam!!!!!
  
 
Bo to naprawde dobry silniczek, ale nie ma liczyć na niewiadomo co, jak chcesz się ścigać i żeby auto miało kopa to minimum 2.5 l 190km, dopiero ten silnik pociągne trójke. 1,8 jest ekonomiczny i fajnie sie tym jeździ ale jest to za mały silnik jak do takiego samochodu, oczywiście jak ktoś chce się ścigać i jeszcze ten tylny naped który zabiera troche mocy. Ale jak dla mnie jest ok, ja już się wyszalałem swego czasu na inncych potworach które miały po 200KM i paliły 18l na 100km
  
 
dzieki za koment

pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-12-25 17:25:03, daz pisze:
Bo to naprawde dobry silniczek, ale nie ma liczyć na niewiadomo co, jak chcesz się ścigać i żeby auto miało kopa to minimum 2.5 l 190km, dopiero ten silnik pociągne trójke. 1,8 jest ekonomiczny i fajnie sie tym jeździ ale jest to za mały silnik jak do takiego samochodu, oczywiście jak ktoś chce się ścigać i jeszcze ten tylny naped który zabiera troche mocy. Ale jak dla mnie jest ok, ja już się wyszalałem swego czasu na inncych potworach które miały po 200KM i paliły 18l na 100km


W pełni się zgadzam
Kupując swoją becię miałem jeszcze możliwość kupienia 2.5l. Nie mówię, że nie jestem niezadowolony z 1.8, ale co 192 KM to 192 KM (kop jest na przyzwoitym poziomie, choć brakuje czasami kilku kucy). Przestraszyłem się w 2.5l spalania (ins. LPG pewnie jest cholernie droga) oraz opłat. Reasumując; gdybym mógł cofnąć czas, to kto wie...
  
 
jaki jest przepływomierz powietrza w 18 is 16v po 93r
-z klapą czy drutem
  
 
BMW 318is z silnikiem M42 to dobry kompromis między zużyciem benzyny a osiągami. Wiadomo 140KM to nie 300KM, ale jak na 4 cylindrowy 1.8 i to bez turbo to dobry wynik. U mnie spalanie w trasie ok 7.5L, średnie 8.5L-9L. Dodatkowo nie ma problemu z wymianą paska rozrządu, bo go nie ma (jest łańcuszek).
A co do 6. cylindrowej 2.0 to, mimo lepszego brzmienia, moim zdaniem nie warto. Tylko 10KM więcej a dużo większe zużycie benzyny. Poza tym w wersjach E36 6. cylindrówki są wrażliwe na przegrzewanie i mogą mieć problemy z uszczelkami pod głowicą i z pękaniem samej głowicy.
  
 
Hmm a dlaczego nikt nie wspomniał o momęcie obrotowym, który na pewno daje o sobie znać przy większych prędkościach, aa no i o samej prędkości też warto wspomnieć.
Jeżeli chodzi o koszta (w tym świece, spalanie, przewody) to 1.8 będzie na pewno lepszym rozwiązaniem, chociaż zależy jak kto jeździ, bo niektórym to spalanie może być takie samo.
Ale no zwykłe 1.8 115 KM to jak dla mnie za mało do tego autka. Kumpel miał takie ale w automacie i strasznie marudził, autko było strasznie mułowate i paliło 10-15litrów.
  
 
FAjnie ze jest zainteresowanie tym TEMATEM


A wlasnie jak ten silniczek sprawuje sie w Coupe w koncu to ciezkie autko a ten motor bez turbinki moze sobie nie radzic!!!???
CO wy na to??


dzieki

CARaLL

moze ktos ma jakies fajne coupe do odsprzedania w dobrym stanie z takim silnikiem????