MotoNews.pl
  

BMW 320 brak mocy!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
w maju sprowadziłem sobie z niemiec BMW 320 1991rok. auto jest super ale jest maly problem mianowicie wydaje mi sie ze nie ma on "mocy" dopuki nie przekroczy 4tys obrotow! nie wiem dlaczego tak jest moze wy mi cos poradzicie. z góry dziekuje
  
 
w sumie to normalne ze silnik benzynowy ciagnie najlepiej wlasnie po przekroczeniu tych obrotow. do czego porownujesz ze ci sie wydaje ze nie ma mocy?
  
 
porównuje to do BMW mojego wujka ktory ma taka sama i jego od samego poczatku jedzie tak jak moja po 4tys obrotow
  
 
Witaj,

Mam e30 325i i tez naprawde idzie dopiero gdzies od 3,5 4 tys wiec mysle ze to normalne, a jechalem jeszcze dwoma 2 litrowymi i bylo podobnie przy 4 tys. dostawaly kopa .

pzdr.

Andrzej
  
 
silnik ciągnie najlepiej przy obrotach maksymalnego momentu obrotowego. z tego co znalazłem na necie to moment maksymalny masz przy 4700 obr/min, a moc przy 5700. więc silnik najlepiej bedzie ciągnął własnie w tym przedziale obrotów.
pozdrawiam
  
 
Tendencje idące w kierunku uzyskiwaniu większych mocy z silników o tych samych pojemnościach powodują, że max mom. obr. uzyskiwany jest przy wysokich obrotach (4-5 tys/min.) a on odpowiada za "kopa". Dla pociszenia powiem, że jechałem Corrolą z 1.4 98KM to ten motor żeby dobrze jechał trzeba kręcić jak szlifierkę do 6 a nawet 7tys.
  
 
Cytat:
Tendencje idące w kierunku uzyskiwaniu większych mocy z silników o tych samych pojemnościach powodują, że max mom. obr. uzyskiwany jest przy wysokich obrotach (4-5 tys/min.) a on odpowiada za "kopa". Dla pociszenia powiem, że jechałem Corrolą z 1.4 98KM to ten motor żeby dobrze jechał trzeba kręcić jak szlifierkę do 6 a nawet 7tys.

a ja dodam że nowa toyota celica 1.8 ma max moment przy 6700 obr/min to to jest dopiero szlifierka
  
 
Toyotki i inne japończyki już tak mają!
Jeżeli chodzi o ten brak mocy, hmm rzeczywiście kiedyś miałem okazje jechać 5tką z 2litrowym silnikiem i też dopiero dostawał kopa przy ok 3-4tyś/obr, coprawda to była 24v.
Jak zawsze gdy brakuje mocy, najlepiej powymieniać świece, filt paliwa, powietrza i sprawdzić przewody.
  
 
Też mam E30 2.0I i na pedał gazu prawidłowo reaguje od 4000obr/min ,chyba silniki Bmw takie sa ale za to mają wiele innych zalet.(kadet Gsi ma taki moment obrotowy że praktycznie z wolnych obrotów startuje prawie z pełna mocą 150 KM.)
  
 
Masz silnik M-50, 24 zawory więc maxymalny moment jest przy 4700 obr/min a moc przy dokładnie 5900, Ja tez mam ten silnik i tak juz jest ze "ożywa" on powyżej 4500. Co do silnika Opla 150 koni 16 V to jest nawet nawet ale na trzecim biegu nie ma sznas przy silniku BMW.
  
 
daję nagrode dla dd za stwierdzenie:
Cytat:
kadet Gsi ma taki moment obrotowy że praktycznie z wolnych obrotów startuje prawie z pełna mocą 150 KM


kiedys teleexpress dawał chyba nagrodę "złotą czcionkę" za szczególnie wyszukane stwierdzenia, do których to zacytowane niewątpliwie należy.
pozdrawiam
  
 
a na 5biegu przy 3tys obrotow jaka macie prędkość?? bo u mnie jest 100km/h z tego co slyszalem powinno byc ok 120km/h.
  
 
Cytat:
Co do silnika Opla 150 koni 16 V to jest nawet nawet ale na trzecim biegu nie ma sznas przy silniku BMW.

obawiam sie że nawet byś nie zdążył powąchać spalin a kadet byłby już bardzo daleko
  
 
Cytat:
2005-01-13 11:08:39, hz10 pisze:
obawiam sie że nawet byś nie zdążył powąchać spalin a kadet byłby już bardzo daleko



tu masz racje bo kadet wazy polowe tego co BMW! ale nie dalbym sie w życiu namówić na kadeta! nawet za darmo bym nie chciał!
  
 
Zakładam, że masz E36 320i z silnikiem M50.
Warto przeczytać następującą notkę serwisową:

http://www.forparts.com/BMW1.htm

Wprawdzie notka dotyczy E34 525i, ale silnik jest ten sam M50
i cewki zapłonowe te same.

Możesz mieć właśnie ten problem.
Warto spróbować to sprawdzić. Możesz na próbę przełożyć cewki z innego silnika.

Jeżeli stwierdzisz że problem tkwi w cewkach, czeka cię zakup nowych.

Cewki zapłonowe:
BMW 12 13 9 066 468
Bosch 1 227 030 077
Beru 0 040 100 014 (ZS 014) - razem z wtyczką

Wtyczki (łącznik pomiędzy cewką a świecą):
BMW 12 13 1 730 521
Bosch 1 354 489 085

Polecam też włożyć dobre świece (platynowe, wymiana co 100 tys km)

Świece zapłonowe:
Bosch FGR7DQP (0 242 235 617)
NGK BKR6EQUP (V-Line 30)
Beru UXF79P (0 002 335 906)

Warto też przy okazji włoży nowy filtr powietrza, jeśli jest brudny:
BMW 13 72 1 730 946
Bosch 1 457 433 004
 
 
Cytat:
2005-01-13 11:17:09, sieka pisze:
tu masz racje bo kadet wazy polowe tego co BMW! ale nie dalbym sie w życiu namówić na kadeta! nawet za darmo bym nie chciał!



nie obrazaj kadett'a - dobra fura jest, jezdzilem 3 lata takim z 1991 roku 1,4 gaznik 75km i oprocz sprzegla przy 180 tys km nic sie nie zepsulo. no moze troche rdzy bylo na nadkolach tylnych. ale ogolnie bardzo dobry samochod i tani
  
 
Cytat:
2005-01-13 13:04:15, tolo84 pisze:
nie obrazaj kadett'a - dobra fura jest, jezdzilem 3 lata takim z 1991 roku 1,4 gaznik 75km i oprocz sprzegla przy 180 tys km nic sie nie zepsulo. no moze troche rdzy bylo na nadkolach tylnych. ale ogolnie bardzo dobry samochod i tani


nie obrażam tylko wyrażam swoje zdanie
  
 
Panowie, dyskutujecie nie na temat. Sieka może zamiast prowadzić jałowe dyskusje sprawdzisz cewki zapłonowe w swoim silniku. W moim silniku występował dokładnie taki sam objaw i rzeczywiście winne były cewki